نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. آذر 1393 - 14:50   |   کد مطلب: 14501
امام جمعه ملایر گفت: هدف دشمن جلوگیری از بیدار شدن مسلمانان است، اما به حول و قوه الهی تاکنون دشمن هر آتش فتنه ای که روشن کرده است، توسط سخنان داعیانه مقام معظم رهبری خاموش شده است.

به گزارش پایگاه خبری ملایریها، آیت الله سیدرضا فاضلیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته ملایر در مسجد جامع این شهر، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: جریان تکفیری و حکومت‌‎های پشتیبان آن کاملا در جهت اهداف استکباری آمریکا و دولت‌‎های استعمار اروپایی و صهیونیسم حرکت می کنند.

وی با بیان اینکه تکفیری‌ها به ظاهر اسلامی بوده اما در عمل در خدمت دشمن هستند، افزود: مقام معظم رهبری هدف از بوجود آمدن گروه‌های تکفیری را منحرف کردن حرکت بیداری اسلامی عنوان کردند، که اگر این امر محقق شود، دشمن به هدف خود رسیده است.

امام جمعه ملایر گفت: هدف دشمن جلوگیری از بیدار شدن مسلمانان است، اما به حول و قوه الهی تاکنون دشمن هر آتش فتنه ای که روشن کرده است، توسط سخنان داعیانه مقام معظم رهبری خاموش شده است.

وی با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین ابراز کرد: حضرت امام خمینی(ره) در سال 58 دستور تشکیل بسیج مستضعفین و ارتش 20میلیونی را دادند و فرمودند: کشوری که 20 میلیون جوان و تفنگدار داشته باشد در مقابل دشمن آسیب نمی بیند.

فاضلیان با اشاره به شهادت شهید سیدحسن مدرس در 10 آذر سال 1316 و روز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهید مدرس دو درس بزرگ به همه مردم داد، یکی اینکه ترس از غیر خدا در دل نداشته باشیم و دیگر اینکه تنها امیدمان به رحمت الهی باشد.

وی به هفتم صفر سالروز ولادت امام موسی کاظم(علیه السلام) اشاره و اظهار کرد: امام کاظم(علیه السلام) دنیا را دریایی عمیقی معرفی کردند که انسان‌های زیادی در آن غرق شده اند.

خطیب جمعه ملایر تصریح کرد: به فرموده امام کاظم(علیه السلام) اگر می خواهید با این کشتی به سلامت حرکت کنید باید تقوی پیشه کرده و از غیر خدا بپرهیزید.

وی با اشاره به پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها) بیان کرد: این فرزند خردسال امام حسین(علیه السلام) در طول سفر رنج‌های بسیاری را متحمل شد و سرانجام در خرابه شام در کنار سر بریده پدرش جان داد.

فاضلیان راه نجات در این کشتی عمیق دنیا را ایمان عنوان کرد و گفت: راه ورود به این کشتی توکل، نگهبان آن عقل، راهنمای آن علم و سرنشینان آن صبر است.

وی تأکید کرد: دنیا محل تجارت و زراعت و کشت و کار بزرگان و علما است و در این دریای عمیق دنیا نهنگ و حیوانات خطرناک وجود دارد اما در اعماق آن صدف‎های پر از گوهر گرانبها نیز پنهان شده است.

امام جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی گفت: متقین چند صفت دارند از جمله روزها به دنبال کار خیر، شب‌ها مشغول عبادت، سحرها مشغول استغفار و اموالشان در اختیار نیازمندان و مستمندان است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار