نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. مرداد 1399 - 12:16   |   کد مطلب: 28825
بازگشت نماز جمعه ملایر به مصلی حضرت ابوالفضل(ع)؛
نماز جمعه فردا در مصلی برگزار می شود
حجت الاسلام و المسلمین مهدی بیات گفت: نماز جمعه این جمعه ملایر در مصلی حضرت ابوالفضل (ع) اقامه می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ ساخت مصلی حضرت ابوالفضل(ع) از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است و با توجه به برخی مشکلات از جمله حریم مصلی و منازل مسکونی حاشیه آن ساخت و تکمیل مصلی سال ها به طول انجامیده است.

در اوایل دهه ۹۰ و در فصول گرم و ماه مبارک رمضان نماز جمعه ملایر در مصلی اقامه می شد تا این روال تا سال ۹۵ ادامه داشت و آخرین نماز جمعه در شهریور ماه ۹۵ در مصلی اقامه شد که با حضور یک پیمانکار، عملیات تکمیل مصلی در دستور کار قرار گرفت.

از ابتدای سال ۹۶ و با حضور پیمانکار جدید عملیات اجرایی توسعه و تکمیل مصلای حضرت ابوالفضل(ع) ملایر آغاز شد و این پیمانکار تخریب هایی در داخل مصلی انجام داد و با پیش آمدن حواشی بسیار، مصلی را نیمه کاره رها کرد به گونه ای که این مکان قابل استفاده برای اقامه نماز نبود.

به همت امام جمعه ملایر و مسئولین شهرستانی و استانی و اعتبارات در نظر گرفته شده، از ۱۳ بهمن ساخت و تکمیل مصلی با بودجه دومیلیاردی که استاندار از محل متوازن برای ساخت مصلی تخصیص داد، مجددا آغاز شد.

استفاده از مهندسین برتر طراحی کشور و کمک های مردمی با نظارت هیئت امنا تکمیل مصلی با شتاب آغاز شد و وعده امام جمعه ملایر مبنی بر آماده شدن مصلی برای اقامه نماز در مرداد ماه محقق شد و از این هفته مجددا نماز جمعه در مصلی اقامه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی بیات مسئول ستاد نماز جمعه ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با اعلام خبر اقامه نماز جمعه در مصلی حضرت ابوالفضل(ع) اظهار کرد: با اقدامات انجام شده و همت خیرین پس از شش ماه تلاش مصلی آماده اقامه نماز شد.

وی افزود: از این هفته نماز جمعه در مصلی اقامه می شود و در برگزاری نماز جمعه این هفته نیز توجه به پروتکل های بهداشتی در دستور کار است.

مسئول ستاد نماز جمعه ملایرافزود: با اقدامات انجام شده مصلی آماده اقامه نماز شده است اما همچنان نیاز به همت خیرین برای بهره برداری به طور کامل است.

وی افزود: یکی از اصلی ترین نیازهای مصلی سیستم سرمایش و گرمایش است که هزینه فراوانی دارد.

حجت الاسلام بیات عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا ۶ ماه در ملایر نماز جمعه اقامه نشد ولی از هفته گذشته مجوز اقامه نماز جمعه در ملایر صادر گردید.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار