نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. آبان 1393 - 13:51   |   کد مطلب: 14329
امام جمعه ملایر گفت: فرهنگ مردم باید فرهنگ زکات باشد و برای تحقق این امر، ترویج فرهنگ زکات توسط روحانیون واجب و ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری ملایری ها، آیت الله سیدرضا فاضلیان در شورای زکات شهرستان ملایر با بیان اینکه پرداخت زکات در جامعه باعث ریشه کن شدن فقر می شود، اظهار کرد: روحانیون باید در ایان محرم فرهنگ پرداخت زکات را در بین مردم تبلیغ کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مردم باید فرهنگ زکات باشد، افزود: برای تحقق این امر، ترویج فرهنگ زکات توسط روحانیون واجب و ضروری است.

امام جمعه ملایر تأکید کرد: زکات پرداختی هر منطقه و روستا باید در همان مکان هزینه شود و اگر این فریضه الهی در بین مردم نهادینه شود، آبادانی روستاها را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: خداوند پرداخت زکات را برای امتحان ثروتمندان و کمک به محرومین قرار داده و باید این عمل را به قصد قربت انجام داد.

فرماندار ویژه ملایر نیز اظهار کرد: در نظام اسلامی مسئولان و روحانیون وظیفه دارند بستر را برای اجرای احکام دین فراهم کنند و مردم هر چه بیشتر برای اجرای این احکام توجیه شوند.

مصطفی آزادبخت افزود: تبلیغ و اجرا دو اصل مهم در ترویج فرهنگ زکات است.

وی با بیان اینکه باید بیش از گذشته برای ترویج این فریضه الهی تلاش شود، افزود: تبلیغ فرهنگ زکات مهمترین وظیفه روحانیون و ائمه جمعه و جماعات و اجرایی کردن آن وظیفه مسئولان است.

آزادبخت با اشاره به اینکه ملایر یکی از شهرستان‌های پیشرو و منسجم در پرداخت زکات است، افزود: ملایر طی سه سال متوالی رتبه اول استان همدان را در جمع آوری زکات کسب کرده است.و .

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را برای همکاری با کمیته امداد دارند، بیان کرد: کمیته امداد یکی از ادارات فعال این شهرستان است و فرمانداری ملایر نیز آمادگی لازم را برای ارائه هرگونه پشتیبانی و کمک به این نهاد را جهت جمع آوری و نهادینه کردن فرهنگ زکات دارد.

آزادبخت بر لزوم حمایت و همکاری بیشتر بخشداران در ترویج این فریضه الهی تاکید کرد و گفت: برا اینکه اقدامات انجام شده در شهرستان در زمینه جمع آوری زکات به بهترین شکل ادامه یابد، باید برای روستاهایی که روحانی ندارند، روحانیونی برای تبلیغ زکات اعزام شوند.

وی خواستار نامگذاری میادین و خیابان‌هایی به نام زکات در شهرها و بخش های تابعه ملایر شد و افزود: با کمک کمیته امداد، شهرداری و بخشداری، میدانی به نام زکات در شهر سامن نامگذاری شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر نیز از جمع آوری چهار میلیارد و 900 میلیون ریال زکات در شش ماهه امسال در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این میزان زکات جمع آوری شده برای اجرای 20 پروژه در 20 روستای ملایر پیش بینی شده است.

علی کولیوند با بیان اینکه زکات فطریه جمع آوری شده امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است،  افزود: 750 میلیون ریال زکات فطریه امسال در این شهرستان جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه بخش جوکار با دو میلیارد ریال رتبه اول پرداخت زکات را دارد، ابراز کرد: جمع آوری 9 تن گندم و جو از محل زکات سهم محرومین، جمع آوری 10 تن انگور و دو تن سیب زکات مستحبی و پلاک کوبی 30 اصله درخت گردو و هلو از زکات شجره طیبه انجام گرفته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر گفت: علاوه بر این، دو میلیارد و 850 میلیون ریال زکات تشویقی نیز به روستاهای ملایر پرداخت شده است.

وی نامگذاری بلوار زکات در روستای اسلام آباد و یک خیابان در شهر جوکار را از اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: اعزام 14 روحانی به پنج روستا و استفاده از روحانیون طرح هجرت برای تبلیغات زکات، ارسال هفت هزارو 400 پیامک تبلیغاتی زکات به کشاورزان، دهیاران و شوراهای روستاها و تجلیل از 25 نفر از مودیان برتر زکات از دیگر اقدامات این نهاد در سال جاری است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار