نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. تير 1403 - 10:50   |   کد مطلب: 33631
نبود پزشک و قصور داوری، مقصر کیست؟
بی‌کفایتی داوری عامل به کما رفتن یاسین
یاسین موسی خانی ورزشکار ملایری در مسابقات بوکس انتخابی استان همدان در خانه بوکس دچار خونریزی مغزی شده و بلافاصله در بیمارستان بعثت همدان زیر تیغ جراحان می‌رود اما دلایل مشکل پدید آمده برای این وزشکار مبهم است.

به گزارش خبرنگار ورزشی  پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ روز گذشته خبر به کما رفتن بوکسور ملایری جامعه ورزشی استان را به شوک فرو برد.

یاسین موسی خانی ورزشکار ملایری در مسابقات بوکس انتخابی استان همدان در خانه بوکس دچار خونریزی مغزی شده که بلافاصله در بیمارستان بعثت همدان زیر تیغ جراحان می‌رود.

هر چند خبرهای مساعدی از وضعیت این ورزشکار ملایری منتشر شده است؛ اما اخبار ضدونقیضی درباره عدم حضور آمبولانس و پزشک و کوتاهی داور شنیده شده است.

برای مشخص‌شدن وضعیت مسابقه و شرایطی که برای یاسین موسی خانی پیش‌آمده مصاحبه‌ای با مربی این ورزشکار در مسابقات داشته‌ایم.

مربی بوکس تیم ملایر با اشاره به شرایط مسابقه عنوان کرد: مسابقات بوکس انتخابی استان برای مسابقات کشوری در خانه بوکس همدان برگزار شد.

وی افزود: یاسین موسی خانی از ورزشکاران جوان و آینده‌دار ملایری است که دارای چندین دوره سابقه قهرمانی استان است و در این مسابقات نیز موفق به راهیابی به دیدار فینال شد.

موسی‌خانی بیان کرد: در راند دوم مسابقه فینال حریف یاسین شروع به زدن ضربات خطا کرد که با اخطار داوران روبه‌رو شد و در آغاز راند سوم یک ضربه خطا کمر به پایین به یاسین زده شد که باتوجه‌به خطای آگاهانه و عمدی حریف او بر اساس قوانین باید دیسکالیفه و بازنده اعلام می‌شد.

وی افزود: در ثانیه‌های آخر بازی وارد کرد باز هم حریف یاسین ضربه‌ای خطا به پشت سر او زد و ناآگاهی داور به‌جای اینکه به بازیکن خطاکار اخطار دهد از روی ناآگاهی به یاسین ناک‌داون می‌دهد.

مربی بوکس ملایری عنوان کرد: در حالی داور به یاسین ناک‌داون داد که یاسین دستش را پشت سرش گذاشته بود و به داور اعلام کرد حریفش به ضربه خطا زده است و حال من خوب نیست.

وی گفت: با این شرایط داور ادامه مسابقه را اعلام می‌کند و این در حالی است که شرایط یاسین مساعد نبود و اعلام نا آمادگی برای ادامه مسابقه را کرده بود و در این شرایط باز هم ضربات به یاسین وارد می‌شود.

موسی خانی گفت: پس از اتمام مسابقه و پیش از اعلام نفر برنده حال یاسین خراب شد و به روی رینگ می‌افتد و باید گفت که ناداوری و ناآگاهی داور در این مسابقه مشهود بود.

وی با بیان اینکه باتوجه‌به ضربات خطا سوپروایزر می‌توانست بازی را متوقف کند، عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه حریف یاسین چندین ضربه خطا در این مسابقه با یاسین زد باید بازیکن خاطی اخراج و دیسکالیفه می‌شد.

این مربی ملایری تأکید کرد: بر اساس قوانین زمانی که ضربه به پشت‌سر خورده می‌شود بوکسور خطاکننده باید اخراج شده و پزشک بالای سر بازیکن حاضر شود و شرایط ادامه مسابقه را اعلام کند.

وی گفت: در مبارزه یاسین اعلام کرد که نمی‌تواند ادامه بازی دهد و باید پزشک می‌کرد که می‌تواند مسابقه را ادامه دهد یا نه اما متأسفانه پزشک در مسابقات حاضر نبود.

موسی خانی بیان کرد: متأسفانه نبود آمبولانس و پزشک و بی‌کفایتی داور باعث شد یاسین به کما برود و خوشبختانه بیمارستان نزدیک خانه بوکس بود؛ اما اگر بیمارستان در نزدیکی مسابقات نبود چه بلایی سر یاسین می‌آمد؟

وی تأکید کرد: فیلم مسابقات برای چندین داور بین‌المللی ارسال شده است و به‌وضوح اعلام کردند که داور اشتباه داشته است.

موسی‌خانی با بیان اینکه وظیفه اصلی داور در مسابقات حفظ سلامتی ورزشکار است، تصریح کرد: متأسفانه کسانی در داوری بوکس استان فعالیت داشته که علم و تجربه داوری لازم را ندارند.

 

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار