نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. آبان 1400 - 9:38   |   کد مطلب: 30408
در دومین سالروز برگزاری یادواره شهدای خلبان و ارتشی ملایر ماکت هواپیمای اف 4 در ورودی شهر ملایر نصب شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ شهرستان ملایر دارای 9 خلبان شهید است که نسبت به جمعیت دارای بیشترین خلبان شهید در سطح کشور است.

در همین راستا سال 1398 جمعی از یادگاران دفاع مقدس و مسئولین شهرستان یادواره 9 خلبان شهید و شهدای ارتشی ملایر را در تاریخ 8/8/98 در دانشگاه ملایر برگزار کردند.
یکی از تصمیمات اتخاذ شده در ستاد یادواره شهدای خلبان ملایر ساخت ماکت هواپیمای اف 4 و سردیس های خلبانان شهید ملایر بود.
پس از دو سال و با پیگیری های انجام شده توسط مسئولین این ستاد ماکت هواپیمای اف 4 توسط نیروی هوایی ارتش ساخته و در ملایر نصب شد.

عابدین صدوقی مسئول یادمان های حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیروی هوایی در حاشیه نصب ماکت هواپیمای اف 4 در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ملایر دارای یک هزار 100 شهید است که از این تعداد 284 شهید ارتشی و 20 شهید نیروی هوایی هستند.
وی با بیان اینکه ملایر دارای 9 خلبان شهید است تصریح کرد: ملایر دارای بیشترین شهید خلبان به نسبت جمعیت است که این شهر را ویژه کرده است.

مسئول یادمان های حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیروی هوایی  گفت: نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس عملیات های موفقیت آمیز فراوانی داشت و این نیرو سهم بسزایی در پیروزی جنگ تحمیلی دارد و در دوران دفاع مقدس 214 خلبان به فیض شهادت نائل آمدند.
وی بیان کرد: به همت یادگاران دفاع مقدس و مسئولین شهرستان ملایر از چند دو سال گذشته ستاد یادواره ن شهدای خلبان کلید خورد  که یکی از تصمیمات آن ساخت ماکت هواپیمای اف 4 بود.
صدوقی افزود: ماکت هواپیمای اف 4 به ابعاد واقعی با 19 متر طول و  14 متر عرض و با وزن پنج تن ساخته شده است که به یاد دلاورمردی های خلبانان نیروی هوایی ارتش نصب می شود.
وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای فضا سازی مکان نصب هواپیمای اف 4  افزود: در کنار این ماکت سردیس های 9 شهید خلبان به همراه کتیبه یادمان این شهدا نصب می شود.

مسئول یادمان های حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیروی هوایی  بیان کرد: در سطح کشور 100 المان؛ سردیس، عکس و نماد شهدای خلبان نصب شد است که  36 یادمان ابعاد واقعی ساخته شده است.

محمد فتحی مسئول ستاد یادواره شهدای خلبان ملایر نیز در این مراسم اظهار کرد: شهرستان ملابر بیشترین شهید خلبان را به کشور تقدیم کرده است.
وی افزود: یادگاران دفاع مقدس و پیشکسوتان ارتش و سپاه با همراهی مسئولین شهرستان برای گرامی داشت شهدای ارتش و خلبان  ستاد مردمی یادواره شهدای خلبان و ارتش را در تیر ماه 98 تشکیل دادند.
مسئول ستاد یادواره شهدای خلبان ملایر بیان کرد: مراسم یادواره شهدای خلبان و ارتشی با حضور مسئولین کشوری و لشگری و مردم ملایر در دانشگاه ملی ملایر برگزار شد.
 وی افزود: نصب المان شهدا و ماکت هواپیمای اف 4 از تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مردی یادواره شهدای خلبان ملایر بو که امروز شاهد نصب ماکت بودیم.
فتحی بیان کرد: نصب سردیس های شهدای خلبان، محوطه سازی و نامگذاری یک بلوار به نام شهدای خلبان از دیگر برنامه های پیش رو است.

به گزارش ملایری‌ها، ماکت هواپیمای اف 4 در ورودی شهر ملایر از محور مواصلاتی اراک نصب شده است و محل قرار گیری سردیس شهدا نیز ساخته شده است.
امید است با محوطه سازی صحیح و ایجاد زیبایی بصری شاهد ایجاد مکانی درخور نام شهدا در ابتدای ورود به شهر ملایر باشیم.
انتهای پیام/گ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار