نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. آذر 1393 - 20:33   |   کد مطلب: 14478
در مراسم رونمایی از واکسن پنتاوالان؛
نخستین واکسن پنتاوالان به یک کودک ملایری ترزیق شد
در مراسم رونمایی از واکسن پتتاوالان در مرکز بهداشت شماره سه ملایر نخستین واکسن پنتاوالان به یک نوزاد ملایری تزریق شد
اولین واکسن پنتاوالان به یک کودک ملایری ترزیق شد
به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، در مراسمی از واکسن پنتاوالان در مرکز شماره سه بهداشت شهرستان ملایر رو نمایی و اولین واکسن در این شهرستان به یک نوزاد تزریق شد.
 
دکتر آقابیگی در این مراسم با اشاره به اجرای موفقیت آمیزطرح سوم سلامت اظهار کرد: ایمن سازی یکی از شناخته ترین روش ‌های پیشگیری در کودکان است.
 
وی با توصیف عملکرد واکسن پنتاوالان افزود: با تزریق این واکسن بدن از  پنج بیماری هموفیلوس آنفلوانزای نوع ب، هپاتیت ب، دیفتری، کزاز و سیاه سفره ایمنی می شود.
 
رییس مرکز بهداشت شهرستان ملایر گفت: امیدواریم با تزریق این واکسن در پنج سال آینده  بیماری هموفیلوس آنفلوانزای نوع ب و آثار آن کاملا در کشور از بین برود.
 
وی عنوان کرد: با توجه به برنامه ایمن سازی که از 30 سال گذشته در کشور آغاز شده است بیماری‌های دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، عریون، سرخک  و سرخجه در مرحله حذف قرار دارد.
 
آقا بیگی یکی از مبحث‌های مهم در پیشرفت کشورها در دنیا را واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال دانست و بیان کرد: خوشبختانه با اجرای طرح EIP در کشور فلج اطفال در کشور ریشه کن شده و از پنج سال گذشته گزارشی درباره ابتلا به این بیماری دریافت نشده است.
دکتر رضا طهماسبی در ادامه این جلسه اظهار کرد: اجرای این طرح در کشور نشان دهنده اهمیت بالای پیشگیری در حوزه سلامت بوده و ملاک نبودن فقط درمان را نشان می دهد.
 
وی با اشاره به مزایای تزریق واکسن پنتاوالان گفت: تزریق این واکسن باعث می شود که تعداد تزریقات برای کودکان کاهش یافته و اثر بخشی و ایمنی زایی ارتقا پیدا می کند.
 
رییس شبکه بهداشت شهرستان ملایر تصریح کرد: با اجرای طرح سوم سلامت در کشور و اعزام پزشکان به مناطق روستایی تعداد 440 قلم دارو در اختیار این پزشکان  قرار گرفته  تا مردم روستا دغدغه کمتری برای تامین دارو داشته باشند.
 
وی تزریق کمتر، درد و ناراحتی کمتر شیرخواران، مراجعه کمتر به مراکز بهداشتی، پذیرش راحت، پیشگیری از یک بیماری مهم دیگر و پنج بیماری عفونی را از مزایای واکسن پنتاوالان برشمرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار