نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. آبان 1399 - 12:02   |   کد مطلب: 29120
عزم جدی دبیران ملایری برای آموزش آنلاین ریاضی
نخستین جشنواره مجازی ریاضی در ملایر برگزار می‌شود
به همت دبیران گروه ریاضی ملایر نخستین جشنواره مجازی ریاضی با حضور بیش از 600 دانش‌آموز برگزار می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمدرضا بشری رئیس اداره آموزش و پرورش ملایر در آیین آغاز جشنواره آنلاین مجازی با اشاره به نقش ریاضی در زنگی اظهار کرد: ریاضی همواره به عنوان یکی از دروس سخت شناخته شده است اما با تلاش دبیران ملایر  تغییر نگرش است.

وی به تغییر شرایط آموزش با توجه به شیوع کرونا اشاره کرد و گفت:  باید به دنبال ایده‌های نو برای آموزش به دانش‌آموزان بود و دبیران ریاضیات ملایر پیش‌قدم این مهم هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ملایر به شرکت ۶۱۵ نفر از دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوم در نخستین جشنواره ریاضی اشاره کرد و  گفت: در این جشنواره دانش‌آموزان ریاضیات را به روش‌های مختلف فرامی‌گیرند.

وی بیان کرد: به ابتکار دبیران ریاضی ملایر این جشنواره برگزار می‌شود و در پایان ضمن تقدیر از نفرات برتر در نره مستمر دانش‌آموزان نیز اثرگذار است.

مهناز امیری سرگروه دروس ریاضی متوسطه دوم ملایر نیز در این آیین اظهار کرد: همواره به دنبال راهی برای جدایی استرس و اضطراب دانش‌آموزان برای ریاضی بوده‌ایم.

وی افزود: با استفاده از دروس هنر و تربیت بدنی و استفاده از روبیک، سودوکو، برج هیجان و مکتبت هوش علاقه دانش‌آموزان به ریاضی چندین برابر شد.

سرگروه دروس ریاضی متوسطه دوم  حل مسئله به روش مشارکتی ز دیگ راه‌حل‌های علاقمند کردن دانش »وزان به ریاضی بود که د تدریس استفاده کردم.

وی گفت: در برگزاری جشنواره ریاضی با استفاده از همین روش‌ها دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری به این درس علاقمند می‌شوند و سال گذشته نخستین جشنواره حضوری در ملایر برگزار شد.

امیری بیان کرد: امسال و با توجه به تغییر وضعیت آموزش نخستین جشنواره مجازی ریاضی در ملایر و با حضور دانش‌آموزان متوسطه دوم برگزار می‌شود.

وی حذف اضطراب امتحان و فراگیری از یکدیگر را مهم‌ترین اثرات برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: امسال جشنواره در 6 بخش برگزار و داوران در هر بخش مشخص‌شده‌اند.

سرگروه دروس ریاضی متوسطه دوم  ملایر بیان کرد: در این جشنواره سؤالات در بستر فضای مجازی منتشرشده و دانش‌آموزان پاسخ‌های خود را برای داوران ارسال می‌کنند.

وی بیان کرد: حل مسئله به روش مشارکتی، مکعب روبیک، سؤالات معما و هوش، سودوکو، محاسبات ذهنی و اوریگامی و دست دریای آزاده ریاضی 6 بخش این جشنواره هستند.

* حل مسئله مشارکتی باعث ارتقا یادگیری دانش‌آموزان می‌شود

معصومه حسینی دبیر ریاضیات و داور این جشنواره نیز بیان کرد: ریاضی از دروس  پایه و اصلی در هر رشته دانشگاهی است.

وی افزود: کرونا تهدیدی غیرقابل‌انکار است که شرایط آموزش را تغییر داده است و تلاش تمامی دبیران آموزش به بهترین نحو به دانش‌آموزان است.

داور نخستین جشنواره مجازی ریاضی ملایر تاکید کرد: حل مسئله به صوت مشارکتی د فراگیری دانش‌آموزان بسیار اثرگذار است و  دانش‌آموزان از یکدیگر بهتر درس را فرامی‌گیرند.

وی افزود: در این روز هر دانش‌آموز در کنار دیگر هم گروهی‌هایش علاوه بر توضیح دادن در حل آن نیز مشارکت می‌کند و این امر سبب یادگیری ریاضی می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ با توجه به فراگیری کرونا و انتقال آموزش به فضای مجازی  نگرانی‌های زیادی درباره عدم یادگیری دانش‌آموزان به خصوص در دروس تخصصی همچون ریاضی وجود دارد.

مسئله آموزش در فضای مجازی نیاز به ایده‌های نو و ابتکارات توسط معلمان و دبیران برای تفهیم بهتر و آسان‌سازی دروس دارد تا نگرانی‌های موجود کمی رفع شود.

این اقدام دبیران ریاضی ملایر با توجه به سخت شدن شرایط آموزش در بستر مجازی نشان از عزم بالای این قشر برای یادگیری دانش‌آموزان دارد.

 

انتهای پیام/گ

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار