نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. مرداد 1402 - 10:04   |   کد مطلب: 32621
در راستای تحقق شعار عدالت‌محوری پروژه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در محله شهید زرینی ملایر اجرا می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ یکی از چالش‌های شهرهای مختلف بحث حاشیه‌نشینی و محله‌های کم برخوردار است که معمولا افرد ساکن در این مناطق از خدمات عمومی سطح پایینی برخوردار بوده و کم تر به این مناطق توجه می‌شود.
در کنار کمبود امکانات معمولا در این مناطق سطح آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری ها بالا است و  در این مناطق عموما جمعیت فراوانی نیز زندگی کرده و یکی از مطالبات همیشگی و اصلی مردم این مناطق دسترسی به خدمات عمومی مختلف است.
محله نفت سیاه یکی از همین مناطق کم برخوردار ملایر است که از خدمات بسیار ضعیفی در سطح شهرستان ملایر برخوردار بوده است و یکی از مطاللبات همیشگی مردم رسیدگی به این مناطق است.
با روی کار آمدن دولت سیزدهم و شعار عدالت محوری و رویکرد دور جدید شورای شهر ملایر توجه به مناطق کم برخوردار در دستور کار مسئولان محلی شهرستان قرار گرفت.
برگزاری جلسات مختلف میز خدمت برای احصاء نیازهای این منطقه و تغییر نام این محله به نام شهید زرینی ازنخستین اقدامات در این بخش از شهر ملایر بود.
در یکسال گذشته اقدامات فراوانی در این بخش حاشیه ای شهر ملایر انجام شده است و مسئولان توجه ویژه ای به پیشرفت این منطقه داشته اند.
فرماندار ملایر با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه محله شهید زرینی ملایر اظهار کرد: سال گذشته ماه رمضان به همراه  مسئولان مختلف دستگاه‌های اجرایی، شهرداری و تعدادی از اعضای شورای شهر در محله شهید زرینی بازدیدی انجام شد.
سلمان اسماعیلی افزود: در این بازدید مشاهده شد بعد از چهل سال گذشت از انقلاب اسلامی ایران بهره مندی مردم این منطقه نسبت به امکانات زیبنده مردم منطقه  شهید زرینی نبود و این بخش از شهر نیازمند توجه ویژه است.
وی بیان کرد:  مصوبات مختلفی در بازدید از این منطقه برای توسعه محله شهید زرینی در نظر گرفته شده و که در طول یکسال گذشته بسیاری از آنان اجرا شد .
اسماعیلی بیان کرد: ساخت یک مجموعه فرهنگی در دوطبقه و در زیر بنای 700 متری برای پشتیبانی مسائل فرهنگی از اقدامات مهمی است که در این بخش انجام شده است.
وی اقدامات انجام شده در محله شهید زرینی را عدالت محور دانست و گفت: شعار دولت سیزدهم عدالت محوری است و فرقی بین مردم در نقاط مختلف قائل نبوده و برای پیشرفت تمامی قسمت های شهر تلاش می کنیم.
فرماندار ملایر گفت: ساخت محلی برای اشتغالزایی و برای پشتیبانی از اشتغال افرینی جوانان محل یکی دیگر از اقدامات شاخص انجام شده در این منطقه است.
وی به تخصیص 5 هزار متر مربع برای ساخت فضای سبز، پارک محلی و مدرسه اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات اصلی مردم این منطقه نبود فضای آموزشی و مدرسه بود.
اسماعیلی افزود:  دختران و پسران مجبور بودند به محله های هم جوار بروند که با توجه به قرارگیری این بخش از شهر در کنار کمربندی و خیابان های پر تردد باعث ایجاد چالش‌ها و مشکلاتی برای فرزندان مردم در این منطقه می شد.
وی گفت: با تملک 5 هزار متر مربع زمین در این منطقه توسط شهرداری پارک و مدرسه احداث می شود تا یکی دیگر از نیازهای مردم مرتفع شود.

*  توجه مناطق حاشیه و کم برخوردار رویکرد اصلی شهرداری و شورای شهر است

شهردار ملایر نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در این منطقه از شهر ملایر اظهارکرد:  در راستای اهداف ستاد بازآفرینی شهری ملایر و خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار اقدامات مختلفی در محله شهید زرینی انجام شده است.
مجید فرجی افزود: شهرداری به واسطه رویکرد در پیش گرفته و با همکاری شورای شهر و دیگر ادارات خدمات رسان اقدام به ساماندهی محله شهید زرینی کرده و پروژه‌های مهمی در این بخش در حال اجرا است.
وی گفت: با توجه به  جمعیت حاضر در این منطقه  و نیاز مردم اجرای  پروژه های فرهنگی،  اجتماعی، آموزشی و فضای سبز برنامه ریزی شده است.
شهردار ملایر افزود: حدود 5 هزار متر مربع زمین تملک شده که مقداری به فضای سبز تخصیصض داده شده است و زیرسازی های لازم در حال اجرا است.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات لازم در این منطقه ایجاد فضایی برای کسب و کار و اشتغالزایی و کسب و کار خانوارها و جوانان است که شهرداری شروع به احداث مکان و سوله بازآفرینی برای اشتغالزایی است.
فرجی گفت: این سوله به مساحت 1200 متر مربع  اجرایی شده که امور فرهنگی و خدمات رسانی و اجتماعی در آن اجرایی می‌شود.
وی گفت: رویکرد این دوه از شهرداری و شورای شهر ملایر توجه مناطق حاشیه و کم برخوردار است کلیه خدمات در مناطق محروم و بازافرینی در تمام سطوح شهر ملایر انجام می‌شود.
شهردار ملایر بیان کرد: در محله شهید زرینی  برای  ساخت پارک نزدیک به 15 میلیارد هزینه تملک  زمین شده هزینه شد و یک میلیارد نیز برای احداث فضای سبز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای ایجاد مرکز فرهنگی  اشتغال افرینی در 1200 متر 12 میلیارد هزینه زمین شده است و   15 میلیارد تومان نیز هزینه احداث است.
فرجی بیان کرد: در مجموع نزدیک به چهل میلیارد تومان هزینه برای آبادانی و پروژه های محرک توسعه در منطقه شهید زرینی  انجام می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ توجه به مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر یکی از مطالبات جدی مردم است و اجرای پروژه‌های مختلف و توجه به این مناطق علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی باعث بالارفتن رضایت عمومی مردم می‌شود.
تحقق شعار عدالت محوری توجه به مردم در مناطق مختلف در شهر است و نباید خدمات فقط در برخی مناطق خاص دیده شود و رویکرد امروز مردم توجه به این بخش از شهر است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار