پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

26. شهريور 1399 - 8:18   |   کد مطلب: 29008
خدمات دهی موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر فقط مختص به ایام اربعین نبوده و در بحران های مختلف کشور یاری گر مردم است

به گزارش ملایری‌ها؛ با گسترده شدن حضور زائرین در پیاده روی اربعین موکب های مختلف در راستای پذیرایی و اسکان مسافران کربلا در کشور ایران راه اندازی شدند.

در ملایر نیز یکی از بزرگترین موکب های غرب کشور به همت خیرین شهرستان با نام حضرت فاطمه الزهرا(س) راه اندازی شد و خدمات متنوعی به زائران در ایام پیاده روی اربعین در مسیر رفت و برگشت ارائه می دهد.

اما اقدامات موکب فاطمه الزهرا ملایر محدود مدت ایام اربعین نشده و در مقاطع مختلف و بحران های کشور قدم جلو گذاشته و به مردم خدمت می کنند.

در سیل ابتدای سال ۹۸ موکب فاطمه فاطمه الزهرا ملایر با پخت و توزیع غذای گرم به کمک سیل زدگان استان لرستان شتافت و در زلزله کرمانشا سیل سراوان نیز خدمات دهی این موکب ادامه داشت.

با شیوع کرونا و مشکلاتی که این بیماری به همراه داشت باز هم موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر خدمات دهی خود را با تولید و عرضه رایگان ماسک و مواد ضدعفونی آغاز کرد و اقدامات موثری تا کنون انجام داده است.

حمید زمانی مسئول موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات این موکب از زمان شیوع کرونا اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کووید ۱۹ به همت خیرین این موکب و خادمین شهدا اقدامات حمایتی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با تشکیل چندین گروه جهادی جهت یاری رساندن به مردم کار تولید ماسک و الکل آغاز شد و اقدامات موثری در ماه های اخیر انجام شد.

مسئول موکب فاطمه الزهرا ملایر با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده بیان کرد: کارهای موکب ابتدا با تولید ماسک با پارچه معمولی و سپس با پارچه مخصوص آغاز شد و تا کنون بیش از ۸۹۵ هزار ماسک تولید شده است.

وی به حمایت های اداره صنعت و معدن و شرکت بافتیه در تهیه پارچه ماسک اشاره کرد و گفت: جهت تولید ماسک یک دستگاه التراسنیک خریداری شد و علاوه بر اشتغالزایی سرعت تولید ماسک افزایش یافت و ماسک های تولید شده اغلب رایگان در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

زمانی تولید الکل ضدعفونی را یکی دیگر از اقدامات موکب ملایر عنوان کرد و گفت: با استفاده از شکره کارخانجات سبزه پاک کنی و بعضا شکر خوراکی و گلوکر نشاسته ذرت الکل تولید شد.

وی بیان کرد: در مجموع ۲۶ هزار و ۸۶۶ لیتر الکل تولید شد که در ظروف ۱۰۰ سی سی بست بندی و توزیع شد.

مسئول موکب فاطمه الزهرا ملایر با بیان اینکه تهیه و توزیع مواد دضد عفونی کننده از دیگر اقدامات این موکب است، تصریح کرد: این مواد ضد غفونی کننده به میزان ۳۶ هزار لیتر توسط خادمین شهدا در سطح شهر، فروشگاه ها. منازل مسکونی توزیع شد.

وی ضدعفونی معابر را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: عمده فعالیت موکب ملایر در راستای ضد عفونی و گندزدایی معابر در مناطق محروم و سیل زده پلدختر و معمولان استان لرستان، حاشیه و مناطق محروم ملایر، هیئات مذهبی و ادارات و ارگان های شهر و پاسگاه های انتظامی انجام شد.

زمانی با تاکید بر اینکه اقدامات موکب تا ریشه کنی کامل بیماری کرونا ادامه دارد، تصریح کرد: تهیه و توزیع بسته های معیشتی از دیگر اقدامات موکب است.

وی افزود: از ابتدی شیوع کرونا یک هزار و ۵۰۰ بسته حمایتی، معیشتی و بهداشتی با توجه به فرامین رهبری به ارزش تقریبی ۲۵۰ میلیون تومان توزیع شده است.

مسئول موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر بیان کرد: خدمات موکب ملایر فقط مختص این شهرستان نبوده و در برهه های مختلف در ماطق مختلف کشور از جمله بم، ملایر، سراوان، معمولان، سرپل ذهاب، پل دختر ، الشتر و درو د در راستای اهداف انقلاب و نظام خدمات ارائه داده است.

وی با تقدیر از حمایت های مسئولین مختلف استانی و شهرستانی در حمایت از موکبفاطمه الزهرا(س) ملایر بیان کرد: از عیدفطر تا عید غدیر ۲۵۰ بسته و از عید غدیر تا شب اول محرم ۵۰۰ بسته بهداشتی با همکاری شورای هیات مذهبی تهیه و توزیع شد.

انتهای پیام/گ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار