نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. دى 1399 - 10:18   |   کد مطلب: 29292
روز جمعه ۱۳ دی‌ماه سال ۹۸ از بامداد زمزمه‌هایی کم‌کم در رسانه‌های غیررسمی منتشر شد که خبر از ترور یکی از شخصیت‌های ابرقدرت جهان داشت و در آن روز همه مردم ایران در شوکی بزرگ فرورفتند و اشک یتیمی ریختند.

به گزارش ملایری‌ها؛ چهره‌هایی مغموم و شوک زده، چشم‌هایی گریان همچون ابر بهاری و ایرانیان که نمی‌دانند خبری شنیده‌شده را چگونه باور کنند.

روز جمعه ۱۳ دی‌ماه سال ۹۸ از بامداد زمزمه‌هایی کم‌کم در رسانه‌های غیررسمی منتشر شد که خبر از ترور یکی از شخصیت‌های ابرقدرت جهان داشت.

اندک‌اندک رسانه‌های رسمی نیز این خبر را منتشر کردند، بارورش سخت بود.

مگر می‌شود به‌خوبی به یاد داریم هرکدام از ما که این خبر را در فضای مجازی خواندیم فقط در شبکه‌های مختلف به دنبال تکذیب آن بودیم اما … آه و افسوس.

چه فایده که دشمن بزدلانه و دزدانه عزیز دل تمامی مردم ایران و مرد میدان‌های سخت حاج قاسم سلیمانی را در دل شب و در فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

آن روز مردم ایران و تمام آزادگان جهان در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و … از خبر شنیدن شهادت سردار سلیمانی در شوک بزرگی فرورفتند و در باور هیچ‌کسی این اقدام آمریکایی‌ها نمی‌گنجید.

خبر شهادت حاج قاسم برای هر فرد ایرانی حال و هوای خاص خود را داشت فرقی نمی‌کرد دارای چه تفکری باشد به تعصب ایرانی بودنش برخورده بود و منتظر انتقامی سخت بود.

حس و حال همه مردم ایران در این روز خاص شنیدنی است، برخی همچون فردی که عزیزترین کس خود را ازدست‌داده است نالان و گریان بودند و عده‌ای نیز در ساعت‌ها در شوک این خبر بودند.

همه ایران بی‌پدر شدند

مجتبی طاهری خبرنگار است و می‌گوید که حس و حال آن روز را اصلاً نمی‌توان بیان کرد؛ روز خاصی بود که همه ایران بی‌پدر شد.

وی ۱۳ دی‌ماه سال ۹۸ برای همه بخصوص فرزندان شهدای مدافع حرم روزی سخت می‌داند و اعتقاد دارد که شنیدن خبر شهادت برای آنان یک‌بار دیگر داغ از دست دادن و شهادت پدرشان را تازه کرده است.

خبر شهادت حاج قاسم متأثرکننده ترین خبر بعد از شنیدن خبر رحلت امام خمینی(ره) بود

مراد طاهرنیا هم از یادآوری آن روز سخت بسیار دلگیر می‌شود و می‌گوید طبق عادت صبح جمعه برای پیگیری اخبار پای تلویزیون نشستم که چشمم به زیرنویس شبکه خبر شهادت حاج قاسم خورد.

وی از خواندن این خبر شوکه می‌شود و بلندبلند شروع به گریه کردن می‌کند طوری که خانواده‌اش را از خواب بیدار می‌‌کند.

طاهرنیا خبر شهادت حج قاسم را متأثرکننده ترین خبر بعد ز شنیدن خبر رحلت امام خمینی(ره) در دوران انقلاب می‌داند و تأکید می‌کند که جایگاه حاج قاسم در بین همه مردم ایران ویژه و شهادتش غیرقابل‌باور بود.

لعنت بر آن روز سخت

فرمایی از خبرنگاران ملایری هم با لعنت آن روز بیان می‌کند روز عجیبی بود که شنیدن آن خبر غیرقابل‌باور بود.

وی که همچون بسیاری از ایرانیان ابتدا خبر را در فضای مجازی می‌بیند فقط به دنبال تکذیبیه آن است که یک‌لحظه دنیا جلوی چشمانش سیاهی می‌رود.

امیر فرمایی می‌گوید مگر می‌شود باور کرد اما چه فایده که حالا نوار سیاه‌رنگ در گوشه تلویزیون خودنمایی کرده و در زیرنویس خبر شهادت سردار دل‌ها درج‌شده است.

انتشار خبر شهادت حاج قاسم سخت‌ترین لحظه کاری من بود

یکی دیگر از خبرنگاران ملایری شنیدن خبر شهادت حاج قاسم را غیرقابل‌باور می‌داند از یادآوری آن روز تلخ لحظه‌ای مغموم می‌شود.

وی می‌گوید خواب‌وبیدار بودم که خبر شهادت حاج قاسم را در فضای مجازی خواندم و به‌یک‌باره از جا پریدم شوکه بودم و خواب ازسرم کلاً پرید.

محمدی درج خبر شهادت حاج قاسم را از سخت‌ترین لحظات کار خبرنگاری خود می‌داند و عنوان می‌کند که چندین بار خبر را درج کردم اما آن را حذف می‌کردم به امید اینکه تکذیبیه آن را درجایی ببینم اما چه فایده که پیام‌های تسلیت یک‌به‌یک در حال انتشار بود.

وی می‌گوید خبر این بود «سردار قاسم سلیمانی با حملات بالگردهای آمریکایی به شهادت رسیدند» و چه خبر تلخی بود.

روزی که صدای هق‌هق مادران پدران بلند شد

حس و حال تک‌تک ملایری‌ها در صبح روز ۱۳ دی‌ماه شنیدنی است یکی با صدای گریه پدرش و دیگری با هق‌هق مادرش از خواب بیدار شده است و یکی از تلویزیون خبر شهادت را شنیده و آن‌یکی در فضای مجازی خبر را خوانده و بلافاصله تلویزیون را برای شنیدن تکذیبیه آن روشن کرده است.

وجه مشترک تمامی ایرانیان در این روز شوکه بودن از خبری باورناپذیر بود اشک‌ها سرازیر می‌شد و همه اشک یتیمی می‌ریختند.

برای نخستین بار در یک راهپیمایی شرکت کردم

یکی از ملایری‌ها می‌گفت هیچ‌گاه در راهپیمایی‌ها شرکت نمی‌کردم اما برای مراسم حاج قاسم در به خیابان آمدم و همراه با دیگران عزاداری کرد و اشک ریختم.

وی به خاطره آن روز سخت اشاره می‌کند و می‌گوید واقعه روز ۱۳ دی‌ماه ۹۸ در اذهان همه ما ایرانیان باقی‌مانده است روزی که یکی از بهترین حامیان رهبری از میان ما پر کشید و رفت و چه قدر آقای مابعد از سردار تنها شد.

امروز یک سال از آن روز سخت می‌گذرد که مردم میدان عمل و پشتیبان خط ولایت و انقلاب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بزدلانه توسط آمریکایی‌ها ترور شد و دعای رهبری که “پایان کار مجاهدت درراه خدا شهادت است” در حق وی ادا شد.

حاج قاسم مرواریدی درخشان در انقلاب اسلامی ایران بود که در مدت عمر خود از هیچ کوششی برای حفظ امنیت و حراست از انقلاب اسلامی ایران و جایگاه رهبری از هیچ کوششی دریغ نکرد و در آخر به دست خون‌خوارترین افراد به شهادت رسید و چه زیبا گفتند رهبری در مراسم نماز بر پیکر این شهید والامقام که «اللهم انّا لانعلم منه الا خیرا»…

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار