فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

8. مرداد 1399 - 8:14   |   کد مطلب: 28701
تعداد بالای روستاهای تابعه از ویژگی های مهم شهرستان ملایر است که رفع مشکلات فراوان آنان نیاز به عزم مسئولین دارد و در این میان داشتن آب بهداشتی سالم و ایجاد راه های مواصلاتی مهم ترین درخواست مردم این منطقه است.

به گزارش ملایری‌ها؛  تعداد بالای روستاهای تابعه یکی از ویژگی اصلی شهرستان ملایر بوده و این شهرستان دارای بیش از ۲۰۰ روستای دارای سکنه است.

از گذشته و با توجه به پیشرفت روز افزون شهرنشینی و روستاها، مشکلات روستا نشینی از مساله اصلی در اکثر نقاط کشور است و شهرستان ملایر نیز به تبع کل کشور و با توجه به تعداد بالای روستاها رفع مشکلات روستاییان همواره از دغدغه‌های اصلی مسئولین در دوره‌های مختلف مدیریتی بوده است.

نماینده های مجلس شورای اسلامی شهرستان ملایر در ادوار مختلف نیز با توجه به کانون جمعیت روستانشینان و انتظار به حق آنان، همواره در راستای توجه به روستاها اقدامات متعددی انجام داده اند و آن ها را جزء رزومه کاری خود بیان می کردند.

سرکشی از روستاها و دیدار چهره به چهره با اهالی یکی از برنامه‌های ثابت نماینده ها در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ملایر و سایر حوزه ها است و هر نماینده در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات دوره ای مجلس سرکشی از روستاها را جزو برنامه های اصلی خود قرار می دهد.

هادی بیگی نژاد نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ملایر نیز سرکشی از روستاها و دیدار با اهالی و آشنایی با مشکلات و تلاش برای رفع آنان را یکی از برنامه‌های خود قرار داده است با این تفاوت که این نماینده یک فرد را به عنوان مسئول امور روستایی در دفتر خود انتخاب کرده و به صورت اختصاصی به مسائل روستاییان رسیدگی می کند.

وی در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به نحوه انتخاب مسئول امور روستایی و مهم‌ترین اهداف این انتخاب اظهار کرد: مهمترین دلیل این انتخاب توجه به روستا نشینان و بررسی مشکلات عمده آنان است.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: پس از حضور مسئول امور روستایی، نیاز های مردم و  مشکلات آب، گاز، برق، کشاورزی، فرهنگی، ورزشی و امنیتی جمع آوری و برای کمک به آنان دسته بندی می شود.

بیگی نژاد با بیان اینکه سرکشی ها به تصمیم گیری و رفع مشکلات کمک می‌کند، بیان کرد: در بازدیدهای انجام شده یکی از مسائل جدی روستاییان بحث آب آشامیدنی بهداشتی است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رفع مشکل آب آشامیدنی بهداشتی روستاها افزود: این موضوع با استانداری همدان و وزارت نیرو در مجمع نمایندگان بررسی شد که نتیجه آن درخواست پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، گفت: برای شناخت بهتر از مشکلات و مسائل روستاییان باید در خود آن روستاها حضور پیدا کرد و از نزدیک با درد مردم آشنا شد تا در برنامه‌ریزی‌های کلان از نتایج این بازدیدها استفاده کرد.

وی افزود: برخی از مردم در مناطق مختلف احساس کرده که مسئولین آنها را نمی بینند و به دنبال مشکلات آن‌ها نیستند، اما هنگامی که یک مسئول به روستاها سرکشی می کند علاوه بر اعتماد مردم باعث رفع مشکلات آنان نیز می شود.

بیگی نژاد با بیان اینکه تعداد تعطیلات یک نماینده برای حضور در روستاها محدود است، تاکید کرد: یک نماینده هر دو هفته یک بار در حوزه انتخابیه حضور دارد و حضور در جلسات مختلف شهرستانی و استانی از مهمترین برنامه ها یک نماینده است و در نهایت می تواند سرکشی از چندین روستا را در برنامه کاری خود قرار دهد و رسیدگی و حضور در تمامی روستاها امکان پذیر نیست.

وی افزود: در همین راستا یک نفر جهت فعالیت در امور روستایی در دفتر ما انتخاب شد تا به عنوان یک بازوی اجرایی کمک کار در رفع مشکلات مردم باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ روستا در چندین ماه آغاز مجلس سرکشی شده است، بیان کرد: پس از بازدید های مسئول امور روستایی اطلاعات و مشکلات جمع آوری شده و سپس برنامه ریزی حضور مسئولین و ادارات مختلف برای رفع مشکلات آن روستا انجام می شود.

 باید کاری کنیم که مردم در روستاها احساس عزت کنند

وی با اشاره به مهمترین مشکلات بیان شده در روستاهای شهرستان عنوان کرد: آب آشامیدنی بهداشتی، برق، روشنایی، نوسان برق، نامناسب بودن جای تیر برق، وضعیت قنات ها، وضعیت نامناسب راه ها عمده‌ترین مشکلات روستا هستند.

بیگی نژاد، با اشاره به پیشرفت روز افزون کشور در زمینه های مختلف بیان کرد: ما باید کاری کنیم که مردم در روستاها احساس عزت کنند و علاوه بر مسائل زیر ساختی، امکانات رفاهی و معیشتی نیز در روستا همچون شهرها اضافه شود.

وی تاکید کرد: ما باید برای تفریح و ایجاد فضای سبز و پارک هم در روستاها تلاش کنیم.

 بازنگری در طرح هادی روستاها از مسائل مهم روستاها است

علی رسولی جوکار، مسئول امور روستایی دفتر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: پس از آغاز به کار مجلس یازدهم بیش از ۵۰ روستای ملایر بازدید شده است.

وی افزود: طرح بهسازی، جدول گذاری و آسفالت، فرسودگی شبکه های برق و آب عمده‌ترین مشکلات روستاهای بازدید شده بودند.

رسولی جوکار با بیان اینکه بازنگری در طرح هادی یکی از مسائل مهم در روستا است، تصریح کرد: ادارات مربوطه و سازمان بنیاد مسکن باید برای رفع این مشکل تلاش کنند.

وی تاکید کرد: مردم از حضور مسئولین در روستاها استقبال می کنند و ما هم باید گوش شنوایی برای مشکلات و مسائل آنان داشته باشیم چرا که اگر مشکلاتشان را به مسئولین نگویند با چه کسی آنان را مطرح کنند؟

به گزارش عصر همدان؛ یکی از مهمترین وظایف مسئولین رسیدگی به امور مردم است و با توجه به تعداد بالای روستاهای دارای سکنه در شهرستان، مدیران و مسئولان باید همت مضاعفی در حل مشکلات داشته باشند و امید است این توجه به روستاها سرلوحه کار تمامی مدیران شهرستان قرار گیرد و اقداماتی برای احساس عزت به روستاییان انجام دهند.

محمد گل محمدی

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار