نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. شهريور 1396 - 8:49   |   کد مطلب: 23221
محور مواصلاتی ملایر- خنداب یکی از پر خطر ترین جاده های اطراف ملایر است و به نحوی که افراد زیادی در این محور جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ملایری‌ها؛ وجود  روستاهای فراوان چون سلطان آباد، محمود آباد، بابارئیس و محمد آباد در این محور مواصلاتی همواره خانواده های این روستاییان را داغدار کرده است.

به قصد تهیه گزارش و عکس برداری از وضعیت این محور به دل این جاده زده تا به روستای بابارئیس رسیدیم. مشغول تهیه عکس از جاده بودیم که روستائیان ما را دوره کردند و وقتی فهمیدند خبرنگاریم سفره دلشان را برایمان باز کردند.

اهالی این روستا مخصوصا کسانی که شغلشان رانندگی است از این جاده به عنوان یکی از وحشتناک ترین جاده‌های ایران نام می‌بردند.

یکی از اهالی این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به اینکه این محور شاه خط اصلی است علت بسیاری از تصادفات، عرض کم این جاده است.

وی افزود: تردد وسائل نقلیه در این مسیر بسیار زیاد است و جاده باریک، باعث شده که راه فرار و گریزی برای خودروهای عبوری وجود نداشته باشد.

وی گفت: حدود 100 روستا به این مسیر وصل می شود و وجود آب سنگین اراک باعث افزایش تردد در این مسیر شده است.

وی گفت: تردد اتوبوس های عبوری، پیچ های زیاد و نبود شانه راه مناسب باعث شده حداقل هفته ای یک تصادف در این مسیر رخ دهد.

وی گفت: بیشتر تصادفات در حد فاصلانتهای روستای ازناو تا روستای بابارئیس رخ می دهد و ما از مسئولین درخواست داشته که به این محور رسیدگی کنند.

حضور ما در بین مردمباعث شد  که اهالی درد و دل های خود را برایمان بیان کنند و از وضعیت بد بهداشتی،  نبود فضای مسجد در هنگام مراسم مختلف، مشکل مدرسه  و مواردی دیگر نیز گلایه کنند.

یکی دیگر از اهالی بیان کرد:یکی از مشکلات ما بحث جمع آوری زباله ها است که همین امر باعث انباشته شدن زباله ها در روستا شده است.

وی گفت: نداشتن دیوار به دور مدرسه باعث شده سالیانه چندین دانش آموز در این مسیر دچار حادثه شوند.

وی گفت: از ده سال پیش بارها نامه برای رسیدگی به وضعیت مدرسه به آموزش و پرورش ارسال شده است، اما هنوز جوابی داده نشده‌است و حتی در سال های گذشته نماینده‌گان سابق ملایر قول هایی برای رفع این مشکل داده‌اند، اما در حد حرف باقی مانده است.

یکی دیگر از اهالی روستا گفت: یکی از مشکلات اساسی ما عدم آنتن دهی خطوط تلفن همراه است و فقط در نقاطی از روستا همراه اول آنتن می دهد.

وی عدم آنتن دهی تلویزیون را از دیگر مشکلات روستا بیان کرد.

مهندس علیرضا صارمی رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر در رابطه با محور ملایر-خنداب اظهار داشت: برای اصلاح این محور نزدیک به 40 میلیارد ریال برآورد هزینه شده است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 15 میلیارد ریال از طرف راه و شهرسازی هزینه شده است.

صارمی گفت: با توجه به وجود آب سنگین اراک در این محور 10 میلیارد نیز از طرف سازمان انرژی اتمی برای ساماندهی این محور اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار