نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. خرداد 1401 - 9:25   |   کد مطلب: 31110
فرماندار ملایر از اجرای طرح نهضت آسفالت خبر داد و گفت: 450 هزار متر مربع از راه‌ها و خیابان های مختلف در شهرها و روستاهای ملایر آسفالت می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ وضعیت راه های مواصلاتی و بخصوص جاده های روستایی یکی از دغدغه های اصلی در بین مردم و بخصوص رانندگان است.

بسیاری از اهالی روستاهای مختلف بر ضرورت روکش آسفالت و ترمیم راه های روستایی تاکید دارند و همواره یکی از اصلی ترین درخواست های آنان  بهبود وضعیت این جاده‌ها است.

نهضت آسفالت و راه های روستای ملایر در سال های اخیر یکی از گلایه های اصلی مردم بوده است و بارها اعتراضاتی به وضعیت روکش آسفالت ملایر و گزارش های متعددی نیر در این بین منتشر شده است.

در همین راستا در روزهای اخیر فرماندار ملایر خبر از اجرای نهضت آسفالت در ملایر داد.

سلمان اسماعیلی با اشاره بازدید از پروژه های راهداری شهرستان بیان کرد: در سال جاری و در ماه های پشرو در یک اقدم بی سابقه نهضت آسفالت راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری های شهرستان انجام می شود تصریح کرد: 110 میلیارد تومان برای آسفالت و روکش اسفالت خیابان ها و محورهای مواصلاتی ملایر اختصاص یافته است.

فرماندار ملایر بیان کرد: با اجرای این طرح 450 هزار متر مربع از راه ها و خیابان های مختلف در شهر ها و روستاهای ملایر آسفالت می شود.

وی با اشاره به به  کار گیری 60 هزار تن آسفالت در اجرای این طرح بیان کرد: طرح سراسری نهضت آسفالت  در پایان منجر به اصلاح جاده ها  خیابان های شهر و روستای شهرستان ملایر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به روند اجرای این طرح در ملایر اظهار کرد: طبق استاندار راه های مواصلاتی و محورها به چند قسم راه های روستایی، راه های فرعی، اصلی و بزرگراه  و اتوبان تقسیم بندی می شوند.

وی  با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهبود وضعیت محورهای مواصلاتی در ملایر بیان کرد: در سال های اخیر در بخش راه های روستایی  راه جدیدی به جز روستای قشلاق آقا نجفی که از منابع سد کلان توسط سرمایه گذار اسفالت شده است راه دیگری آسفالت نشده است.

نماینده مرد م ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با سفر معاون راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری کشور به ملایر  تفاهم نامه ی برای محور های مواصلاتی ملایر منعقد شد.

وی بیان کرد:  بر اساس این تفاهم نامه دو محور راه های روستای محورهای بهمن آباد به  ناصح آباد و ایرانه به سراب طجر به زودی آسفالت می شود.

حجت الاسلام آزادی خواه با بیان اینکه معدل آسفالت راه های روستایی ملایر نسبت به کشور بسیار بالا است، تصریج کرد: تمامی روستاهای بالای بز خانوار در شهرستان ملایر به جز دو روستا از محور آسفالت شده برخوردار هستند.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده در ماه های اخبر در راه های روستایی و فرعی در آورزمان، دهلق، منگاوی، ازندریان، محور ملایر به سمت همدان،  ملایر به سمت اراک و شوشاب نهاوند اقدامات خوبی انجام شده است.

نماینده مرد م ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان ابنکه  اگر بخواهیم تمامی محورها در ملایر اسفالت شود رقم بالایی نیاز است ، تصریح کرد:  با توجه به منابع محدود قیر سعی شده جذب حداکثری در این بخش صورت گیرد.

وی گفت: در کنار توجه به روکش آسفالت  در حوزه ایمن سازی راه‌ها نصب علائم هشدار دهنده بخصوص در  نقاط حادثه خیر  اقدامات خوبی در شهرستان انجام شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ بهبود روکش محورهای مواصلاتی همواره از دغدغه های اصلی مردمی بوده است و امید است هر په سریعتر این اقدام انجام شود و مردم ثمرات آن را به چشم بینند.

در کنار اجرای این طرح امید است به مسئله کیفیت آسفالت‌ریزی نیز توجه ویژه شود و با آغاز فصل بارش و سرما روکش آسفالت از بین نرود که باعث تضییع بیت‌المال شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار