3. شهريور 1403 - 8:38   |   کد مطلب: 33726
موکب حضرت بقیه‌الله(عج) ملایر امسال برای دومین سال است که با فاصله یک هزار و 900متری حرم امام حسین(ع) به زوار خدمات‌‌دهی می‌کند، این مکان به میعادگاه ملایری‌ها در کربلا تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ ایام اربعین و حرکت زائران از نقاط مختلف کشور به سمت کربلا فرصتی بزرگ برای عاشقی است، فرصتی برای خدمت به زائران کوی عشق و در این راه موکب‌های مختلف برپا می‌شوند و در گوشه‌گوشه شهرهای کشور به زائران خدمات‌دهی می‌کنند.

شهرستان ملایر نیز باسابقه طولانی سال‌هاست که در نقاط مختلف از ورودی تا خروجی‌های شهرستان با برپایی موکب‌های مردمی انواع خدمات را برای زائران فراهم می‌کند.

اما دو سال است رنگ و بوی خدمت در ملایر تفاوت پیدا کرده است و به همت امام‌جمعه ملایر و جوانان و خیران عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) یک موکب در کربلا برپا می‌شود.

موکب حضرت بقیه‌الله(عج) ملایر امسال برای دومین سال است که با فاصله یک هزار و ۹۰۰ متری حرم امام حسین(ع) به زوار خدمات‌‌دهی می‌کند این مکان به میعادگاه ملایری‌ها در کربلا تبدیل شده است.

* همه خدمات برای آسایش زوار فراهم شده است

امام‌جمعه ملایر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مهم‌ترین اهداف برپایی موکب حضرت بقیه‌الله(عج) گفت: باتوجه‌به اینکه موکب‌های مختلفی در شهرستان ملایر برای پذیرایی از زائران کربلا فعالیت داشت در نشستی درخواست برپایی یک موکب در شهر کربلا داده شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی ارزنده بیان کرد: علی‌رغم نبود تجربه داخل عراق با همکاری جوانان و کمک افراد مختلف، مسئولان و بزرگان شهرستان موکبی در کربلا دایر شد.

وی تصریح کرد: امسال برای دومین سال موکب حضرت بقیه‌الله(عج) فعالیت می‌کند و همه اقدامات برای آسایش و آرامش زائر است.

امام‌جمعه ملایر با اشاره به مهم‌ترین خدمات موکب حضرت بقیه‌الله(عج) عنوان کرد: اسکان، طبخ غذا، نانوایی و استحمام از جمله خدمات برای زائران است که در کنار آن برنامه‌های فرهنگی در موکب اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: حضور موکب شهرستان‌های مختلف در عراق باعث می‌شود حضور زائران آن شهر در کنار ۲۰ میلیون زائر کربلا با خیال راحت به اعمال و زیارت‌های خود برسد و می‌داند که مکانی برای حضور و استراحت او وجود دارد.

* هر شهرستان در کربلا یک موکب برپا کند

ارزنده افزود: هر شهرستان ایران می‌تواند یک موکب در عراق یک موکب بزند که زائران با راحتی در زیارت اربعین حاضر شوند.

وی با بیان اینکه موکب محلی مناسب برای کارهای فرهنگی است تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی برای زائران می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

امام‌جمعه ملایر با تقدیر از همراهی همه مردم و مسئولان شهرستان در برپایی این موکب و تمامی خادمان موکب تصریح کرد: باید گفت ثواب خدمت به زائر کمتر از زیارت نیست.

وی افزود: کسانی که اسباب زیارت زائران را فراهم می‌کنند و شبانه‌روز برای آسایش و رفع موانع زائران را فراهم می‌کنند اجری بزرگ دارند.

 

* طبخ روزانه ۱۰۰۰ غذا در موکب حضرت بقیه‌الله(عج)

مسئول اجرایی موکب حضرت بقیه‌الله(عج) ملایر نیز در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: این موکب از هفتم صفر از ملایر حرکت کرد و دهم صفر خدمات پذیرایی و اسکان فعال شده است.

صابر بیات بیان کرد: روزانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ غذا هر وعده طبخ می‌شود و خدمات اسکان برای خواهران و برادران به‌ صورت برقرار شده است.

وی افزود: پخت نان، کلوچه، نان خرمایی و بربری، ایستگاه صلواتی و پخش شربت و هندوانه و چای و برنامه‌های فرهنگی از جمله اقدامات در موکب حضرت بقیه‌الله(عج) است.

مسئول اجرایی موکب حضرت بقیه‌الله(عج) ملایر با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در موکب عنوان کرد: نماز جماعت، سخنرانی، عزاداری، کارگاه‌های کار با کودک و فرزندآوری از جمله برنامه‌های فرهنگی در موکب است.

وی با اشاره به استقبال پرشور مردم از موکب حضرت بقیه‌الله(عج) عنوان کرد: از روز نخست شاهد حضور زائران بوده‌ایم و حتی یک روز تا هزار نفر هم اسکان داشته‌‎ایم.

بیات با بیان اینکه خدمات موکب حضرت بقیه‌الله(عج) تا روز اربعین ادامه دارد، تصریح کرد: تمامی هزینه‌های موکب به همت خیرین و مردم ملایر جمع‌آوری شده است.

* تشکیل کمیته‌های مختلف برای خدمات‌دهی مطلوب

یکی از خادمان موکب حضرت بقیه‌الله(عج) ملایر نیز در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: برای پذیرایی بهتر از زائران چندین کمیته در موکب تشکیل شده که هر کدام وظیفه خاص خود را دارند.

مجید عباسی بیان کرد: کمیته اجرایی، کمیته پخت غذا و کمیته اسکان و پذیرایی از جمله کمیته‌های تشکیل شده برای خدمات به زائران است.

وی بیان کرد: خدمت به زائران و پذیرایی از آنان حس و حال بزرگی دارد که غیرقابل‌توصیف است و حضور زائران در موکب سبب خوشحالی همه است.

* فعالیت ۴۰ خادم در موکب حضرت بقیه‌الله(عج) ملایر

خادم موکب حضرت بقیه‌الله(عج) گفت: ۴۰ خادم به‌صورت ثابت در موکب حضرت بقیه‌الله(عج) خدمت می‌کنند در کمیته‌های مختلف حضور دارند.

* خادمان به نیت فرج فعالیت می‌کنند

محمد تکلو یکی دیگر از خادمان موکب در گفتگو با ما بیان کرد: موکب حضرت بقیه‌الله(عج) دو سال است که فعالیت می‌کند و جمعیت حاضر در موکب تقریباً دو برابر شد.

وی گفت: حس خوب خدمت به زائران و اخلاق نیکوی آنان ما را به این کار جذب کرده است و ما خود را نوکر امام حسین(ع) می‌دانیم.

این خادم موکب حضرت بقیه‌الله(عج) بیان کرد: پیاده‌روی اربعین و تجمع بزرگ شیعیان دنیا زمینه‌ساز ظهور است و امید است ما قدمی در این راه برداریم.

وی گفت: خادمان به عشق امام حسین(ع) برای خدمت و آسایش زائران از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و همه به نیت فرج کار خود را انجام می‌دهند.

محمد گل‌محمدی

دیدگاه شما

آخرین اخبار