فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

9. آبان 1393 - 16:08   |   کد مطلب: 14368
امام جمعه موقت ملایر با تاکید بر حضور همگانی هیئات و عزاداران درنماز ظهر عاشورای حسینی افزود: اقامه نماز ظهر عاشورا گوشه از نهضت عاشورا و تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر می باشد و ما نیز همچون امام حسین (علیه السلام) از هیچ کوشششی فرو گذار نکنیم.
نماز جمعه ملایر

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن فاضلیان در خطبه‌های نماز جمعه ملایر اظهار کرد: ماه محرم فصل حیات مجدد اسلام می باشد و ساخت و ساز فکری مردم به برکت عاشورا شکل جدیدی پیدا می کند.

وی به گذشت 1375 سال از نهضت عاشورا اشاره کرد و افزود: توجه به حقیقت قیام امام حسین(علیه السلام) و فلسفه نهضت عاشورا در فلسفه عزاداری‌ها،سینه زنی‎ها، تبلیغات و سخنرانی‌ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

امام جمعه موقت ملایرنهضت و حرکت امام حسین(علیه السلام) را باعث زنده نگه داشتن اسلام و بیمه شدن دین دانست و گفت: مکتب تشیع سال خود را یا حسین(علیه السلام) گویان و با محرم شروع و یا علی(علیه السلام) گویان با ایام غدیر به پایان می رساند.

وی حضور با شکوه مردم در عزاداری‌ها و مراسم‌ها در روزهای سپری شده از ماه محرم را از برکات خون اباعبدالله (علیه السلام) عنوان و تصریح کرد: بکا برای امام حسین(علیه السلام) باعث انقلاب درونی انسان می شود و نشان دهنده این امر می باشد که مردام را شور حسینی است.

فاضلیان به روز جهانی شیرخوارگان اشاره و عنوان کرد: امروز 2500 نقطه در داخل کشور، اروپا، آمریکا، آفریقا و سرتاسر جهان برای شش ماهه امام حسین(علیه السلام) گریه کردند و این روز را با امام زمان (عج) به عزاداری پرداختند.

وی به حدیثی از پیامبر اعظم (صلی الله علیه) مبنی بر شناخت امام حسین(علیه السلام) اشاره و بیان کرد: شناخت امام حسین(علیه السلام)، شناخت امامت و فلسفه قیامش لازمه همه می باشد و باعث رشد تعالی جامعه می شود.

امام جمعه موقت ملایر گفت: یکی از برکات عاشورا این است که مبلغین در تمامی نقاط به بیان احکام، اخلاق و دستورات اسلامی به مردم در دور مانده ترین نقاط که معارف دین را فراموش کرده اند می پردازند.

وی در خطبه دوم با خواندن حدیثی از امام علی (علیه السلام) مبنی بر "اتقوا معاصی الله فی الخلوات ..." گفت: کسی که چنین عقیده ای داشته باشد، محال است که کوتاهی کند و همیشه تقوی پیشه می کند که همانا متقین نجات پیدا می کنند.

امام جمعه موقت ملایر گفت:ملایر اولین شهری است که از سال 1360 همواره بر برگزاری نماز ظهر عاشورا تاکید داشته و این نماز را برگزار کرده است و امسال نیز همه هیئت ها خودشان را ملزم دارند که نماز ظهر عاشورا را اقامه کنند.

فاضلیان با تاکید بر حضور همگانی هیئات و عزاداران درنماز ظهر عاشورای حسینی افزود: اقامه نماز ظهر عاشورا گوشه از نهضت عاشورا و تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر می باشد و ما نیز همچون امام حسین (علیه السلام) از هیچ کوشششی فرو گذار نکنیم.

وی تلاقی عاشورا را با 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی را بسیار خاص برشمرد و عنوان کرد: همه گرفتاریهای این مملکت به تعبیر امام خمینی (ره) از آمریکا و استکبار جهانی می باشد.

امام جمعه موقت ملایر شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس که سرکرده استکبار می باشد و مرگ بر اسرائیل را همسو با نهضت عاشورا دانست و بیان کرد:تمامی این شعارها ازجمله هیهات من الذله امام حسین (علیه السلام) می باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار