نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. فروردين 1396 - 9:20   |   کد مطلب: 22238
همزمان با ولادت حضرت علی(علیه‌السلام) 130 دانش‌آموز دختر ملایری مکلف شدن خود را در امامزاده عبدالله ملایر جشن گرفتند.

به گزارش ملایری‌ها، اصلاحی با اشاره به اهمیت برگزاری جشن مکلف شدن دختران و پسران اظهار داشت: هم‌زمان با ایام ولادت حضرت علی(علیه‌السلام) جشن تکلیف دانش آموزان دختر 3 مدرسه ابتدایی حاشیه شهر توسط گروه فرهنگی نورالهدی شهرستان ملایر برگزار شد.

وی بابیان اینکه هرساله جشن تکلیف دانش آموزان دختر به‌صورت منسجم در سینما فرهنگیان برگزار می‌شود، گفت: به دلیل اینکه این جشن تکلیف با پرداخت مبلغی از سوی دانش آموزان برگزار می‌شود، دانش آموزان برخی مدارس که از توان مالی برخوردار نیستند از شرکت در این برنامه محروم می‌شوند.

مسئول گروه فرهنگی نورالهدی بیان کرد: مدیران مدارس سه مدرسه ابتدایی دخترانه که دانش آموزان آن‌ها نتوانستند هزینه جشن تکلیف خود را پرداخت کنند از این گروه فرهنگی درخواست کردند تا مراسمی ویژه برای آن‌ها برگزار نمایند.

وی با اشاره به اینکه گروه فرهنگی نورالهدی هیچ‌گونه پشتوانه مالی ندارد، اظهار داشت: با توکل به خداوند متعال و جمع‌آوری کمک‌های مردمی توانستیم هزینه برگزاری این جشن را تهیه نماییم.

اصلاحی به حضور یکی از اساتید کار با کودک و نوجوان از استان قم اشاره کرد و گفت: برای برگزاری هر چه‌بهتر این مراسم با حجت‌الاسلام شکری که از اساتید توانمند کار با کودک و نوجوان هستند دعوت به عمل آمد.

وی بابیان اینکه محتوای برنامه بسیار برای ما اهمیت دارد، گفت: کتابچه‌های رساله‌ مصور که به بیان احکام ویژه دخترانی که به سن تکلیف رسیده‌اند و نیز لوح یادبود جشن تکلیف هدایای ویژه‌ گروه فرهنگی نورالهدی به دانش آموزان عزیز این مدارس بود.

وی با تقدیر از کمک‌های مالی و معنوی بنیاد فرهنگی خاتم الأوصیاء(عج) افزود: این بنیاد فرهنگی در اجرای جشن تکلیف گروه فرهنگی نورالهدی را بسیار یاری کرد.

مسئول گروه فرهنگی نورالهدی اشاره کرد: در اجرای این برنامه اداره اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی نیز با این گروه همراهی کرده تا بتوانیم برنامه خوبی را برای این دانش آموزان عزیز ارائه دهیم.

وی در پایان با اشاره به فعالیت یک‌ساله گروه فرهنگی نورالهدی بیان کرد: گروه فرهنگی نورالهدی با حضور 15 خواهر طلبه و دانشجو کار تبلیغی ـ فرهنگی خود را با مجوز اداره آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی 96 ـ 95 در مدارس ابتدایی حاشیه شهر آغاز کرده و به لطف الهی و کمک و همراهی مسئولان امیدوار است که این حرکت فرهنگی در سال‌های آینده نیز ادامه یابد. 

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار