نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. خرداد 1402 - 10:40   |   کد مطلب: 32430
گزارش سفر یک روزه سفیران امام رئوف به ملایر
شهرجهانی انگور زیر سایه خورشید/حال و هوای ملایر امام رضایی شد
اشک شوق و دلتنگی زیارت حس و حالی خاص به مراسم جشن امام رضا داده بود و همه با هم نوای یا رضا یا رضا را گرفتند، و مردم ملایر بار دیگر نشان دادن که "امام رضا تو با همه فرق داری..."

به گزارش ملایری‌ها؛ بوی اسپند فضای روستا را پر کرده است، چشم‌ها  همه به انتهای جاده می‌نگرند، خبر داده‌اند مهمانی بزرگ در راه است، اهالی روستا با شوق همه در جنب و جوشند و منتظر سفیران رئوف هستند.

روز دوشنبه هشتم خرداد ماه برای همه اهالی روستای ینگی‎کند  و شهرستان ملایر با روزهای دیگر سال بسیار متفاوت است، فرقی نمی‌کند پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ همه آماده پذیرایی هستند.
 

شوق و اشتیاق را به خوبی در چشمان مردم می‌توان دید و هر کس گوشه‌ای  از کار استقبال را در دست گرفته است، یکی در حال اسپند دود کردن است و یکی کوچه‌ها را آبپاشی می‌کند و آن یکی در حال تهیه شربت است.

این وصف و حال مردم روستای ینگی کند است که از صبح منتظر مهمانی بزرگ در شب میلاد سلطان خراسان هستند، از روستاهای اطراف نیز مردم حضور دارند، آنها نیز خبر حضور سفیران امام مهربانی‌ها را شنیده‌اند و خود را به ینگی کند رسانده‌اند.

کاروان از دور به روستا رسید و چشم انتظاری مردم به سرآمد همه با هم نوای "رضا رضا" سر می‌دهند و  با حضور کاروان زیر سایه خورشید با حضور پرچم بارگاه منور آستان قدس رضوی و خدام حرم امام رضا علیه السلام  حال و هوای ملایر امام رضایی می‌شود.

 

استقبال مردم از سفیران امام مهربانی بی‌نظیر است و همین که صدای خدام نوای "ای صفای قلب زارم هر چه دارم از تو دارم .." طنین انداز  می‌شود، باران شوق از چشمان مردم باریدن می‌گیرد  و همه دل‌های خود را به مشهد می‌برند و خود را در مقابل ضریح امام هشتم می‌بینند.

قرار است مراسم جشن با حضور خدام وپرچم بارگاه منور آستان قدس رضوی در ورزشگاه روستا برگزار شود و مردم همه با کاروان به سمت محل جشن حرکت می‌کنند، برخی نیز از قبل خودرا به ورزشگاه رسانده‌اند،  جای سوزان انداختن نیست و سالن مملو از عاشقان ضامن آهو است، همین که سفیران خراسان به سالن وارد می‌شوند شاهکار محمد علی کریمخانی پخش می شود" آمدم ای شاه پناهم بده ..."

فضا غیر قابل توصیف است، دل ها همه روانه باب الرضا می شود دیگر کسی خود را در روستا نمی‌بیند، اینجا همه زائر شده اند...
"زائری بارانی ام آقا به دادم میرسی؟ بی پناهم خسته ام تنها بدادم میرسی؟ "

 

این وصف و حال مردم روستای ینگی‌کند است که در بدو  ورود خادمان حریم یار و پناه ایرانی‌ها به شهرستان ملایر عاشقانه و بینظیر از کاروان زیر سابه خورشید استقبال می‌کنند.

*مهمان ویژه برای مهمان تازه ازندریانی‌ها

خادمان روستا را به سمت شهر ازندریان ترک می ‌کنند، قرار است آنجا به مهمانی، مهمان تازه وارد ازندریانی‌ها بروند، مهمانی که هنوز شش ماه نیست که خاکش مامنی برای دلدادگان شده است.

مقبره شهید گمنام ازندریان که دی ماه امسال مهمان مردم این دیار شد دومین مقصد کاروان زیر سایه خورشید است و چه مهمان با شکوهی دارد این مهمان ویژه.

 

حضور مردم همچنان چشمگیر است ازندریانی‌ها از خود را به مقبره شهید گمنام رسانده اند و برای بوی حرم بی‌قرارند، استقبال با شکوهی نیز در ازندریان از خدام آستان قدس می‌شود و استقبال مردم نشان می‌دهند که مردم تا چه انداه عاشق امام رضا هستند.

 

همین که یکی از خدام صلوات خاصه امام رضا را شروع می کند مردم نیز با آن هم صدا می شوند " اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى " و خادمان را بدرقه می کنند.

غبارروبی مزار دو شهید گمنام مدفون در جوکار مقصد بعدی سفر کاروان زیر سایه خورشید در ملایر است و مهمانی ویژه در شهر جوکار برگزار می‌شود.

کاروان زیر سایه خورشید از مزار شهدای گمنام شهر جوکار به مزار شهدای ملایر دربهشت هاجر می‌رود و خدام بارگاه حریم عشق به مهمانی شهدای مدافع حرم و امنیت ملایر می‌روند.

در بهشت هاجر بستگان شهیدان مدافع حرم حیدر ابراهیم خانی و سعید شاملو و شهید مدافع امنیت علی نظری منتظر حضور پرچم بارگاه امام رئوف هستند چه مهمانی با شکوهی برگزار می‌شود.

 

*اللهم اشف کل مریض بحق امام رئوف

"پنجره فولاد رضا مریضارو شفا میده" شاید این بهترین جمله برای مقصد بعدی سفر خادمان حریم رضوی باشد، مرکز خیریه نسیبه که محل نگهداری معلولین ذهنی و جسمی است و چه دعایی بهتر از این برای این مرکز...

اینجا با دیدن کودکانی که از نعمت سلامتی کمتر بهره برده اند فقط دعا یک چیز است آنهم "اللهم اشف کل مریض بحق امام رئوف"

* برنامه ریزی سفر دست ما نیست

کاروان زیر سایه خورشید در مقصد بعدی مهمان دفتر امام جمعه ملایر و جمع فعالان فرهنگی و اجتماعی است و در این نشست خدام حرم از   خاطرات سفر خود روایت های مختلفی بیان کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی توسلی و مُبلغ کاروان زیر سایه خورشید و کارشناس مذهبی آستان قدس رضوی در این دیدار با اشاره به حضور سرزده کاروان در روستای میلاجرد و حضور در منزل  شهید رجبعلی شیری و خوابی که مادر شهید شهید شب قبل از حضور خادمان در منزل آن شهید دیده بود، می گوید که باعث تعجب آنان شده است.

وی با بیان اینکه قرار نبود به روستای میلاجرد برویم، عنوان کرد: شهید شیری شب قبل از حضور ما به خواب مادر می رود و به وی بیان می‌کند که مادر فردا تو زائر امام رضا(ع) می‌شوی و این نشان می دهد که برنامه ریزی سفر دست ما نیست.

*خبرنگاران ملایر زیر سایه خورشید

بازدید از سرای اهل قلم شهید عسگرزاده و دیدار با اهالی رسانه ملایر مقصد بعدی سفر زیر کاروان خورشید بود و خبرنگاران ملایری مشتاقانه از سفیران امام مهربانی ها استقبال کردند.

همه خبرنگاران از صبح در تکاپو بودند تا پذیرایی در خور شأنی از خدام امام رضا(ع) داشته باشند،  زیارت پرچم بارگاه حریم رضوی نقطه قوتی برای کار افسران جنگ نرم ملایر بود.

* تجلیل از خانواده شهید مدافع امنیت و ولایت شهید علی نظری

سرکشی از خانواده شهید امنیت و ولایت شهید علی نظری و حضور در منزل این شهید مقصد بعدی کاروان زیر سایه خورشید در ملایر بود.
هنوز یک سال از شهادت علی نگذشته است و امام رضا(ع) سفیران خود را به منزل این شهید فرستاده است تا التیامی بر دل داغدار پدر و مادر وهمسر و فرزند این شهید باشند.

شاید بتوان گفت هنوز هم شهادت علی برای همه بارونکردنی است و پدر این شهیدوالامقام در خاطره ای  عنوان کرد که علی قبل از حضور در اغتشاشات به نوعی خبر شهادت خود را به یکی از دوستانش داده بوده است.
خانواده شهید نظری هنوز مشکی پوش علی بودند و خدام حرم به مناسبت میلاد امام رضا(ع) مشکی را از تن پدر و برادر این شهید درآوردند و از خانواده شهید برای حضور در مشهد دعوت کردند که مهمان امام رضا باشند.

* آقا حساب کرد

حضور در مراسم اهدای جهیزیه و بیمارستان غرضی ملایر برنامه بعدی سفر زیر سایه خورشید در ملایر بود و  خدام حرم با حضور در مراسم اهدای 30 سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و کمک به اهدای چهیزیه با درج مهر "آقا حساب کرد " بهترین هدیه ازدواج را به این زوج های ملایری اهدا کردند.

 حضور سرزده در اتاق بیماران بستری و عبادت از آنان نیز حال و هوایی خاص به  بیمارستان غرضی ملایر داد و خدام به اهدای گل و حرز مخصوص امام جواد(ع) به بیماران بستری برای آنان آرزوی سلامتی کردندو در آخر نیز هزینه های درمانی تعدادی از بیماران توسط خدام پرداخت شد و مهر "آقا حساب کرد" بر روی پرونده این بیماران درج شد.

 

*ملایری‌ها همه با هم زیر پرچم امام رضا(ع)

مراسم جشن میلاد امام رئوف، سلطان خراسان، امام مهربانی ها، امام رضا(ع) پایان بخش سفر یکروزه خدام بارگاه آستان قدس رضوی در ملایر بود.
جمعیت بیشمار و مشتاق ملایر از ساعات اولیه شب با حضور در پارک سیفیه ملایر چشم انتظار فرستاده های ویژه امام رضا(ع) در شب میلادش بودند و حضور خدام با پرچم آستان حال وهوای شهر ملایر را بینظیر کرد.
خدام حرم نوای "ای صفای قلب زارم؛ هرچه دارم از تو دارم تا قیامت ای رضا جان؛ سر ز خاکت بر ندارم!منم خاک درت غلام و نوکرت؛ مران از در مرا به جان مادرت…
علی موسی الرضا… را زمرمه می کردندو مردم هم یک صدا با هم با اشک شوق امام رضا را صدا می‌زدند.

 همه به شوق زیارت آمده بودند و در یان بین صدا کودکان که "امام رضا دوست دارم " نشان داد که عشق به امام رضا کوچک و بزرگ نمی شناسد و باید گفت "یا ضامن آهو، من یقین دارم، دستان تو تنها سهم آهو نیست"

اشک شوق و دلتنگی زیارت حس و حالی خاص به مراسم جشن امام رضا داده بود و  همه با هم نوای یا رضا یا رضا را گرفتند، و مردم ملایر بار دیگر نشان دادن که "امام رضا تو با همه فرق داری..."

محمد گل محمدی

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار