نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. شهريور 1400 - 15:52   |   کد مطلب: 30022
پس انجام بررسی‌های لازم استانداری مهر عدم تائید بر نام غلامرضا کرمی زد، اما پس از دریافت نامه عدم تائید کرمی و رسانه‌ای شدن این مطلب نشانه‌هایی از اختلاف در شورای شهر ملایر نمایان شد.

به گزارش ملایری‌ها؛

 "شورای شهر شفاف، شعاری که نیامده محقق شد" این تیتری بود که در روزهای آغاز به کار منتخبین ششمین دوره شورای شهر ملایر با توجه به عملکرد روزهای نخست شورای شهر ملایر در ملایری‌ها منتشر شد.

اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر ملایر که شورای شهر شفاف را  یکی از اصلی‌ترین شعارهای خود عنوان کردند در ابتدا با این شعار به‌پیش رفتند.

در روزهای برگزاری جلسات انتخاب شهردار خبرنگاران برای شفافیت در جلسه‌های شورای اسلامی حضور داشتند اما کم‌کم این مسئله به فراموشی سپرده شد.

پس از برگزاری جلسات مختلف برای انتخاب شهردار اعضای شورای اسلامی ملایر  درنهایت با پنج رأی موافق به نام غلامرضا کرمی برای سکان‌داری شهرداری ملایر رسیدند و وی را برای دریافت تابیده به استانداری معرفی کردند.

پس انجام بررسی‌های لازم استانداری مهر عدم تائید بر نام غلامرضا کرمی زد، اما پس از دریافت نامه عدم تائید کرمی و رسانه‌ای شدن این مطلب نشانه‌هایی از اختلاف در شورای شهر ملایر نمایان شد.

در  گفت‌وگویی که ریس شورای اسلامی شهر ملایر در این رابطه با رسانه ما داشت با اشاره عدم تائید غلامرضا کرمی توسط استانداری دو راه اصرار بر ماندن و اعتراض به رأی استانداری و معرفی شهردار جدید را راه‌های قانونی پیش روی شورا عنوان کرد و بیان کرد که شورا در جلسه بعدی تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

اما سخنگوی شورای شهر ملایر با انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی عنوان کرد که استانداری دلیل عدم تائید غلامرضا کرمی را عنوان نکرده است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله البصیر...

با سلام این‌جانب به عنوان سخنگوی شورای اسلامی لازم دانستم مطالبی را به اطلاع مردم شریف ملاير برسانم.

 با توجه به اینکه امروز نامه ی کتبی از طرف استانداری مبنی بر عدم احراز صلاحیت(و نه رد صلاحیت) شهردار منتخب به صحن شوری رسید ذکر چند مورد ضروری می باشد:

اول اینکه در نامه ی استانداری هیچ دلیلی برای عدم احراز صلاحیت ذکر نشده و باید قانونا این مطلب ذکر شده باشد

دوم اینکه  اعضای شورای اسلامی که نمایندگان مردم شهر می باشند با بررسی‌های گوناگون و طبق معیار هایی که مدنظرشان بود اعم از انقلابی بودن و روحیه ی جهادی داشتن و توانایی ها و سوابق کاری نامزد های شهرداری  به این اجماع رسیده بودند و بازخوردهای مردمی هم نشان دهنده ی این مساله بود که این انتخاب، انتخاب درستی بوده و از آنجایی که اعضای شورا، منتخب مردم شریف ملاير هستند وظیفه ی خود می دانند که مدافع حقوق مردم باشند و پیگیر این مسئله باشند. طبیعتا انتخاب مستقل افراد و عدم وابستگی به جریانات سیاسی هزینه هایی هم دارد  و از آنجایی که حرمت  آبروی مومن از خانه ی خدا هم بالاتر است بر خود ضروری می‌دانیم در صورت امکان که برای جلوگیری از آسیب به آبروی ایشان اعتراض خود را به مراجع زیربط اطلاع دهیم و منتظر جواب قانع کننده ای از این مراجع باشیم و مطمئن باشین اعضای شورا به دنبال فرد خاص نیستند و هدفشان انتخاب فردیست که بیشترین کارایی را داشته باشد.

خادم مردم در شورای اسلامی شهر ملایر

احمد چهاردولی

پس از برگزاری جلسه بررسی وضعیت شهردار ملایر رئیس شورای شهر ملایر در مصاحبه دیگر با رسانه ما عنوان کرد که شورا تصمیم به معرفی شهردار جدید گرفته است و به تصمیم استانداری اعتراضی ندارد.

اما  سخنگوی شورای شهر در گفت‌وگو با رسانه همدان پیام  بیان کرد:" جلسه تشکیل نشده است و قرار است تا شنبه منتظر بمانیم که آیا ازنظر قانونی حق اعتراض داریم یا خیر ، اگر حق اعتراض نبود به انتخاب گزینه جدید فکر می‌کنیم مگر نه خود را موظف می‌دانیم تا لحظه آخر از فردی که انتخاب کردیم دفاع کنیم .

حجت‌الاسلام احمد چهاردولی در ادامه تصریح کرد : در نامه استانداری دلیل رد صلاحیت شهردار منتخب ذکر نشده است که قانونا باید دلیل را ذکر کنند همچنین آبروی شخص و شورا در گرو این انتخاب است به این خاطر واسطه ایی را به استانداری فرستادیم تا موضوع روشن شود سپس تصمیم بگیریم ."

اما سخنگوی شوری شهر مجدداً با انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی به‌نوعی به خبر منتشرشده در همدان پیام اعتراض کرد متن در قسمتی در این بیانیه عنوان‌شده است که: " ما نکته ای که در خبر خبرگزاری همدان پیام امروز از لسان بنده بیان شد فضا رو دوقطبی نشان داده در حالی که اختلاف‌سلیقه طبیعی است اما دوستان نباید فضا رو طوری جلوه دهند که اعضای شورا اختلاف دارند یا اکثریت یا اقلیت وجود دارد یا شخص محترمی را از اعضا قضاوت کنند من خواهش میکنم تا تعیین تکلیف شهردار سعه صدر داشته باشند و از قضاوت کردن پرهیز کرده و اخلاق علوی را اعمال کنید و مطمئن باشید نماینده های شما ذره ای منافع عامه مردم و آبادانی و عمران شهر را فراموش نمی‌کنند."

پس از تمامی این اتفاقات و مصاحبه‌های مختلف پیرامون وضعیت شهرداری دو بار از خبرنگاران برای حضور در نشست روز شنبه 27 شهریور دعوت شد.

اما کمتر از 8 ساعت از شروع جلسه شنبه 27 شهریور شورای اسلامی  پیام لغو حضور خبرنگاران در نشست به اصحاب رسانه داده شد.

این رخدادها و مطالبی که در روزهای اخیر درباره نخستین گام شورای شهر یعنی انتخاب شهردار منتشرشده است می‌تواند نشانه‌هایی از وجود تفرقه در بین شورای شهر باشد.

اعضای شورای شهر ملایر در نخستین ماه‌های  آغاز به کار خود قرار دارند و هرچند اختلاف‌سلیقه و نظر درروند کار شورا امری طبیعی است اما نباید این اختلاف‌نظرات باعث ایجاد تفرقه در بین اعضای شورای شهر شود.

تفرقه آفت بزرگی در کار شورایی است و اعضای شورای شهر باید این مسئله را مدنظر قرار دهند که تازه در آغاز راه قرار دارند و وحدت و همدلی آنان نخستین گام برای تحقق اهداف شورای اسلامی شهر و پیشرفت ملایر است و اگر اختلاف‌نظر و سلیقه‌ای وجود دارد نباید باعث از بین رفتن وحدت آنان شود.

نکته دیگر در این میان وعده شورای شهر شیشه‌ای است که توسط اکثر اعضای این دوره وعده داده‌شده است و در ابتدای راه نیز اعضا نشان دادند که عزمشان برای تحقق این امر جدی است اما برخی اقدامات نشان‌گر این است که گویا شفافیت در آغاز به کار فراموشی سپرده شد؟!

محمد گل محمدی

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار