نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. شهريور 1402 - 10:10   |   کد مطلب: 32632
ملایری‌ها با 13 موکب از زوار اربعین پذیرایی می‌کنند
موکب‌داران ملایری از غرب ایران تا قلب کربلای معلی
امسال ملایری‌ها پرشور تر از هر سال از ملایر تا دل عراق و در 13 موکب آماده پذیرایی از زوار اربعین هستند.

به گزارش ملایری‌ها؛ برپایی موکب‌های پذیرایی از زوار اربعین در شهرهای مختلف ایران اسلامی یکی از جلوه‌های خاصی است که در ایام پیاده‌روی در گوشه‌گوشه ایران اسلامی دیده می‌شود .
موکب‌هایی که توسط مردم برپا شده و خادمان در پذیرایی از زوار از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و انواع خدمات را به مهمانان بهشتی خود ارائه می‌کنند.
شهرستان ملایر با توجه به موقعیت قرارگیری در کریدور ارتباطی غرب و جنوب کشور یکی از شهرهای اصلی عبور زائران اربعین است که همه ساله  افراد زیادی از این شهربرای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین از آن عبور می‌کنند.
ملایری‌ها همه ساله پذیرایی بی‌نظیری از زوار اربعین می کنند و موکب‌های ملایری در مسیرهای مختلف انواع خدمات ارائه می‌دهند.

امسال ملایری‌ها پرشور تر از هر سال آماده پذیریایی از زوار اربعین هستند و از ملایر تا دل عراق موکب‌های ملایری برپا می شود.

تفاوت بزرگ امسال خدمات‌دهی مردم ملایر به زوار اربعین برپایی موکب حضرت بقیه الله(عج) در کربلا است و یکی از مواکب ملایری ها در این نقطه عاشقی برپا می‌شود.
مسئول ستاد مردمی اربعین ملایر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آمادگی مردم ملایر برای پذیرایی از زوار اربعین اظهار کرد: شهرستان ملایر یکی از مسیرهای اصلی زوار اربعین است که بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر از این شهرستان عبور می‌کنند.
علیرضا باقری افزود: امسال ملایری‌ها با 12 موکب در شهرستان ملایر در مسیر رفت و برگشت و یک موکب در شهر کربلا از زائران مسیر عشق پذیرایی می‌کنند.
وی با بیان اینکه عمده فعالیت موکب‌های ملایر از 5 تا 16 شهریور است، تصریح کرد: برخی موکب‌ها ملایر در مسیر رفت، و برخی در مسیر برگشت و تعدادی هم در مسیر رفت و برگشت به زائران خدمات‌دهی می کنند.
مسئول ستاد مردمی اربعین ملایر تاکید کرد: در هر یک از موکب‌های ملایر روزانه بیش از 2 هزار غذا طبخ می‌شود و به طور متوسط در هرموکب40 خادم آقا و خانم به زائران خدمات‌دهی می کنند.
وی مردمی و خودگردان بودن را یکی از ویژگی های بارز موکب‌های اربعین دانست و گفت: ادارات خدمات رسان و ارگان‌های مختلف به عنوان پشتیبان خادمان اربعین را همراهی می‌کنند.
باقری اسکان، اطعام، خدمات پزشکی، خدمات فنی، خدمات فردی و اقدامات فرهنگی را از خدمات شاخص موکب‌های ملایر عنوان کردو گفت: یکی از برنامه های امسال ارائه برنامه های فرهنگی وتوزیع بسته های فرهنگی به زوار است.
وی موکب‌های اربعین در مسیرهای مختلف تردد زوار و در قسمت‌های مختلف برپا می‌شود، بیان کرد: موکب قمربنی هاشم(ع) روستای توچغار به عنوان نخستین موکب در شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است.

مسئول ستاد مردمی اربعین ملایر گفت: موکب‌های ملایر در مسیرهای مختلف تردد و در شهر ملایر، زنگنه و سامن و روستاهای توچغاز، کرتیل آباد، حسین‌آبادناظم، دهنو، نمازگاه، انوج  و  آورزمان برپا می‌شوند.
وی  گفت: موکب حضرت بقیه الله ملایر به عنوان سیزدهمین موکب شهرستان ملایراز امسال با مدیریت امام جمعه ملایر فعالیت خود را آغاز می کند.

باقری گفت: این موکب در شهر کربلا و در بعد از خیابان حر خیابان فاطمه الزهرا (س) برپا شده که روزانه ظرفیت اسکان یک هزار نفر و طبخ 5 هزار غذا را دارد و خادمان آن روز جمعه و پس از اقامه نماز جمعه با بدرقه مردم از ملایر اعزام می‌شوند.

وی گفت: سال گذشته 7 موکب در ملایر برپا شده بود که امسال تعداد موکب‌های ملایر به 13 موکب رسیده است و 50 درصد افزایش داشته است.

مسئول ستاد مردمی اربعین ملایرتاکید کرد: موکب های مردمی ملایر فقط در ایام اربعین فعالیت نداشته و در طول سال و در مناسبت‌های مختلف مذهبی و در حوادث برپا می‌شوند.
وی تاکید کرد: هر موکب برای فعالیت نیاز به دریافت مجوزهای لازم است و موکب‌ها بدون داشتن مجوزهای لازم اجازه فعالیت ندارند.

به گزارش ملایری‌ها؛ ایام اربعین روزهای پرشوری است که مردم برای زیارت و حضور در پیاده روی عظیم نجف تا کربلا سر از پا نمی شناسند و همه عزم سفر دارند.
موکب های اربعین در این سال ها با همت مردم خیر ملایر در گوه گوشه شهرستان برپا شده  هر سال به تعداد این موکب ها اضافه می شود که نشان از عشق و ارادت بی نظیر مردم ملایر به امام حسین(ع) است  و ملایری‌ها در این ایام با تمام توان از زائران پذیرایی می کنند و صحنه هایی بینظیررقم می زنند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار