پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

5. آبان 1400 - 8:15   |   کد مطلب: 30325
شهرستان ملایر نیز داری شش شهر تابعه سامن، ازندریان، زنگنه، اسلامشهر آق گل، جوکار و ملایر است که تنها نام سه شهر ازندریان، سامن و زنگنه در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن دیده می‌شود و که با توجه به‌شرط 5 سال سکونت در شهر موردتقاضا سه شهر دیگر شهرستان از ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن محروم هستند.

به گزارش ملایری‌ها؛ ساخت مسکن یکی از وعده‌های آیت‌الله رئیسی در زمان انتخابت سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بود که به مردم داده شد.

با انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور و آغاز به کار دولت سیزدهم اقدامات اولیه برای ساخت سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد.

در همان ماه‌های ابتدایی دولت و با انتخاب وزیر راه و شهرسازی برنامه‌ریزی‌های لازم برای آغاز برای ساخت مسکن برای افراد واجد شرایط شد و در همین راستا سامانه‌ای برای شناسایی و ثبت‌نام افراد بارگذاری شد.

سامانه ثمن(سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن) ۲۸ مهرماه و یک ماه پس از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رئیس دولت سیزدهم راه‌اندازی شد که بر اساس آن متقاضیان مسکن با رعایت چهار شرط تأهل یا سرپرست خانوار بودن، عدم مالکیت بخش خصوصی، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و پنج سال سابقه سکونت در شهر موردتقاضا، امکان ثبت‌نام در سامانه رادارند.

اما پس از باز شدن سامانه مردم برخی شهرها با مشکل عدم وجود نام شهر محل سکونت برای ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن روبه‌رو شدند.

شهرستان ملایر نیز  داری شش شهر تابعه سامن، ازندریان، زنگنه، اسلامشهر آق گل، جوکار و ملایر است که تنها نام سه شهر ازندریان، سامن و زنگنه در  سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن دیده می‌شود و که با توجه به‌شرط 5 سال سکونت در شهر موردتقاضا سه شهر دیگر شهرستان از ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن محروم هستند.

*سوء تدبیر اداره کل راه و شهرسازی استان همدان باعث عدم وجود نام شهر ملایر در این سامانه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در رابطه با علت عدم وجود نام شهر ملایر در این سامانه اظهار کرد: نهضت ملی مسکن می‌تواند سبب خانه‌دار شدن بسیاری از افرادی که نیاز به مسکن دارد شود.
وی افزود:  نام سه شهر ازندریان، سامن و زنگنه در سامانه  جامع طرح‌های حمایتی مسکن  دیده  می‌شود اما نام ملایر به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر شهرستان در این سامانه وجود ندارد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سوء تدبیر اداره کل راه و شهرسازی استان همدان باعث عدم وجود نام شهر ملایر در این سامانه است که جای تأسف دارد.
وی افزود:  برای مشخص شدن علت عدم وجود نام ملایر در سامانه تماس‌هایی با فرماندار و مدیرکل راه شهرسازی گرفته شد که علت این امر را عدم وجود زمین عنوان کردند.
 حجت‌الاسلام آزادی‌خواه بابیان اینکه عدم وجود زمین دلیل قانع‌کننده‌ای نیست، تصریح کرد: باید از قبل کمیسیون‌های مربوطه تشکیل وضعیت زمین تعیین تکلیف می‌شد.
وی گفت: عدم وجود نام ملایر در سامانه  جامع طرح‌های حمایتی مسکن  یک نمره منفی برای مسئولین مرتبط در این حوزه  است و بنده به‌عنوان وکیل مردم اعتراضاتی به این مسئله داشتم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیگیری‌های لازم برای تعیین تکلیف زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام می‌شود  تا در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن  نام ملایر اضافه شود و مردم این شهر از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ امید است که مسئولین مربوطه تدابیر لازم را برای بهره‌مندی اهالی  سه شهر ملایر، جوکار و اسلامشهر آق گل  از طرح نهضت ملی مسکن را داشته باشند.

شهر ملایر بزرگ‌ترین و مرکز شهرستان است و افراد واجد شرایط فراوانی برای ثبت‌نام در این سامانه وجود دارند که منتظر اقدامات مسئولین هستند و با توجه به وقفی بودن بسیاری از زمین‌های شهرستان توافقات با اوقاف و امور خیریه نیز می‌تواند باعث جذب زمین در نقاط مختلف ملایر شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار