نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. دى 1400 - 10:01   |   کد مطلب: 30841
حضرت ام البنین بهترین الگو برای مادران شهدای ما هستند آنان که می گویند همه دارایی خود را فدای حسین زهرا(ع) می کنیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز وفات حضرت ام‌البنین همسر امام علی(ع) به نام تکریم از مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است.

از حضرت ام‌البنین که مادر چهار شهید کربلا در تاریخ به اسوه استقامت و ازخودگذشتگی برای ولی زمان نام‌برده شده است آن‌که از کودکی فرزندانش را یار و یاوری برای فرزندان امام علی علیه‌السلام پرورش داد.

حضرت ام‌البنین ارادت و احترام خاصی نسبت به مقام امامت و ولایت همسر خویش در دوران زندگانی با ایشان نشان می‌داد و همواره فرزندانش را به حمایت از ولی زمان خویش راهنمایی می‌کرد.

مرثیه بازگشت کاروان اسرای کربلا به مدینه و خبررسانی بشیر خود گویای ازخودگذشتگی و اوج ایثار این بانوی گرامی است.

شاید برخی این موضوع ازخودگذشتگی و ایثار حضرت ام‌البنین را در تاریخ بی‌نظیر بدانند اما در کشور ایران اسلامی فروانند  مادرانی که  از فرزندان خود برای اسلام و امام حسین(ع) گذشتند.

مادر سردار شهید محمدظاهر عباسی یکی از شیر زنانی است که فرزندش را در دامانی پاک تربیت کرد از ثمره زندگی خود برای اعتلای اسلام گذشت کرد و چه زیبا توصیف شهیدش  را در یادواره برای عموم مردم بیان کرد.

این مادر شهید در یادواره فرزندش بابیان اینکه خودم به جبهه نبرد فرستادمش، عنوان کرد: فرزندم را برای حفاظت درراه اسلام و قرآن و برای پشتیبانی امام حسین(ع) به جبهه فرستادم.

وی افزود: شهید محمدظاهر همواره این شعر را با خود زمزمه می‌کرد که راه ما راه حسین است که با تیشه‌ی خون/همه بت‌های زمین در شب روشن شکنیم  و راه حسین را برای خود انتخاب کرده بود.

حاجیه‌خانم عباسی  افزود: فرزندم همواره تأکید داشت که با رفتنش به جبهه‌ها مخالفت نکنم و من نیز هیچ‌گاه درراه رفتنش به جبهه نه نگفتم.

وی با اشاره ه مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی شهید عباسی بیان کرد: پاکی، نجابت و آبروداری  از ویژگی‌های برجسته این شهید بود و در دوران دفاع مقدس پدر و بردارش را هم با خود به جبهه می‌برد.

مادر شهیدمحمدظاهر عباسی بیان کرد: یک‌بار همسرم پایش شکسته بود و محمدظاهر به او گفت می‌خواهی در خانه بمانی پدرش گفت اگر هر کس بخواهد با کوچک‌ترین مشکلی خانه بماند که جبهه خالی می‌شود.

وی بابیان اینکه خدا شهدا را برای خودش خلق می‌کند، تصریح کرد:  خداوند شهدا را مخصوص برای  پشتیبانی از دین اسلام، رهبری مام خمینی(ره) خلق کرده بود و برای ما نبودند.

حاجیه‌خانم عباسی  با تأکید بر اینکه خدا را شاکرم که فرزندم همچنین راهی رفت، تصریح کرد:  امید است همه جوانان همواره سلامت بوده  و خدا آن‌ها را یاری دهد که پشتیبان اسلام،  قران، رهبر،  کشور و دین اسلام باشند.

وی با اشاره به خاطره آخرین وداع شهید عباسی بیان کرد: محمدظاهر هنگام رفتن سراغ مرا می‌گرفت که با من خداحافظی کند و آن روز در دلم آشوب بود.

مادر شهیدمحمدظاهر عباسی بابیان اینکه هنگامی‌که برای آخرین بار می‌خواست به جبهه برود احساس می‌کردم  که دیگر بازنمی‌گردد و برای همیشه خداحافظی می‌کند، افزود: هنگام رفتن او را از زیر قرآن رد کرده و برایش صدقه انداختم.

وی گفت: آخرین نگاه من به شهید قد و بالای رشیدتری نسبت به همیشه داشت و همواره خدا را شکر کرده‌ام که فرزندم به راه قران و اسلام شهید شده است.

حاجیه‌خانم عباسی  به بی‌قراری‌های فرزند شهید محمد ظاهر اشاره و بیان کرد: فرزند شهید عباسی آخرین بار خیلی پشت سر پدرش گریه کرد و به او دلداری دادم که بابا زود بازمی‌گردد اما  محمدظاهر رفت و دیگر بازنگشت.

وی تأکید کرد: باخدا عهد بستم که  هر چه پسر داشته باشم همه را فدای امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) می‌کنم

مادر شهیدمحمدظاهر عباسی  در پایان به‌تمامی همه جوانان توصیه کرد که همواره نماز اول وقت بخوانند و پشتیبان رهبر و اسلام باشند.

 

به‌راستی مادران شهدا دارای جایگاه والایی هستند و با تفکراتی ماورای تصور تمامی ما فرزندان خود برای اسلام تربیت می‌کنند.

حاجیه‌خانم عباسی یکی از مادرانی است که از همه دارایی خود برای حفاظت از اسلام گذشتند و با دستان خود فرزندانشان را برای دفاع از انقلاب بدرقه به جبهه‌ها فرستادند.

به‌راستی حضرت ام‌البنین بهترین الگو برای مادران شهدای ما هستند آنان که می‌گویند همه دارایی خود را فدای حسین زهرا(ع) می‌کنیم.

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار