نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. دى 1398 - 9:10   |   کد مطلب: 27777
اداره تبلیغات اسلامی ملایر با راه ‌اندازی طرح ابتکاری “صمیمانه با مردم” هر هفته با حضور چند تن از مسئولین در یکی از مساجد شهر حضور می‌یابند.

به گزارش ملایری‌ها؛ ارتباط بین مردم و مسئولین از زمان صدر اسلام مورد توجه بوده است و پیامبر گرامی همیشه خود را جزئی از مردم و فردی از افراد جامعه به ‌حساب آورده و هرگز امتیازی برای خود قائل نبودند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران توجه به عامه مردم از تأکیدات فراوان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است. رهبر انقلاب دراین ‌باره بیان کرده‌اند که” به میان مردم بروید، با مردم بی‌واسطه مرتبط بشوید، از مردم بشنوید؛ این از کارهای بسیار مهم است. گزارش‌هایی که به ما می‌رسد، هرچند آن گزارش‌ها صادقانه باشد، امّا خیلی تفاوت می‌کند با آنچه انسان در مواجهه‌ی با مردم و رفتن در میان مردم مشاهده می‌کند و می‌بیند.”

مساجد نیز در صدر اسلام یکی از پایگاه‌های اصلی تجمعات مردمی، درس و مباحثه، قضاوت و بسیاری دیگر از موارد بوده‌اند و در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و  جنگ تحمیلی مساجد نقشی مهم و اساسی داشتند.

در همین راستا اداره تبلیغات اسلامی ملایر با راه ‌اندازی طرح ابتکاری “صمیمانه با مردم” هر هفته با حضور چند تن از مسئولین دی یکی از مساجد شهر حضور می‌یابند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین گروسی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با اشاره به جزئیات اجرای این طرح اظهار داشت: یکی از ابتکارات اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزاری طرح “صمیمانه با مردم” در شب‌های چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولین شهرستان است.

وی افزود: در این طرح مسئولین مختلف شهرستان اعم از فرهنگی، قضایی و انتظامی در مساجد حضور یافته و پاسخگوی سؤالات مردم می‌باشند.

وی با اشاره به مهم‌ترین محاسن اجرای این طرح بیان کرد: یکی از محاسن اجرای این طرح  این است که مردم متوجه می‌شوند مسئولین از جنس خودشان هستند و به آینده نظام و انقلاب امیدوار می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر بیان بی ‌واسطه مشکلات و درد دل مردم با مسئولین را یکی دیگر از محاسن اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح به دنبال این بوده ایم که یکی از سنت ‌های نبوی را اجرا کنیم.

وی افزود: همان‌گونه که مساجد در صدر اسلام ملجأ و مآمن مردم و محل قضاوت، تدریس و برنامه‌ریزی جنگ و برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی بود امروز نیز باید کاری کنیم که مساجد به این طراز برسند.

حجت‌الاسلام گروسی گفت: با اجرای این طرح بسیاری از مردم و مسئولین و هیئت ‌امنای مساجد خواستار این شدند که برنامه در مساجد آنان برگزار شود.

وی تأکید کرد: با اجرای  این طرح در هر محله مسئولین حداقل به سؤالات  ۲۰ نفر پاسخ داده و مردم نیز از مسائل مهم شهر آگاه می‌شوند.

دریکی از هفته‌های اجرای طرح “صمیمانه با مردم” رئیس دادگستری شهرستان و دادستان ملایر در مسجد شهید مطهری و در میان مردم حاضر شدند.

سعید احمدی فر دادستان ملایر پس‌از این نشست صمیمانه اظهار داشت: این طرح به همت اداره تبلیغات اسلامی ملایر مدتی است که آغازشده  و به‌عنوان مدیر دستگاه قضایی در محله‌های مختلف حاضر  می‌شویم.

وی اجرای این طرح را بسیار مناسب دانست و گفت: خود قوه قضاییه هم طرح‌هایی در این زمینه دارد ازجمله طرح “یک مسجد، یک حقوقدان” که به‌زودی با دریافت آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها این طرح نیز در شهرستان اجرا می‌شود.

احمدی فر گفت: این طرح محاسن زیادی دارد، هم توفیقی برای مدیران قضایی است که از نزدیک با مردم دیدار و صحبت کنند و هم مسائل، گرفتاری‌ها و موضوعات قضایی مردم را پیگیری کنند.

وی تأکید کرد: برخی مسائل را نمی‌توان از درون اتاق به آن پی برد و حضور در میان مردم، محله‌ها و مساجد باعث می شود به بسیاری از مسائل شهر پی برد و بررسی‌های لازم انجام داد.

دادستان ملایر به پیگیری یکی از مشکلات مساجد شهر در دیدار با مردم در مسجد حاج قاسم اشاره کرد و گفت: در این مسجد با توجه به سابقه فرهنگی تاریخی آن مشکلاتی وجود داشت که برابر با شیوه‌نامه حقوق عامه، از مدیران اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی شهرستان درخواست پیگیری مشکلات مسجد داده شد.

وی افزود: موضوعات دیگری ازجمله حقوق عامه در مساجد مطرح می‌شود تا مشکلاتی که وظیفه ما است پیگیری شود، لذا این حضور و بودن در میان مردم خود باعث اعتمادسازی برای دستگاه قضا می‌شود و مردم احساس می‌کنند که مدیران از آن‌ها جدا نیستند.

عباس نجفی رئیس دادگستری ملایر نیز با استقبال از اجرای این طرح بیان کرد: هدف از اجرای این طرح این است که از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم آشنا شویم، مسائل و مشکلات از زبان مردم شنیده شود و  راهنمایی‌های لازم به مردم انجام گیرد.

وی گفت: با اجرای این طرح برخی مسائل از جمله مشکلات در انعقاد قراردادها و هشدار درباره برخی از جرائم، از تریبون‌های مساجد به عموم مردم اطلاع‌رسانی می شود.

نجفی ارتقا فرهنگ صلح و سازش در بین مردم را یکی دیگر از اهداف مهم در این طرح دانست و بیان کرد: ارتقا این فرهنگ را از طریق مشارکت دادن ائمه جماعت در مساجد می‌توان بازآفرینی کرد.

وی افزود: در صدر اسلام و پس ‌از آن بزرگان هر محله خیلی از مسائل جزئی را حل می‌کردند اما امروزه متأسفانه دستگاه قضایی با حجم وسیعی از دعاوی جزئی همراه است، حجم این دعاوی توان و انرژی دستگاه قضا را گرفته است  و با ارتقا این فرهنگ می‌توان به ‌سادگی برخی مسائل را حل کرد و قضات می توانند به دعاوی مهم‌تری رسیدگی کنند.

هر چه ارتباط بین مردم و مسئولین بیشتر باشد علاوه بر آشنایی مردم با معضلات و مشکلات شهر و منطقه، باعث آشنایی مسئولین از مسائل ریز شهر، ایجاد صمیمت بین مردم و مسئولین و بالا رفتن رضایت عمومی می شود.

انتهای پیام/گ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار