نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. مرداد 1399 - 8:54   |   کد مطلب: 28772
هیئت بزرگ حضرت ابوالفضل(ع) ملایر با صدور بیانیه اعلام کرد که امسال در راستای سفارشات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت ضوابط ستاد ملی کرونا جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت عزیزان هیئتی ، شرکت کنندگان دراین مراسمات و احترام به کادر درمان شهرستان مراسم تجمعی جهت عزاداری برگزار نمی کند.

به گزارش ملایری‌ها، بی تردید یکی از جلوه های زیبای عزاداری در شهرستان ملایر حرکت دسته عزاداری هیئت حضرت ابوالفضل(ع) ملایر یا به همان هیئت تکیه است که همه ساله جمعیت انبوهی برای عزاداری سرور و سالار شهیدان مخصوصا در روزهای تاسوعا  و عاشورا در آن حضور دارند.

بعید است کسی اهل ملایر باشد و با صدای طبل و سنج این هئیت بزرگ و دسته عزاداری با شکوه این هیئت آشنایی نداشته باشد و همه ساله افراد زیادی از سراسر کشور برای حضور در این هیئت در ایام محرم خود را به ملایر می رسانند.

امسال با توجه به وضعیت شیوع کرونا حال و هوای محرم بسیار مخصوص و متفاوت است و هیئات بزرگ در راستای سفارشات مقام معظم رهبری و حفظ سلامت مردم مراسم های  خود را برنامه ریزی می کنند.

هیئت بزرگ حضرت ابوالفضل(ع) ملایر نیز امسال در راستای سفارشات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت ضوابط ستاد ملی کرونا با صدور بیانیه  ای اعلام کرد جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت هیئتی ها ، شرکت کنندگان دراین مراسمات و احترام به کادر درمان شهرستان مراسم تجمعی جهت عزاداری برگزار نمی کند.

در متنن بیانیه این هیئت آمده است:

"بدینوسیله به طلاع عموم شهروندان و عزاداران حسینی می رساند در راستای سفارشات معظم رهبری مبنی بر رعایت ضوابط ستاد ملی کرونا و از آنجا که بزرگ هیئت حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان ملایر که یکی از بزرگترین هیئات کشور می باشد و از جایگاه و اقبال ویژه ای نزد عموم همشهریان و حتی اقصی نقاط کشور برخوردار است و کلیه مراسمات این هیئت با استقبال گشترده رو به رو می شود، جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت عزیزان هیئتی و شرکت کنندگان در این مراسمات و احترام به کادر درمان شهرستان امسال مراسم تجمعی جهت عزاداری برگزار نمی کند و شعور حسینی را جایگین شور حسینی می نماید و شکی نیست سایر عزاداران دلباخته امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) نیز ثابت خواند کرد شعور و اخلاص را فدای شور احساس نخواهند نمود..."

با توجه به نذورات فراوان در هیئت حضرت ابوالفضل(ع) ملایراقدام قابل توجه دیگر آنان توجه به توصیه کمک های مومنانه و دستگیری از نیازمندان است  که در بخش دیگر از بیانه این هیئت مطرح شده است.

"...همچنین نذورات و وجوهات جمع اوری و بصورت کمک های مومنانه و بسته های معیشتی بین فقرا و نیازمندان تقسیم خواهد شد و هر شب برنامه هیئت و زیارت عاشورا و روضه از شبکه های مجازی هیئت به صورت زنده پخش می شود و ثابت خواهیم کرد هیئت تعطیل پذیر نیست و فقط جهت حفظ جان مردم روش برگزاری آن تفاوت می کند."

 

این اقدام هیئت بزرگ حضرت ابوالفضل(ع) نشان داد و همانگونه که در بحث گندزدایی و ضدعفونی و برگزاری رزمایش کمک های مومنانه مذهبی ها پیشتاز بودند همواره هیئتی ها پرچمدار و جلودار حفظ سلامتی مردم هستند.

مشابه این حرکت نیز در هیئت های بزرگ یزد و زنجان نیز صورت گرفته است و امید است توجه به سلامتی جامعه مورد توجه همه مردم و بخش ای مختلف باشد.

محمد گل محمدی

انتهای پیام/

 

 

 

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار