نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. آذر 1393 - 0:24   |   کد مطلب: 14516
نماینده ولی فقیه در استان همدان؛
فریضه « قدرشناسی» حلقه مفقوده در فرهنگ جامعه ما است
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: وظیفه و فریضه «قدرشناسی» در فرهنگ جامعه زندگی اجتماعی مردم ما گم شده است.
در فرهنگ جامعه ما وظیفه و فریضه قدرشناسی گم شده است

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، آیت الله غیاث الدین طه محمدی شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت شهید صارمی در مسجد نبی اکرم (ص) اظهار داشت:  یکی از حلقه‌های مفقوده قدرشناسی در زندگی اجتماعی، قدردانی از جانبازان دوران دفاع مقدس است که پس از جانبازی دردها و زجرهای بسیاری را تحمل کرده‌اند.

وی با اشاره به سخن رهبری که فرمودند« زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.»، گفت: درک عمق سخن رهبری را بسیار مهم است ضمن اینکه فلسفه وجودی این مراسم به این سبب است که جلال، کمال و عظمت این عنصر عرشی یعنی شهدا را قدر بدانیم و از به فراموشی سپردن آنها به مرور زمان جلوگیری کنیم.

محمدی یکی از این جانبازان را شهید صارمی برشمرد و عنوان کرد: تحمل درد و رنج‌های جانبازی، معلولیت و ترکش در جان و خم به ابرو نیاوردن نشاندهنده بزرگی این عزیزان را دارد و این درد و رنج‌ها بدون شک ثواب و اجر شهادت را دارند.

امام جمعه شهر همدان به سخنی از امام خمینی (ره) مبنی بر عظمت اجر بسیجیان اشاره و بیان کرد: اگر تمام ابر کامپیترهای جهان را جمع آوری کنند نخواهند توانست که اجر و ثواب این بسیجیان را محاسبه کنند.

وی گفت: تنها شهید آنانی نیستند که در راه خدا جان داده اند بلکه اکنون نیز ما شهید زنده زیاد داریم، کسانی که در دوران جبهه بودند و قسمت نبود که شهید شوند و اکنون ادامه دهنده راه شهدا هستند شهید زنده می باشند.

محمدی به آیه 120 سوره توبه اشاره کرد و افزود: همانگونه که در این آیه اشاره شده است کسانی که در راه مقابله با دشمنان به جبهه‌ها رفته اند هر قدم و کاری که در جبهه انجام می دهند برایشان ثواب نوشته می شود.

وی تصریح کرد: قدم برداشتن، گرسنگی، خستگی، فتح خاکریز دشمن و تمامی امور باعث نوشتن عمل صالح و ثواب شهادت  برای این بسیجیان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اما وای بر آنان که به دنیا پرستی و خودخواهی پرداختند و حتما در فردای قیامت باید جوابگوی شهدا باشند و یقیناحسرت خواهند خورد.

وی تاکید کرد: هر کجای این کشور نماز جمعه خوانده می شود ثوابش برای زرمنده‌هاست، تمام کسانی که درس می خوانند مدیون شهدا هستند چرا که اگر این شهدا نبودند درس و دانشگاه و نمازی نبود.

در فرهنگ جامعه ما وظیفه و فریضه قدرشناسی گم شده است

دیدگاه شما

آخرین اخبار