نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. ارديبهشت 1396 - 0:13   |   کد مطلب: 22420
آیین بزرگداشت آیت‌الله احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و از مفاخر کشور در دانشگاه آزاد ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ فرماندار ملایر در آیین بزرگداشت آیت‌الله احمدی در دانشگاه آزاد ملایر اظهار داشت: صحبت کردن درباره آیت‌الله احمدی کار دشواری بوده تا بتوان شأن و منزلت وی را به‌خوبی معرفی کرد.

عبدالعظیم رضایی گفت: با توجه به آشنایی به جایگاه آیت‌الله احمدی ا سال گذشته در نظر داشته که بزرگداشتی برای این حکیم بزرگوار در ملایر داشته باشیم.

وی افزود: بنا بود در هفته فرهنگی مراسم بزرگداشت آیت‌الله احمدی در ملایر برگزار شود که با توجه به رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مراسم کنسل شد.

فرماندار گفت: با توجه به پیشنهاد انجام‌شده در اردیبهشت مفاخر در روز پنج‌شنبه در مراسم باشکوهی در سالن بوعلی همدان و با حضور دانشگاهیان، حوزویان و  مسئولین استان آییت بزرگداشت آیت‌الله احمدی برگزار می‌شود

وی آیت‌الله احمدی را بی‌نیاز از تجلیل دانست و بیان کرد: بر همه ما فرض است که به‌واسطه تکریم اخلاق علم و از خادمان فرهنگی کشور الگو بگیریم و ویژگی‌های شخصیتی این بزرگان را  معرفی کنیم.

رضایی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله احمدی بیان کرد: روحیات و اخلاقیات علامه طباطبایی در این شخصیت بزرگ وجود داشته و این بزرگوار مایه مباهات همه است.

وی با اشاره  حضور مؤثر در شورای عالی انقلاب از سال 1360  گفت: تقدیم بیش از 20 هزار استاد یکی از زحمات این دانشمند والا است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در روایت بیان‌شده که به اهل علم  رفعت داده می‌شوند اما اهل علم درجات مختلف می‌گیرند.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه گفت: جهالت آبستن عقب‌ماندگی‌ها است و علم باعث گشایش است و یکی از افتخارات ما توجه به علم در دین مبین اسلام است.

وی گفت: نباید فقط به برگزاری مراسم تجلیل از آیت‌الله احمدی اکتفا کرد و در سال چندین برنامه علمی با حضور این عالم  بزرگوار در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ملایر برگزارشده که ملایر منشأ علم و حکمت شود.

دیگر نماینده ملایر نیز در این آیین بیان کرد: آیت‌الله احمدی نه‌تنها در وادی علم بلکه اخلاق اسلامی و فروتنی برای همه زبانزد و الگو است.

محمدکاظمی گفت:  این بزرگوار در علم فیلسوف بوده و در عین تواضع و بزرگواری با مردم برخورد کرده و این درسی بزرگ برای همه است.

وی گفت: آیت‌الله احمدی برای برگزاری مراسم بزرگداشت خود بسیار مخالفت کرده و به‌سختی حاضر به حضور در مراسم اردیبهشت مفاخر در استان شد.

نماینده مردم ملایر گفت: ما افتخار داریم که این عالم بزرگوار در تفسیر المیزان به علامه طباطبایی در انشای ادبیات عرب کمک کرده است.

وی با اشاره به نقش آیت‌الله احمدی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در 20 سال گذشته این عالم بزرگوار در سازمان سمت و در تألیف کتب دانشگاهی نقشی مؤثر داشته‌اند.

 کاظمی گفت: آیت‌الله احمدی همواره پیگیر اقدامات عمرانی ملایر بوده و این برای ما افتخار بزرگی است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار