نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. مرداد 1398 - 11:54   |   کد مطلب: 27204
آیین افتتاحیه سومین جشنواره تابستانی مبل و منبت ملایر با حضور گسترده مردم و مسئولین برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ سومین جشنواره تابستانی مبل و منبت ملایر از روز گذشته کار خود را آغاز کرد تا بار دیگر شهرستان ملایر شاهد حضور مهمانانی از سراسر کشور در این شهرستان باشد.آیین افتتاحیه این جشنواره به حضور گسترده مردم و مسئولین در پارکینگ پارک سیفیه ملایر شد و ورزش باد و باران باعث تا خیر یک ساعته در آغاز این مراسم شد.

فرماندار ملایر در این آیین با اشاره به اقداماتی که برای برگزاری این جشنواره شده است اظهار کرد: برای فروش محصولات مبل منت ملایر ۵ نقطه در نر گرفته‌شده و میهمانان می‌توانند از این نقاط بازدید و خرید کنند.

قدرت الله ولدی افزود: شهرک صنعتی حاجی‌آباد، بلوار ۳۲ متری مبل و منبت شهید مطهری ،خیابان کارخانه قند،بلوار شهید بهشتی و بلوار سیف‌الدوله مکان‌هایی هستند که مبل در آن‌ها عرضه می‌شود.

وی به در نظر گرفته تسهیلات ۴ درصدی برای خریداران مبل و منبت اشاره کرد و گفت: با همکاری صندوق کارآفرینی به خریداران مبل تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی با سود ۴ درصدی تعلق می‌گیرد.

فرماندار ملایر تاکید کرد: برای اسکان مسافران و مهمانان شهرستان تمهیدات لازم در نر گرفته شده است و در حدود ۱۵۰۰ تخت برای پذیرایی از میهمانان آماده شده است.

وی گفت: قطارهای گردشگری روزهای ۲۹ و ۳۱ مردادماه به صورت تور گردشگری به سمت ملایر به طور تهران و شهرهای هم جوار حرکت می‌کنند.

ولدی تاکید کرد: هدف ما تبدیل شهرستان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری است و در ایام برگزاری جشنواره برنامه شب‌های فیروزه‌ای را به مدت دو شب در ملایر اجرا و از رسانه ملی پخش زنده می‌شود.

 رونمایی از تابلوی منقش به آثار مهم تاریخی ملایر
طراح کروکی آثار ملایر طراحی‌شده توسط پویا کدری هنرمند همدانی در این آیین به دست استاندار همدان رونمایی شد.

این اثر شامل طرح‌هایی از آثار تاریخی ملایر از جمله رگ باستانی نوشیجان، عمارت لطفعلیان، یخچال میرفتاح، پارک سیفیه، دریاچه کوثر، بازار ملایر و مقبره سیف الدوله است.

پس از رونمایی این طرح توسط استاندار همدان، فرماندار و امام جمعه ملایر امضا شد.

اهدای اثر منبت ریز به استاندار
در این آیین همچنین گلدان منبت ریز که توسط هنرمندان ملایری خلق شده بود به استاندار همدان اهدا شد

حضور مانی رهنما خواننده پاپ کشور و اجرای زنده موسیقی، اجرای کمدی توسط هنرمند همدانی سیروس حسینی از برنامه‌های شاد آیین افتتاحیه سومین جشنواره مبل و منبت ملایر بود.

در حاشیه این جشن نیز هنرمندان منبت‌کاران ملایری مشغول خلق اثر هنر اصیل ملایر منبت بودند و هنرمندان بانوی ملایری نیز منبت ریز را به عرصه گذاشتند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار