13. مرداد 1403 - 17:51   |   کد مطلب: 33700
پروژه نهضت ملی مسکت و بخصوص شهرک آیت‌الله رئیسی و خادم‌الرضا(ع) در اراضی گلدره اقدام بزرگ دولت سیزدهم در ملایر بود که این ابرپروژه ثمرات فراوانی در بلندمدت برای ملایر دارد و می‌توان آن را در تاریخ ملایر ماندگار دانست.

بیه گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ بی شک یکی از اصلی نیازهای بشر از ابتدای خلقت مسئله مسکن بوده و هست و در دوران مختلف بشر برای انتخاب مسکن اقدامات فراوانی انجام داده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بحث مسکن توجه ویژه‌ای شد و دولت‌های مختلف اقدامات متنوعی برای این مسئله انجام دادند.
توجه به امر مسکن در دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور شهید بسیار قوت گرفت و طرح نهضت ملی مسکن در کشور باتوجه‌به وعده دولت اجرایی شد و در شهرهای مختلف طرح‌های گسترده‌ای اجرا شد.
اما در شهرستان ملایر اجرای طرح نهضت مسکن تفاوت‌هایی با سایر نقاط کشور داشت و یادگاری عظیم از رئیس‌جمهور شهید برای شهرستان ملایر باقی ماند.
پروژه شهرک آیت‌الله رئیسی و خادم‌الرضا(ع) در اراضی گلدره اقدام بزرگ دولت سیزدهم در ملایر بود که این ابرپروژه ثمرات فراوانی در بلندمدت برای ملایر دارد.
اجرای این طرح در ۵۱۵ هکتار زمین اجرایی شده که یک‌چهارم به وسعت شهر ملایر افزوده می‌شود و خود این امر یک‌قدم بزرگ در تاریخ ملایر است که این پروژه را به‌عنوان پروژه‌های شاخص مسکن استان همدان و وزارت راه و شهرسازی تبدیل کرده است.
کلنگ این ابرپروژه بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به زمین زده شد تا ملایر شاهد جهشی بزرگ در طول تاریخ خود باشد و با وحدت و انسجامی که در استان و شهرستان ملایر رخ داد، این پروژه عظیم به ثمر نشست.
بی شک نباید فراموش کرد پیگیری مجدانه و دغدغه‌مند فرماندار باعث این اتفاق بزرگ در شهر ملایر شد و این اقدام بسیار ستودنی است.
۲۰ هزار و ۷۵۱ نفر از ملایری‌ها برای نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که ۷ هزار و ۸۵۰ نفر از آنان تأیید نهایی شدند و کار احداث مسکن برای آنان ادامه دارد.
در شهر ملایر در کنار ابرپروژه شهرک‌های آیت‌الله رئیسی و خادم‌الرضا(ع) یک پروژه ۵۰۲ واحدی اقدام ملی در دریاچه کوثر نیز در دست اجرا است که دارای پیشرفت بیش از ۳۰ درصد است.

در کنار این ابرپروژه طرح نهضت ملی مسکن در سایر نقاط شهرستان نیز اجرایی شده که در شهر ازندریان ۳۳ قطعه زمین، سامن ۲۷ قطعه زمین، زنگنه ۳۷ قطعه زمین و ۶ قطعه در جوکار اجرایی می‌شود.

نکته قابل‌توجه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ملایر ساخت مسکن به‌صورت ویلایی است و که یادگار بزرگ رئیس‌جمهور شهید در ملایر را ویژه‌تر کرده است.
در اجرای این طرح به متقاضیان زمین  اعطا شده و آنها با دریافت تسهیلات می‌توانند اقدام به ساخت مسکن کنند
برای واگذاری زمین به متقاضیان پس از تهیه  طرح تفکیکی قطعات به متقاضیان بر اساس قرعه‌کشی تحویل داده می‌شود و در شهرهای جوکار و ازندریان قرعه‌کشی انجام شده است و قرعه‌کشی شهرهای زنگنه و سامن روز یکشنبه با حضور استاندار محترم همدان آقای دکتر قاسمی فرزاد انجام می‌شود.
باتوجه‌به مسئله اوقافی بودن ملایر اضافه‌شدن وسعت شهر ملایر کاری سخت بود که به همت مدیران دولت سیزدهم در ملایر اقدامی ارزشمند انجام شد و ۵۱۵ هکتار به مساحت ملایر اضافه شد.
بی شک اجرای طرح نهضت ملی مسکن، مُسکِنی آرام‌بخش برای مردم ملایر است و اجرای کامل این یادگار بزرگ دولت سیزدهم ملایر را در کشور بر سرزبان‌ها می‌اندازد.

توجه به نیازهای مردم و رفع مشکلات آنان بی شک از مهم‌ترین وظایف هر دولتی است و قدم بزرگی در راه ساخت مسکن در دولت سیزدهم برداشته شده است در همی راستا است.
در این مسیر نباید تلاش‌های انجام شده از طرف مسئولین شهرستان ملایر فراموش شود و امید است در دولت چهاردهم نیز این مسیر باقوت ادامه پیدا کند.
طرح نهضت ملی مسکن بخصوص شهرک‌های آیت‌الله رئیسی و خادم‌الرضا یادگار بزرگی برای آینده شهرستان ملایر است که تلاش‌های شبانه‌روزی فراوانی برای تصویب تا اجرای آن انجام شده است و امیدبخش روزهای روشن برای ملایر و مردم بافرهنگ این شهر است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار