نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. مرداد 1401 - 4:15   |   کد مطلب: 31219
یکی از الزامات در سفرهای مسئولین بلندپایه کشور و دولت به هر منطقه، ارائه درست انتظارات و مسائل و چالش‌های هر منطقه برای رفع آن است. شهرستان ملایر به‌عنوان دومین شهر استان همدان دارای چالش‌های مختلفی بوده که نیاز است مسئولین شهرستانی با بررسی دقیق برای رسیدن به بهترین راه‌حل و دریافت بودجه‌های موردنیاز این چالش‌ها را مرتفع کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشور پنجشنبه این هفته مورخه ۶ مردادماه ۱۴۰۱ در سی‌‌امین سفر استانی دولت، به دارالمجاهدین و دارالمؤمنین همدان سفر می‌کند.

برنامه‌ریزی‌های مختلف سفر رئیس‌جمهور به همدان تقریباً مشخص‌شده است و تعدادی از وزرا نیز به شهرستان‌های مختلف سفرکرده مسائل مختلف را بررسی می‌کنند.

یکی از الزامات در سفرهای مسئولین بلندپایه کشور و دولت به هر بخش ارائه درست انتظارات و مسائل و چالش‌های هر منطقه برای رفع آن است.

شهرستان ملایر به‌عنوان دومین شهر استان همدان دارای چالش‌های مختلفی بوده که نیاز است مسئولین شهرستانی با بررسی دقیق برای رسیدن به بهترین راه‌حل و دریافت بودجه‌های موردنیاز این چالش‌ها را مرتفع کنند.

ملایر را می‌توان به‌عنوان قطب باغداری در استان همدان دانست که توانسته سهم بسزایی در تولید محصولات مختلف کشاورزی و دامی داشته باشد که یدک کشیدن شهر جهانی انگور خود گواهی روشن بر این مسئله است.

با توجه به حضور رئیس‌جمهور جلساتی برای تعیین بودجه‌های تخصیص داده‌شده به طرح‌های مختلف شهرستان برگزارشده است و خبرنگار ما با گفت‌وگو با دو نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین آن‌ها را پیگیر شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار ملایری‌ها اظهار کرد: برابر با جلساتی که در نهاد ریاست جمهوری همراه با استاندار و جلسات مختلف با مسئولین استان برای شهرستان ملایر مصوبات مختلفی در نظر گرفته شد.

وی با تأکید بر اینکه این مصوبات پیشنهادی بوده و امکان حذف و اضافه شدن آن وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به جایگاه کشاورزی در شهرستان ملایر مصوبات پیشنهادی شامل اصلاح قنوات، احداث باغ مادری و اجرای طرح فراز در باغات است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصلاح و چهاربانده شدن محورهای مواصلاتی شهرستان ملایر از نیازهای مهم دیگر شهرستان است که در این راستای پیشنهاد تخصیص بودجه به اتمام چهاربانده ملایر به توره، اخذ ماده ۲۳ برای چهاربانده ملایر به خنداب و تسریع در جذب اعتبار محور چهاربانده آورزمان به نهاوند ازجمله مصوبات است.

وی بیان کرد: اتمام پروژه‌های آب سد کلان به ملایر، اخذ ماده ۲۳ بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابه ملایر، تخصیص اعتبار لازم برای تسریع پروژه راه‌آهن ملایر به همدان، جذب اعتبار برای جهان کوچک یا مینی ورلد در بام ملایر و فاضلاب شهر ملایر از پیشنهاد‌های مهم دیگر برای شهرستان ملایر است.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه بیان کرد: با توجه به سفر وزرای به شهرستان‌های مختلف پیشنهادشده است در سی‌امین سر هیئت دولت به استان همدان وزیر جهاد کشاورزی در ملایر حضور یابد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت ویژه شهرستان ملایر در حوزه کشاورزی، دامداری، دام‌پروری و باغات انگور و نیازهای مختلف در این حوزه و بخش‌های قنوات و آبخیزداری تقاضای نخست سفر وزیر جهاد کشاورزی به ملایر با توجه به حضور قبلی و آشنایی به شهرستان است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت عدم حضور وزیر جهاد کشاورزی اولویت دوم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بازدید ظرفیت‌های مختلف شهرستان در این بخش است.

وی بیان کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان همدان احتمالاً شاهد سفر یکی از این دو وزیر به شهرستان ملایر خواهیم بود.

تخصیص بودجه برای اتمام راه‌های مواصلاتی شهرستان

هادی بیگی نژاد دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از درخواست‌های اصلی ما در سفر ریاست جمهوری به ملایر است.

وی با اشاره به ظرفیت پروژه جهان کوچک در ملایر افزود: یکی از اولویت‌های در نظر گرفته‌شده برای تخصیص بودجه در این سفر کمک به اتمام مینی ورلد یا همان جهان کوچک است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تخصیص بودجه برای اتمام راه‌های مواصلاتی شهرستان ازجمله محور آورزمان به نهاوند و ملایر و محور اسلامشهر آق گل در درخواست‌های دیگر در این سفر است.

وی گفت: تعیین وضعیت ساخت و احداث بیمارستان ۴۰۰ تخته خوابه ملایر، دانشکده فنی مهندسی و خوابگاه دانشجویی از دیگر انتظارات شهرستان است.

به گزارش ملایری‌ها؛ شاید بتوان گفت پروژه‌های کشاورزی که بیشتر درآمد مردم شهرستان ملایر در این بخش است و طرح‌های زیربنایی خدماتی ازجمله اتمام پروژه آب‌رسانی سد کلان به ملایر و سه روستای هم‌جوار و بهبود وضعیت راه‌های مواصلاتی ازجمله مهم‌ترین اولویت‌ها در شهرستان ملایر است.

با توجه به برنامه‌های کاربردی دولت سیزدهم و حضور رئیس‌جمهور در استان ارائه دقیق مسائل و مشکلات شهرستان می‌تواند باعث تسریع پیشرفت شهرستان ملایر و رفع نیازهای مردم شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار