نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. دى 1402 - 8:44   |   کد مطلب: 33096
حس و حال زائران ملایری مزار سردار سلیمانی
مکتب حاج‌قاسم گره‌گشای مشکلات کشور
راه و مسیر سردار دل‌ها که مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان مکتب حاج‌قاسم نام برد امروز الگویی مناسب برای مدیریت کشور است و که می‌تواند گره‌گشای مشکلات در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛از برنامه‌هایی که در سال‌های اخیر در سطح کشور راه‌اندازی شده است بحث پیاده‌روی گلزار شهدا در سالگرد سردار شهید سلیمانی است.

مردم ایران اسلامی و حتی مسلمانان از سایر نقاط جهان هر ساله خود را به مسیر گلزار شهدای کرمان و مزار حاج‌قاسم سلیمانی می‌رسانند تا تجدیدی نو با مکتب سردار دل‌ها داشته باشد.

هرچند امسال دشمن تلاش کرد با اقدامات کور تروریستی و به‌شهادت‌رساندن تعدادی از هم‌وطنان مردم را از این راه منصرف کند؛ اما ملت ایران نشان دادند که در راه حاج‌قاسم و انقلاب از هیچ اقدامی هراس ندارند و در این راه ثابت‌قدم هستند.

امسال جدای از افرادی که خود به‌تنهایی از ملایر به کرمان سفر کردند یک کاروان ۵۰ نفره از بسیجیان و پیش‌کسوتان جبهه و جنگ شهرستان ملایر به کرمان اعزام شدند.

خبرنگار با برای آشنایی هرچه بیشتر با حس و حال و وضعیت این سفر با چند تن از آنان گفتگویی داشته که توجه شما را به آن جلب می‌کند.

* حس و حال پیاده‌روی اربعین به من دست زد

محمد احسان ترکمن در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به حس و حال سفر کرمان اظهار کرد: امسال برای اولین‌بار به کرمان سفر کردم و حس و حال بسیار خوبی داشت.

وی با بیان اینکه ما باید در راه مکتب حاج‌قاسم از هیچ تلاشی کوتاهی نکنیم عنوان کرد: حاج‌قاسم جان خود را برای امنیت و آرامش ما فدا کرد و قطعاً نقش او در کشور بی‌نظیر است.

این جوان بسیجی ملایری بیان کرد: امروز کل دنیا حاج‌قاسم را به‌عنوان یک سردار بزرگ می‌شناسند که نابودی داعش و آرامش منطقه غرب آسیا مرهون زحمات او است.

 

 

 

 

 

وی شناخت راه حاج‌قاسم را وظیفه همگانی دانست و گفت: این سفر زیبایی‌های فراوانی برای من داشت از کودکانی که همراه بزرگ‌ترهای خود به سفر آمده بودند تا دوچرخه‌سوارانی یکی از راه دور چندین روز به عشق حاج‌قاسم رکاب زده بودند.

 

 

 

ترکمن به حضور جمعیت فراوان در این در مسیر پیاده‌روی کرمان اشاره کرده گفت: هر روز تعداد جمعیت اضافه می‌شدم حضور موکب‌های فراوان نشان از ارادت مردم به سردار دل‌ها داشت.

 

 

 

وی گفت: در این سفر فهمیدم که هر کدام از شهدای کرمان خود دارای جایگاه ویژه‌ای در کنار حاج‌قاسم هستند.

 

 

 

این جوان بسیجی ملایری بیان کرد: یکی از شهدایی که مردم کرمان علاقه خاصی به آن داشتند و حاج‌قاسم آن را امامزاده کرمان دانسته بود شهید غفوری بود که بسیاری از او حاجت‌های خود را گرفته بودند.

 

 

 

وی حرکت در راه شهدا را وظیفه همه جوانان دانست و کفت: مردم ایران ثابت کردند که در راه انقلاب و آرمان‌های شهدا هیچگاه کوتاهی نمی‌کنند ما تلاش می‌کنیم که بتوانیم مکتب حاج‌قاسم را پیش از پیش اشاعه دهیم.

 

 

 

* مکتب حاج‌قاسم راه اصلی مسئولین ما برای رفع مشکلات است

 

 

 

امرالله زیبایی یکی از پیش‌کسوتان و راویان دوران دفاع مقدس است که در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به زیبایی‌های این سفر معنوی اظهار کرد: برای بسیجیان و پیش‌کسوتان جبهه و جنگ حاج‌قاسم دارای جایگاه ویژه‌ای است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی افزود: حاج‌قاسم از دوران دفاع مقدس برای ما آشنا بود و از همان روزها دارای جایگاه ویژه‌ای در بین رزمنده‌ها بود.

 

 

 

وی که در این سفر روایت‌هایی از دوران دفاع مقدس را برای حضار بیان کرده بود، تأکید کرد: ما باید هرچه بیشتر در راستای معرفی شهدا و به‌خصوص سردار سلیمانی به مردم تلاش کنیم.

 

 

 

این پیش‌کسوت دوران دفاع مقدس ملایر شهدا را بهترین الگو برای جوانان امروز دانست و گفت: اگر ما به سیره و مکتب حاج‌قاسم توجه خاص داشته باشیم، می‌بینیم که این سردار بزرگ با مدیریت جهادی و انقلابی مشکلات را یکی پس از دیگری حل می‌کرد و امروز نیز مکتب حاج‌قاسم راه اصلی مسئولین ما برای رفع مشکلات است.

 

 

 

وی بیان کرد حاج‌قاسم دارای جایگاه ویژه‌ای در بین تمام مردم ایران و کشورهای منطقه است باید تا می‌توانیم در راستای اشاعه مکتب حاج‌قاسم تلاش کنیم.

 

 

 

* ولایت‌مداری اصلی‌ترین ویژگی مکتب حاج‌قاسم است

 

 

 

زیبایی ولایت‌مداری را خصلت اصلی سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی دانسته گفت: فردی با جایگاهی بزرگ همچون حاج‌قاسم اصلی‌ترین وظیفه خود را توجه به امر ولایت می‌داند این مسئله الگوی بزرگ برای ما است.

 

 

 

* حاج‌قاسم سردار دل‌ها و محبوب همه مردم است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محمد محمودی یکی دیگر از جوانانی است که در این سفر معنوی حضور داشته است و در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: حال و هوایی که در آنجا تجربه کردم تفاوت داشت.

 

 

 

وی افزود: انگار در جایی آشنا بودم جایی که اصلاً حس غربت نداشتم و فکر می‌کردم مدت‌های زیادی است این مکان رو می‌شناسم تمام آدم‌های اینجا برای من آشنا بودند.

 

 

 

این بسیجی ملایری عنوان کرد: کم‌کم به مرقد حاج‌قاسم نزدیک می‌شدم آن لحظات ساعت ۵ صبح ۱۳ دی سال ۹۸ برایم مرور می‌شد، لحظاتی که در شوک فرورفته بودم و تا یک ساعت نمی‌توانستم از جلوی تلویزیون بلند شوم.

 

 

 

وی با یادآوری خاطرات لحظه شهادت سردار دل‌ها عنوان کرد: لحظه خیلی سختی بود وقتی زیرنویس شبکه خبر داشت از شهادت حاج‌قاسم خبر می‌داد، خبری که به ذهن هیچ‌کسی حتی خطور نمی‌کرد.

 

 

 

محمودی بیان کرد: حاج‌قاسم دارای جایگاه خاص و ویژه‌ای در بین تمامی ایرانیان است و مردمی بود این سردار بزرگ بی‌نظیر بود و همه از هر قشر و گروهی او را دوست داشتند.

 

 

 

* حضور ۵۰ نفر از ملایر در اردوی پیاده‌روی کرمان

 

 

 

مسئول اردویی سپاه ناحیه ملایر نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مهم‌ترین هدف برگزاری این اردوی فرهنگی اظهار کرد: آشنایی هرچه بیشتر جوانان و بسیجیان با مکتب حاج‌قاسم مهم‌ترین هدف برگزاری این اردو است.

 

 

 

حمید مرادی بیان کرد: مکتب حاج‌قاسم راه و روش حرکت در راه انقلاب است سردار دل‌ها را می‌توان ولایت‌مدارترین فرد در کشور دانست.

 

 

 

وی گفت: ۵۰ نفر از بسیجیان و پیش‌کسوتان ملایری در این اردو حضور داشتند و علاوه بر کرمان به زیارت قم و جمکران نیز رفتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی تأکید کرد بازدید از موزه دفاع مقدس کرمان قبور شهدا و اماکن زیارتی کرمان از برنامه‌های این اردو بود.

 

 

 

به گزارش ملایری‌ها؛ در جایگاه محبوبیت حاج‌قاسم در بین مردم هیچ شک و تردیدی وجود ندارد و حاج‌قاسم یکی از محبوب‌ترین افراد در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

 

 

 

حضور میلیونی مردم ایران در مراسم تشییع حاج‌قاسم مصداق بارز محبوبیت این فرمانده است و همین امر باعث شده که دشمنان هر روز به دنبال پایین آوردن جایگاه سردار دل‌ها در بین مردم باشند.

 

 

 

راه و مسیر سردار دل‌ها که مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان مکتب حاج‌قاسم نام برد امروز الگویی مناسب برای مدیریت کشور است و که می‌تواند گره‌گشای مشکلات در کشور باشد.

 

 

 

محمد گل محمدی

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار