نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. آبان 1393 - 16:35   |   کد مطلب: 14372
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از طول کشیدن مراحل اداری تهسیلات گلایه کرد و گفت: وقتی که هدف جلوگیری از هدر رفت و پرت آب می‌باشد چرا گرفتن تسهیلات در فرایندهای اداری و کاغذبازی‌ها اینقدر به طول می انجامد
آبیاری تحت فشار در ملایر

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها،علی نعمت چهادولی در جلسه بررسی مشکلات آب و خاک کشاورزی اظهار کرد: اگر بتوان از تسهیلات بلا عوض دولت برای آبیاری تحت فشار با توجه به یکپارچه نبودن زمین‌های کشاورزی  شهرستان ملایر  در زمینه های دیگر آبیاری  به کار دیگری استفاده شود بسیار بهتر می باشد.

وی یکی از راه کارهای استفاده از این طرح را خرید لوله دانست و افزود: با توجه به اینکه شهرستان ملایر شهری کشاورزی بوده  و 90 درصد از کشاورزان به صورت سنتی کار می کنند تامین آب مورد نیاز کشاورزان کار سخت می‌باشد.

نماینده مردم ملایر درمجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان ملایر با توجه به یکپارچه نبودن زمین‌های کشاورزی و تکه تکه بودن این زمین‌ها در این شهرستان کمتر از آبیاری تحت فشار استفاده شده است.

وی از طول کشیدن مراحل اداری تهسیلات گلایه و عنوان کرد: وقتی که هدف جلوگیری از هدر رفت و پرت آب می‌باشد چرا گرفتن تسهیلات در فرایندهای اداری  و کاغذبازی‌ها اینقدر به طول می انجامد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت : سهم استان همدان از تسهیلات بلا عوض دولت در ضمینه  آبیاری تحت فشار 50 میلیارد می باشد و سهم شهرستان ملایر از این طرح هشت میلیارد و 300 میلیون تومان می باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر از نقاطی در استان می باشد که از این تسهیلات بسیار کم استفاده کرده‌است و افزود: در کل کشور تا کنون 21 هزار هکتار از اراضی کشاورزی از سیستم آبیاری تحت فشار بهره برده اند و در استان همدان چهار هزار و 100 هکتار از این طرح استفاده کرده اند.

مظاهری عنوان کرد: با توجه به اینکه آبیاری تحت فشار به دلایل مشکلاتی که در ملایر وجود دارد، مقرون به صرفه نمی باشد، کشاورزان می توانند با استفاده از طرح آبیاری کم فشار از این تسهیلات استفاده کنند.

وی به بودجه 50 میلیاردی و 12 هزارهکتار اراضی استان همدان اشاره و تصریح کرد: با توجه به بودجه و اراضی کشاورزی موجود در استان همدان با حقیقات و اقدامات صورت گرفته به هر هکتار از اراضی در صورت استفاده از سیستم آبیاری بارانی شش میلیون 500 هزار تومان تعلق می گیرد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  بیان کرد: در شهرستان ملایر تا کنون 100 هکتار از اراضی کشاورزی موفق به راه اندازی سیستم آبیاری تحت فشار شده اند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملایر به مشکلات پیش رو در این زمینه اشاره کرد و گفت: با توجه به زمین های کشاورزی و باغات موجود در شهرستان ملایر استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار مقرون به صرفه نمی باشد.

وی تاکید کرد: مشکلات نصب کنتور هوشمند، خرد بودن زمین های کشاورزی، کاهش یافتن  دبی آب چاه‌های کشاورزی، بالا بودن ما به تفاوت پرداختی کشاورزان و 85 درصد تسهیلات  و طول کشیدن مراحل اداری از جمله مشکلاتی می باشد که کشاورزان در سیستم آبیاری تحت فشار دارند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار