نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. آذر 1393 - 12:49   |   کد مطلب: 14510
نماینده ملایر با اشاره به لزوم تعریف نظام جذب به کارگیری و ترفیع، گفت: یارگیری سیاسی و انتخابی، آفت و آسیب موجود در تغییرات مدیران قوه مجریه است و این موضوع به استقلال قوا و تقوای سیاسی ضربه می‌زند.
یارگیری سیاسی و انتخاباتی آفت تغییرات در قوه مجریه است - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930910000536#sthash.0ZhR7Wkr.dpuf

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها به نقل فارس، احمد آریایی‌نژاد نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی با گرامیداشت روز مجلس و سالروز شهادت مدرس اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد دو رویداد در عرصه داخلی و خارجی بودیم که در عرصه داخلی انتخاب وزیر علوم بود.

وی با بیان اینکه رعایت تقوای سیاسی باید در عمل مدیران نظام دیده شود، افزود: در یک نظام مردم‌سالار انتخاباتی وجود دارد که مردم رأی و نظارشان را اعمال می‌کنند که منجر به تغییر در سطح مدیران قوه مجریه و مقننه می‌شود، اما این تغییر و تحولات باید در سطوح بالا باشد و نه در بدنه قوه مجریه که در این صورت سبب شروع تجربه‌ها از صفر می‌شود.

نماینده ملایر خاطرنشان کرد: در این خصوص نیازمند استفاده از تضارب آرای کارشناسان با شرح صدر بالا همچنین تربیت و انتصاب مدیرانی متعهد و امانت‌دار در اجرای تصمیمات هستیم.

آریایی‌نژاد تصریح کرد: یارگیری سیاسی و انتخابی، آفت و آسیب موجود در تغییرات مدیران قوه مجریه است که یا برای تأثیر در انتخابات دوره بعد و یا متأثر از وعده‌های انتخاباتی است که این موضوع به استقلال قوا و تقوای سیاسی ضربه می‌زند.

وی در ادامه با بیان اینکه تغییرات وسیع طیفی و جناحی واکنش منفی افکار عمومی جامعه را به همراه دارد، ادامه داد: این مهم باید نظام آموزش عالی را وادار به اشاعه تقوای سیاسی و پرورش داورانی عادل و مقبول همه جناح‌های متعهد به نظام و ولایت کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در همین خصوص تعریف نظام جذب، به کارگیری و ترفیع نیاز است، زمان آن رسیده که یک طرح جامع و منسجم داده شود تا برای رسیدن به حق از وسایل ناحق استفاده نشود.

آریایی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت:‌ در این خصوص باید از تیم مذاکره‌کننده به خاطر حفظ صلابت و اقتدار نظام، رعایت مواضع نظام و دفاع از منافع ملت قدردانی کنیم.

وی تصریح کرد:‌ تقویت رویکرد اقتصاد مقاومتی سبب می‌شود حریفان نشانه غلط در مذاکرات دریافت نکنند و اینچنین تصور نکنند که دولت از سر ضعف به مذاکره روی آورده است.

نماینده ملایر خاطرنشان کرد: ریشه‌های فرهنگی عمیق و اصول اقتصاد مقاومتی ما در رمضان و محرم و رهنمودهای امام و رهبری است، آنچه که مهم است تبدیل این ادبیات به راهبردی مطابق نیازهای کشور است.

آریایی‌نژاد ادامه داد: باید اعتراف کنیم که در تولید فرهنگ قناعت در نسل جدید موفق نبوده‌ایم از یک طرف رکود تورم و از طرف دیگر اصراف و تجمل را شاهد هستیم، در این خصوص طوری اقدام کرده‌ایم که تغییرات بنیادین در نظام آموزش و پرورش برای تربیت یک نسل کارآفرین را تنگ کرده‌ایم.

نماینده ملایر در ادامه نطق میان‌ دستور خود بیان داشت: از مسئولان اجرایی کشور می‌خواهیم برای رفع مشکلات مردم پرتحرک‌تر باشند، نه اینکه به دنبال کارهای تبلیغاتی و انتخاباتی آینده باشند. متأسفانه خواسته‌های مردم استان‌های مختلف به خوبی برطرف نمی‌شود.

آریایی‌نژاد در پایان یادآور شد: کسری بودجه در آموزش و پرورش با عنوان یک وزارتخانه زیربنایی و مبلغ قابل قبول نیست و نیازمند توجه بیشتر مسئولان است، همچنین پارتی‌بازی و ابهام در استخدام‌ها وجود دارد، مسئله دیگر لزوم اهمیت به سلامت و محیط زیست مردم در گسترش صنایع است

دیدگاه شما

آخرین اخبار