نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. دى 1400 - 12:42   |   کد مطلب: 30677
حاج قاسم سلیمانی سال یکم مهرماه سال 1395 در سفری یک‌روزه به ملایر داشتند و حضور و سخنرانی در مراسم یادواره 1100 شهید شهرستان، سرکشی از خانواده شهدای مدافع حرم و کلنگ زنی یک واحد آموزشی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر این سردار به ملایر بود که یک‌بار دیگر آن را بازخوانی می‌کنیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ روز 13 دی‌ماه در تاریخ ایران ماندگار به خون قهرمان شهیدی است که همه مردم در سوگ او همانند کسی که پدرش را ازدست‌داده گریستند.

ساعت یک و 20 دقیقه نیمه‌شب دقایقی که هیچ‌گاه آزادگان جهان آن را فراموش نمی‌کنند، زمانی که آمریکایی‌ها با موشک سردار دل‌ها را از همه گرفتند.

از زمانی که زمزمه شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از بین برنده داعش و فرمانده خطوط مقاومت در جبهه اسلامی به گوش رسید همه به دنبال یک مطلب بودند که چرا تکذیب نمی‌شود؟

13 دی‌ماه سال 98 حاج به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت رسید و مسلمانان و آزادیخواهان جهان بی‌پدر شدند.

حاج قاسم سلیمانی سال یکم مهرماه سال 1395 در سفری یک‌روزه به ملایر داشتند و حضور و سخنرانی در مراسم یادواره 1100 شهید شهرستان، سرکشی از خانواده شهدای مدافع حرم و کلنگ زنی یک واحد آموزشی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر این سردار به ملایر بود.

 به مناسبت دومین سالروز شهادت سردار دل‌ها این پایگاه خبری حضور سردار دل‌ها حاج قاسم به ملایر را روایت می‌کند

* حاج قاسم مستقیم از سوریه به ملایر آمدند

محمد فتحی می آبادی مسئول ستاد مردمی یادواره 1100 شهید شهرستان ملایر در سال 95 با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای حضور سردار سلیمانی در ملایر اظهار کرد: از اوایل اردیبهشت سال ۹۵ ستاد یادواره ۱۱۰۰ شهید در شهرستان با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و با هماهنگی سپاه پاسداران و فرمانداری و بنیاد شهید شهرستان تشکیل شد.

وی بابیان اینکه از همان روزها برنامه‌های مقدماتی حضور سردار سلیمانی در ملایر برنامه‌ریزی شد، تصریح کرد: به مدت ۵ ماه به‌صورت شبانه‌روزی با هماهنگی سایر ادارات برنامه را پیگیر شدند.

فتحی گفت: بعد از تلاش چندین ماه برای آماده کردن شهرستان جهت حضور پربرکت حاج قاسم در ملایر چند روز مانده به برگزاری به ما اطلاع داده شد که کار مهمی برای حاج قاسم پیش‌آمده و ایشان به سوریه رفته است.

وی افزود: ما از آن‌ها برای سخنران مراسم پرسیدیم که بیان کردند اگر تا روز یکم مهر سردار سلیمانی بازگشت به مراسم می‌آید و اگر هم در سوریه درگیر کار باشد جانشین او برای مراسم به ملایر می‌آید.

مسئول ستاد مردمی یادواره 1100 شهید شهرستان ملایر در سال 95 بابیان اینکه نگران حضور سردار سلیمانی در ملایر بودیم عنوان کرد: صبح روز اول مهرماه ساعت 4 صبح در تماسی از تهران بیان شد که حاج قاسم هم‌اکنون به ایران بازگشته است.

وی افزود: مسئولین برگزاری از بازگشت حاج قاسم به ایران خوشحال شدیم اما فکرمان مشغول بود که آیا سردار باوجود خستگی مأموریت خارج از کشور به ملایر تشریف می‌آورند یا نه؟

* حاج قاسم با خانواده شهدای مدافع حرم ملایر دیدار کردند

فتحی می آبادی بیان کرد: اوایل صبح بود که مجدداً با ما تماس گرفته شد که سردار سلیمانی ساعت 10 تا 11 صبح گلزار شهدای بهشت هاجر ملایر حاضر می‌شوند و که در آن لحظه در پوست خود نمی‌گنجیدیم.

وی افزود: پس‌ازاین تماس از تهران نزد سردار مجیدی جانشین وقت سپاه انصارالحسین رفتم و وی با همراهی سردار فرجی و فرمانده سپاه وقت ملایر به سمت گلزار شهدای بهشت هاجر برای استقبال از حاج قاسم رفتند.

مسئول ستاد مردمی یادواره 1100 شهید شهرستان ملایر در سال 95 گفت: ساعت 12 ظهر با من تماس گرفتند و بیان شد که حاج قاسم در سپاه ناحیه ملایر برای دیدار با پاسداران و برخی رزمندگان و خانواده‌های شهدا حاضر می‌شود و اعضای ستاد نیز در مراسم حضورداشته باشند.

وی افزود: وقتی بنده به دیدار حاجی رفتم اصلاً در چهره او اثری از خستگی نبود، اگر خبر نداشتم که تازه از مأموریت خارج برگشته فکر می‌کردم او با این نشاط و سرحالی که دارد حداقل یک ماه است که استراحت کرده است.

فتحی بیان کرد: پس از نماز و صرف نهار سردار سلیمانی دیداری با خانواده شهید مدافع حرم حیدر ابراهیم‌خانی و شهید سعید شاملو داشتند و مراسم کلنگ زنی مدرسه 18 کلاسه شهدای مقاومت نیز با حضور وی برگزار شد و پس‌ازآن در سالن الغدیر برای سخنرانی مراسم یادواره 1100 شهید حاضر شدند.

* جای سوزن انداختن بود/استقبال بی‌نظیر ملایری‌ها از سردار دل‌ها

روز برگزاری مراسم حتی جای سوزن انداختن در سالن 5 هزارنفری الغدیر ملایر نبود، تمامی صندلی‌ها مملو از جمعیت بود و در بخش زمین ورزشی نیز جمعیت زیادی حضور داشتند و عده زیادی نیز بیرون از سالن حضور داشتند و استقبال مردم ملایر از سردار سلیمانی بی‌نظیر بود.

* بازخوانی سخنان سردار سلیمانی در ملایر

سردار سلیمانی در این مراسم سخنانی درباره جایگاه شهدا و رهبری، امنیت ایران در منطقه، قدرت ایران اسلامی در دنیا، ارزش برگزاری مراسم یادواره شهدا، وحدت در کشور جنایات آمریکا در منطقه و لزوم توجه به شهدا و خانواده‌های شهدا داشتند.

- هر دوصدایی که دشمن را دوست جلوه دهد خیانت به آرمان‌های ملت ایران است و وحدت حول مقابله با دشمن مهم‌ترین مسئله در کشور است.
- هرکجا یادواره شهدا برگزار می‌شود تا مدت‌ها اثرات مثبت آن در جامعه دیده می‌شود.

- علاج جامعه امروز ما همان اخلاص و فداکاری‌های موجود در دوران دفاع مقدس بود

.

- هر ایرانی باید یک عکس شهید در خانه خودش داشته باشد چراکه شهدای ما کمتر از امامزاده‌ها نیستند و رهبر انقلاب به‌درستی آنان را امامزادگان عشق خواندند.
- فضای جامعه ما نیازمند حال و هوای ارزش‌های دوران دفاع مقدس بوده چراکه در دوران دفاع مقدس تربیت انسان‌های پاک و خالص را شاهد بودیم و در جبهه میکروب هوای نفس وجود نداشته و فضای آن ایزوله بود.

- چفیه‌ای که بر گردن رهبر معظم انقلاب است، یک تذکر دائمی زنده به ارادتمندان دفاع مقدس و توجه به ارزشهای این گفتمان است.

- برخی به‌غلط می‌خواهند به مردم بقبولانند که ما کشوری منزوی هستیم و باید از این وضعیت خارج شویم و اگر ما منزوی هستیم پس چرا دشمن می‌خواهد با ما پیمان ببندد؟

ازجمله مهم‌ترین صحبت‌های سردار سلیمانی در مراسم یادواره 1100 شهید ملایر بود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار