نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. آذر 1393 - 8:51   |   کد مطلب: 14512
در مدارس شهر ملایر صورت گرفت؛
آغاز توزیع شیر رایگان
در مراسمی در یکی از دبیرستان های شهر ملایر به صورت نمادین شیر رایگان در بین دانش آموزان توزیع شد.
آغاز توزیع شیر رایگان

 به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها محمد قاسم عبدلی در مراسم نمادین آغاز شیر رایگان در ملایر در دبیرستان دوره اول سرگرد بیات اظهار کرد: از معلمان عزیز تقاضا دارم با مشورت عوامل آموزشگاه و استفاده از اساتید تغذیه و بهداشت بسته تغذیه سالم را برای دانش آموزان تعریف کنند.

وی گفت: مشخصات تغذیه سالم آنست که علاوه بر سالم بودن ارزان و در دسترس باشد تا همه دانش آموزان بتواند آن را تهیه نمایند.

معاون سیاسی فرماندار ملایر فرماندارتصریح کرد: منشا بسیاری از بیماری ها که امروز ما در جامعه با آنها دست به گریبان است، تغذیه های  ناسالم می باشد.

وی بیان کرد: اگر قرار باشد که این تغذیه های ناسالم در فرهنگ غذایی ما رسوخ کرده به تغذیه سالم تبدیل شود باید فرهنگ سازی انجام گیرد.

عبدلی تاکید کرد: نقطه شروعفرهنگ سازی و فرهنگ تغذیه آن همین مدارس می باشد که امروز شیر به عنوان یک تغذیه سالم در مدارس توزیع می شود.

کیوان نامدار در ادامه ضمن تشکر از زحمات همه عوامل که در برگزاری این برنامه اظهار کرد: 18 هزار قطعه شیر امروز در 90 آموزشگاه ملایر توزیع می شود که از این تعداد 70 آموزشگاه ابتدایی و بقیه دبیرستان دوره اول می باشد.

معاون آموزش ابتدایی ملایر عنوان کرد: یکی از نیاز های اولیه برای هر فردی تغذیه است و دانش آموزان با توجه به فعالیتهای مغزی و جسمانی  که دارند و در حال رشد می باشند به  تغذیه سالم بیشتر نیاز دارند. .

وی افزود: دانش آموزان ابتدایی و دبیرستان دوره اول که گروه هدف برای توزیع شیر هستند بخاطر ساختار بدنی نیاز بیشتری به شیر برای رشد دارند.

نامدار تصریح کرد: به همین جهت سیاست وزارت آموزش و پرورش در این جهت است که در مناطق محروم  و بین دانش آموزان ابتدایی و متوسطه دوره اول این توزیع در هفته دو بار بطور رایگان انجام شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار