4. تير 1403 - 8:33   |   کد مطلب: 33602
مناظره و حاشیه در ملایر؛
نماینده پزشکیان نیامد
برگزاری مناظره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با حواشی همراه شد و نماینده ستاد مسعود پزشکیان به بهانه خرابی ماشین در جلسه حاضر نشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ هر گاه اسم مناظره می‌آید ناخودآگاه ذهن به سمت حاشیه‌های آن می‌رود چرا که مناظره و حاشیه اصل‌هایی جدایی‌ناپذیر هستند.

بسیج دانشجویی شهرستان ملایر و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اقدام به برگزاری مناظره انتخاباتی در بین مسئولین ستاد‌های انتخاباتی آقایان قالیباف، جلیلی و پزشکیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر کرد.

برای این جلسه آقای جعفر محقق مدرس علوم سیاسی از طرف ستاد محمدباقر قالیباف، سید عبدالله شجاعی عضو هیئت‌علمی دانشگاه ملایر از طرف ستاد سعید جلیلی و مهدی ابراهیمی از ستاد مسعود پزشکیان معرفی شده بودند.

* عدم حضور نماینده پزشکیان آغاز چالش‌ها در مناظره

اما حواشی مناظره از همان ابتدا با عدم حضور نماینده ستاد آقای پزشکیان آغاز شد و ابراهیمی در جلسه حضور نیافت و در همین راستا پس اعلام مجری یکی از حضار در جلسه خود را به‌عنوان نماینده دفتر آقای پزشکیان معرفی کرد و به گفته این فرد ماشین مهدی ابراهیمی که از ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در همدان برای این جلسه انتخاب شده بود خراب شده و به جلسه نمی‌رسد و خود را به‌عنوان نماینده معرفی کرد که این امر با مخالفت مجری برنامه و حضار روبه‌رو شد که باید نماینده رسمی با معرفی از ستاد برای مناظره حضور یابد.

همین امر باعث ایجاد چالش‌هایی چنددقیقه‌ای در جلسه شد و در نهایت جلسه با بیش از ۴۰ دقیقه تأخیر و تنها با حضور نماینده‌های ستاد سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف آغاز شد.

* بیان ویژگی‌های کاندیداهای اصلح

مناظره با صحبت‌های جعفر محقق نماینده ستاد محمدباقر قالیباف آغاز شد و در صحبت‌های نخست خود به ویژگی‌های کاندیدای اصلح از دید مقام معظم رهبری اشاره کرد.

سید عبدالله شجاعی نماینده ستاد سعید جلیلی در این مناظره صحبت‌های خود را با مقدماتی تاریخی درباره نگاه جریان غرب‌گرا در کشور از انقلاب مشروطه تا دولت دوازدهم و سپس با سؤالی از نماینده ستاد قالیباف ادامه داد.
.
پس از صحبت‌های نماینده دو کاندیدا نوبت به سؤالات مجری رسید سؤال نخست مجری درباره برنامه‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری در حوزه اقتصادی بود.

* قالیباف برنامه‌های جامع اقتصادی دارد

محقق توضیحاتی درباره دلایل ریزش آرا در کشور داشت و کارنامه سیاه دولت یازدهم و دوازدهم را دلیل سلب اعتماد مردم از ارکان قدرت دانست و عنوان کرد که کسانی که عامدانه در اجرای برنامه‌های توسعه کشور کوتاهی کردند باید پای میز محاکمه بروند.

وی با اشاره به برنامه‌های اقتصادی محمدباقر قالیباف از جمله اقتصاد متناسب‌سازی حقوق و تورم، اعطای مسکن سه ساله و زمین رایگان به مزدوجین جدید، انسداد مرز شرقی، تأسیس پایتخت دوم در جنوب، واردات خودروهای باکیفیت، توزیع عادلانه فرصت‌ها و منابع ثروت در بین مردم، بالابردن تأمین اجتماعی و بیمه برای اقشار مردم بخش دیگر سخنان محقق در این بخش از سخنان بود

* یک جهان فرصت، یک ایران جهش محور برنامه‌های اقتصادی جلیلی است

شجاعی با اشاره به برنامه‌های دکتر جلیلی در موضوع اقتصاد، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مردمی را باتوجه‌به شعار «یک جهان فرصت، یک ایران جهش» عنوان کرد.
شجاعی افزود: تیم آقای جلیلی روی موضوعات مختلف اقتصادی کارکرده تا از ظرفیت‌های کشور استفاده شود و نخستین مسئله را انضباط مالی دولت عنوان کرد.
وی الگوی پیشرفت روستا را یکی دیگر از برنامه‌های اقتصادی جلیلی عنوان کرد و گفت: ۲۶ درصد کشور در روستاها زندگی می‌کنند و برنامه‌های خاصی برای آن برنامه‌ریزی‌شده است.

سؤال بعدی مجری درباره برنامه‌های ۲ کاندیدا برای ازدواج و مسکن جوانان بود

* اقتصاد کشور نیازمند برنامه‌های کلان است

نماینده ستاد محمد قالیباف در این مناظره نیاز امروز اقتصاد کشور را نیازمند برنامه‌های کلان دانست و عنوان کرد هر رئیس‌جمهوری باید طبق برنامه‌های توسعه کشور پیش رود و نمی‌تواند راه خود را در پیش بگیرد.

وی تصریح کرد: در عرصه ازدواج برنامه‌های خاصی وجود دارد و در سابقه کاری آقای قالیباف به‌خوبی دیده می‌شود و برنامه‌های محمدباقر قالیباف خانواده محور است.

وی توانمندسازی زنان خانه‌دار با شعار زن پیشرانه پیشرفت ایران، مسکن سه ساله و زمین رایگان از جمله برنامه‌های قالیباف در راستای برنامه هفتم توسعه است.

نماینده ستاد محمدباقر قالیباف در این مناظره با اشاره به عملکرد قالیباف شهرداری تهران و بخصوص در ساخت و توسعه تهران در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: در میان نامزدهای نیروهای انقلاب و اختلاف و تفرقه نداریم اما شکافی افتاده در بین نیروهای انقلاب ایجاد شده است که واقعیت است.

* اجماع کاندیداهای انقلاب تا ششم تیر

وی گفت: امروز اگر بحث اجماع‌سازی است اجماع باید حاصل شود در غیر این باعث ریزش آرای عمومی هم در مشارکت رخ‌داده هم باعث تفرق نیروهای انقلاب رخ می‌دهند و معنایی ندارد که افرادی که هدف و آرمانشان یکی است به عرصه‌ای وارد شوند که مردم را سردرگم کنند و وعده این تا ششم تیر اجماع صورت بگیرد.

* دولت سایه یک گفتمان و تفکر است

نماینده ستاد سعید جلیلی در این مناظره گفت: حرف‌های ما پوپولیستی و عوام‌فریبی نیست؛ بلکه علمی است و تحقیق جزءبه‌جزء شده است.

نماینده ستاد سعید جلیلی گفت: دولت در سایه یک گفتمان و تفکر است و جمعی را دکتر جلیلی فراخوان کرده است و دکتر جلیلی ذهنش را از اصول‌گرا و اصلاح‌طلب خالی کرده است.

* عدم حضور نماینده پزشکیان توهین به دانشجویان است

در پایان این جلسه نیز فردی که خود را مسئول امور جوانان ستاد پزشکیان در ملایر نام برد به دلایل عدم حضور نماینده ستاد مسعود پزشکیان اشاره کرد و عنوان کرد اگر جلسه ادامه داشته باشد شاهد حضور او خواهیم بود.

مجری برنامه نیز در پایان با انتقاد از عدم حضور نماینده ستاد مسعود پزشکیان عنوان کرد که قطعاً بیانیه‌ای در این باره خواهیم داشت و عدم حضور نماینده ستاد توهین به شعور دانشجویان و مخاطبان است.

وی تأکید کرد که این ستاد باید برنامه‌ریزی خاص را برای مشکلات احتمالی پیش‌بینی می‌کردند.

محمد گل محمدی

دیدگاه شما

آخرین اخبار