نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. اسفند 1394 - 14:35   |   کد مطلب: 18515
در حالیکه اسفند ماه آخرین روزهای خود را پشت سر می گذارد؛ تولیدکنندگان و فروشندگان کفش های ایرانی؛ همچنان روزهای سردی را پشت سر می گذارند.

در حالیکه اسفند ماه آخرین روزهای خود را پشت سر می گذارد؛ تولیدکنندگان و فروشندگان کفش های ایرانی؛ همچنان روزهای سردی را پشت سر می گذارند.

روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی با اعلام قاچاق نیم‌میلیارد دلار کفش به کشور، اعلام کرد: هر یک جفت کفش وارداتی مساوی با بیکاری یک کارگر است، واردات بی رویه کفش 6 هزار کارگر را بیکار کرد.

 

در حالی صنعت تولید کفش در کشور قدمت تاریخی دارد که این روز ها پسابرجام نه تنها سبب هجوم ترک ها و چشم بادامی ها به این بازار شده است بلکه ایتالیایی ها و آلمانی ها نیز خیز بلندی برداشته و گوی کار را از 6 هزار کارگر ایرانی ربوده اند.

در حالی در سال های اخیر چشم بامدادی ها پا در کفش صنعت کفش کشور کرده و کفاشان ایرانی را زمین گیر کرده بودند که قرار بود با ابزار تعرفه جلوی واردات کفش های چینی به کشور گرفته شود اما همانطور که آمار رسمی کشور چین نشان می دهد ، با وجود این تعرفه ها در 5 ماهه اول میلادی 110 میلیون دلار به ایران وارد شده است. با این وجود داستان به اینجا ختم نمی شود و این روزها پسابرجام هم دروازه های واردات رابه روی کفش های ایتالیایی ، آلمانی و ترکی گشوده تا 6 هزار و 400 کارگر ایرانی خانه نشین شوند.

دوربین مستندسازان دانا به همین مناسبت به سراغ صنف کفاشان تهران رفته و با تولیدکنندگان کفش ایرانی به گفتگو نشسته است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار