نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. خرداد 1399 - 8:53   |   کد مطلب: 28525
با توجه به اجرای پروژه فاضلاب شهری در ملایر، کوچه و خیابان‌های بسیاری در این شهر نیازمند روکش و ترمیم آسفالت هستند و رسیدگی به وضعیت این کوچه و خیابان‌های یکی از مطالبات مهم مردم این مناطق است که عدم رسیدگی به آنان گلایه‌های فراوانی را به همراه داشته است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حفاری‌های شرکت‌های خدمات رسان در سطح خیابان‌های شهر و ترمیم و آسفالت این حفاری‌ها همواره یکی از مشکلات شهری است که باعث نارضایتی مردم می‌شود.

اجرای فاضلاب شهری در شهر ملایر در سال‌های اخیر سرعت بیشتری گرفته است و هرروز تعداد خیابان، کوچه و منازلی که به سیستم فاضلاب شهری متصل می‌شوند در حال افزایش است.

پس از اتصال به فاضلاب شهری باقی ماندن این حفاری‌ها به‌صورت خاکی و عدم روکش آسفالت آنان یکی از مسائلی است که مردم به شهرداری خرده می گیرند که چرا به حال خود رها می‌شوند.

با توجه به اجرای پروژه فاضلاب شهری، کوچه و خیابان‌های بسیاری در شهر ملایر با این مشکل مواجه هستند که گاها تردد مردم را با مشکل مواجه کرده است.

خیابان‌های منتهی به بوستان کوثر، بلوار شهید بهشتی، جاده سلامت، برخی خیابان‌های منطقه ولیعصر(عج)، خیابان‌های شهید ولی بخشی و خیابان شهید رجایی ازجمله مکان‌هایی هستند که نیاز به روکش آسفالت داشته که برخی انجام و بسیاری نیز باقی‌مانده‌اند.

نشست کردن این حفاری‌ها با توجه به بارندگی‌های بهار و زمستان وضعیت نامناسبی را در این کوچه و خیابان‌ها رقم‌زده که هم باعث مشکل در تردد افراد پیاده و هم مشکل تردد وسایل نقلیه شده است.

رسیدگی به وضعیت کوچه و خیابان‌ها مطالبات مهم مردم

رسیدگی به وضعیت این کوچه و خیابان‌های یکی از مطالبات مهم مردم این مناطق است و عدم رسیدگی به آنان گلایه‌های فراوانی را به همراه داشته است.

حسین شهردار ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین وضعیت روکش آسفالت کوچه و خیابان‌هایی که برای فاضلاب کشی حفاری‌شده‌اند، اظهار کرد: وضعیت فاضلاب شهری در ملایر بسیار نامناسب است.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده شهر ملایر عدم اتصال کل شهر به فاضلاب شهری و وضعیت آب‌های رهاشده در کوچه‌ها است.

شهردار ملایر بیان کرد: در ۲۵ سال گذشته اقداماتی برای فاضلاب شهری ملایر نشده و در سه سال اخیر بیشتر فاضلاب ملایر اجرایی شده است که یکی از مشکلات آن ترمیم حفاری‌ها است.

شرکت آب و فاضلاب هنوز غرامت‌های سال ۹۷ را پرداخت نکرده است

وی بابیان اینکه باید شرکت آب و فاضلاب پس از اتمام کار خود، پروژه را به شهرداری برای روکش آسفالت تحویل دهد، عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب پس از حفاری موظف به پرداخت غرامت است که یکی از مشکلات شهرداری ملایر عدم پرداخت این غرامت‌ها است.

بابایی افزود: شرکت آب و فاضلاب هنوز غرامت‌های سال ۹۷ را پرداخت نکرده و همین امر باعث ایجاد مشکل در تأمین هزینه‌های آسفالت این حفاری‌ها می‌شود.

وی با شاره به اقدامات انجام‌شده در راستای روکش آسفالت در خیابان‌های شهر ملایر بیان کرد: در خیابان شهید رجایی و شهید ولی بخشی آسفالت انجام‌شده و پیمانکار در حال فعالیت است.

 لکه‌گیری و روکش آسفالت محله به محله در حال انجام است

شهردار ملایر بابیان اینکه باید یک‌فصل از حفاری‌ها برای آسفالت بگذرد، تصریح کرد: آسفالت کردن این حفاری‌ها نیازمند گذشت زمان است، چراکه آسفالت زودهنگام باعث نشست و صدمه به آسفالت می‌شود.

وی گفت: اجرای آسفالت به‌صورت محله به محله در دستور کار قرار دارد و به زودی خیابان‌هایی که نیازمند لکه‌گیری و آسفالت هستند انجام می‌شوند.

بابایی با اشاره به طلب شهرداری ملایر بابت پول قیر از شرکت آب و فاضلاب بیان کرد: با توجه به عدم وصول مطالبات، شهرداری می‌تواند جلوی کار فاضلاب کشی را بگیرد اما برای پیشرفت شهر این مار انجام نمی‌شود، هرچند مدتی جلوی آن‌ها گرفته شد.

 اجرای پروژه فاضلاب ملایر در چهار سال اخیر سرعت گرفته است

یاسین جوکار، مدیرعامل شرکت آبفا ملایر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح فاضلاب شهری ملایر بیان کرد: طرح فاضلاب ملایر شامل دو قسمت اجرای تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری شهری است.

وی افزود: پروژه تصفیه‌خانه به‌طور کامل انجام‌شده و از سال ۸۴ در حال فعالیت است، اما شبکه فاضلاب شهری کامل انجام‌نشده است.

مدیرعامل شرکت آبفا ملایر بابیان اینکه طرح اولیه شبکه فاضلاب شهری ملایر شامل ۲۵۰ کیلومتر خطوط فاضلاب است، تصریح کرد: از ابتدای اجرای این پروژه تاکنون در ۲۵ سال گذشته ۱۲۰ کیلومتر فاضلاب کشی انجام‌شده است.

وی افزود: در چهار سال گذشته اجرای فاضلاب در شهرستان سرعت بیشتری گرفته است و ۳۴ کیلومتر فاضلاب شهری اجراشده است.

جوکار به‌پیش بینی اجرای ۹ کیلومتر فاضلاب شهری در سال ۹۹ در شهر ملایر اشاره و بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی در اجرای این پروژه تخصیص اعتبارات است.

وی بابیان اینکه ۳۵ درصد جمعی شهری ملایر تحت پوشش فاضلاب شهری قرارگرفته‌اند، تأکید کرد: ۱۳۰ کیلومتر خطوط شبکه فاضلاب شهری ملایر باقی‌مانده است که نیازمند تخصیص اعتبارات است.

 تخصیص کم و بد موقع اعتبارات از مشکلات اصلی اجرای فاضلاب شهری ملایر است

مدیرعامل شرکت آبفا ملایر گفت: اعتبار سال گذشته فاضلاب شهری ملایر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که تنها ۴۰۰ میلیون تومان آن تخصیص داده‌شده است.

وی افزود: هزینه اقدامات انجام‌شده در راستای این پروژه بیشتر از اعتبارات تخصیص داده‌ شده و همین امر باعث بدهی شرکت آب و فاضلاب ملایر به شهرداری، پیمانکار و کارخانه فروش لوله و اتصالات شده است.

جوکار تخصیص اعتبارات در فصل زمستان را یکی دیگر از مشکلات در اجرای این طرح بیان کرد و گفت: برای روکش آسفالت حفاری‌های انجام‌شده با شهرداری قرارداد منعقدشده و خسارت حفاری‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: اجرا آسفالت با شهرداری است اما بدهی شرکت آب و فاضلاب به شهرداری از سال ۹۷ باقی‌مانده است و با توجه به عدم تخصیص اعتبارات نمی‌توان شهرداری را مقصر عدم اجرای روکش آسفالت دانست.

جوکار بیان کرد: اعتبارات اجرای فاضلاب ملایر از ردیف بودجه ملی است و می‌طلبد که نمایندگان شهر ملایر رایزنی‌های لازم با سازمان برنامه‌وبودجه برای تخصیص بیشتر اعتبارات داشته باشند.

به گزارش عصر همدان؛ بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت آبفا ملایر در سال گذشته کمتر از ۱۵ درصد از کل اعتبارات بودجه اجرای پروژه فاضلاب شهری ملایر تخصیص داده‌شده است و با توجه به ‌سرعت اجرای فاضلاب در چهار سال اخیر در شهرستان، اجرای پروژه در فصل زمستان و وضعیت روکش آسفالت همواره باعث گلایه‌مندی مردم شده است و می‌طلبد که مسئولین همت بیشتری برای تخصیص به‌موقع بودجه و رسیدگی اجرای بهتر پروژه داشته باشند.

گزارش: محمد گل محمدی

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار