نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. اسفند 1395 - 8:42   |   کد مطلب: 22006
نزدیک به دو ماه به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها زمان باقی‌مانده است و این شوراها آخرین ماه‌های فعالیت خود را طی می‌کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ قریب چهار سال از انتخابات چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در 24 خردادماه سال 92 گذشته و شوراها آخرین ماه‌های فعالیت خود را طی می‌کنند.

در انتخابات شورای شهر ملایر در آن سال به ترتیب رضا زنگنه با کسب 9 هزار و 167 رأی، رضا نوروزی با کسب 7 هزار و 653 رأی، سید اسماعیل صفوی زاده با کسب 7 هزار و 116 رأی، لیلا غفاری با کسب 7 هزار و 10 رأی، پیمان رجبی با کسب 6 هزار و 717 رأی، محمدرضا تیموری با کسب 6 هزار و 554 رأی، رضا زهره‌وند با کسب 6 هزار و 385 رأی، حسین احمدی با کسب 5 هزار و 613 رأی، اکبر هاشمی با کسب 5 هزار و 292 رأی، سید رحمان حسینی با کسب 5 هزار و 172 رأی و مجید سرایی با کسب 4 هزار و 836 رأی  به‌عنوان اعضای اصلی شورای شهر ملایر انتخاب شدند که مجید سرایی در میانه راه با توجه به برخی مسائل از شورا جداشده و رحیم بقالی به‌عنوان عضو علی‌البدل به شورای شهر ملایر اضافه شد.

شورای شهر ملایر در این سال‌ها فراز و نشیب‌های فراوانی داشته و با حواشی فراوانی همراه بوده است، هرچند این دوره شورا را در دوران رکود اقتصادی یکی از شوراهای کم‌پول می‌دانند.

* استیضاح علی رضا امامی

شاید از استیضاح علی‌رضا امامی بتوان به‌عنوان اولین حاشیه بزرگ در ماه‌های نخستین چهارمین دوره شورا شهر ملایر نام برد.

تیموری رئیس شورای وقت درباره استیضاح امامی بیان کرد: به دلیل عدم تعامل و حضور شهردار ملایر در شورای شهر جهت پاسخگویی به سؤالات و حل مشکلات مردم، با استیضاح وی موافقت شد.

وی بیان داشت: در جلسه 154 شورای اسلامی شهر ملایر، با 9 رأی موافق و دو رأی مخالف،ˈعلیرضا امامیˈ استیضاح وˈغلامرضا کرمیˈ به‌عنوان سرپرست جدید شهرداری این شهر انتخاب شد.

شورای شهر ملایر در این دوره شهردار ملایر ر از دانشگاه آزاد همدان انتخاب کرده و دکتر علیرضا رضایی را در بهمن‌ماه به فرمانداری معرفی کرد.

آیین تودیع و معارفه شهردار ملایر هم دارای حاشیه بوده و رئیس شورای و امامی شهردار سابق در آن حضور یافتند.

*فضای مجازی و حواشی شورا

ظهور فضای مجازی در این سال‌ها نیز حواشی فراوانی را برای شورای شهر به همراه داشت که در برهه‌ای اعضای شورای شهر را به واکنش واردتر کرد و حتی برخی از عدم کاندیداتوری در دور بعد صحبت می‌کردند.

شاید بیشترین حواشی در فضای مجازی را بتوان در ایام انتخاب مجلس شورای اسلامی دانست که شهردار استیضاح شده به‌عنوان کاندیدای مجلس حضور نداشته و همین امر پای اعضای شورای شهر را به حواشی انتخابات باز کرد.

این حواشی با واکنش اعضای شورای شهر همراه شده و در سخنگوی شورای شهر در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به هجمه‌های وارده علیه شورای شهر ملایر در ایام تبلیغات انتخابات اظهار داشت: در ایام انتخابات و ماه‌های اخیر عده‌ای با ارائه اطلاعات نادرست و غیرواقع اعضای شورای شهر را مورد آماج حملات قراردادند.

رضا زنگنه افزود: این افراد با نگاهی مغرضانه به اعضای شورای اسلامی شهر ملایر تهمت زدند و در فضای مجازی نسبت به نشر شبهه‌ها و اتهامات اقدام کردند.

وی با اشاره به مهم‌ترین تخریب‌ها و تهمت‌های مطرح‌شده در این ایام بیان کرد: گرفتن وام، تخفیف، به‌کارگیری با رابطه نیرو در شهرداری و پرداخت نکردن عوارض ازجمله این تخریب‌ها بود.

رئیس شورای شهرستان وقت ملایر با اشاره به حدیثی از پیامبر درباره اهمیت حفظ آبروی مؤمن بیان کرد: در این مدت هم خود اعضای شورای شهر و هم به خانواده‌هایشان لطمات فراوانی وارد شد و این افراد برای منافع خودشان با آبروی آنان بازی کردند.

وی گفت: با این هجمه‌هایی که در ایام انتخابات به‌زحمت کشان این شهر که وظیفه نوکری به مردم را بر عهده داشته وارد کردند آیا کسی دیگر به خود جرئت خدمت به مردم را می‌دهد.

زنگنه گفت: شورای شهر ملایر یکی از پاک‌ترین شوراها در مجموعه کشور بوده و اعضای شورا تمام سعی خود را برای خدمت صادقانه به مردم به کار گرفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر همواره تمام تلاش و توان خود را برای تأمین رفاه حال شهروندان و افزایش سطح خدمات به کار گرفته است، افزود: ما هرگونه نقد منصفانه و عادلانه را می‌پذیریم و این را قبول داریم که شاید در مسیر انجام وظایفمان اشتباهاتی نیز رخ‌داده است.

وی ملایر خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر ملایر آماده پاسخگویی به‌تمامی شبهه‌ها، سؤالات و موارد مطرح‌شده از سوی هر شخص حقیقی و حقوقی است و با ارائه اسناد و مدارک در هر مرجعی حضور پیدا می‌کند.

مطرح‌شدن استیضاح دکتر رضایی، زد و بند با پیمانکاران، به‌کارگیری آشنایان در شهرداری، یک‌طرفه شدن خیابان خیام، پاساژ تندیس، اختلافات درون شورایی، انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه،هتل پارک سیفیه، اختلافات با اوقاف، تقاطع غیرهم سطح میدان انقلاب، وضعیت خیابان‌های شهر و دریافت وام و وجه از شهرداری ازجمله حواشی این دوره شورای شهر ملایر بود.

*کاهش درآمد شهرداری

یکی از مسائل مهم در این دوره که اعضای شورا همواره روی آن تأکید داشته‌اند مسئله کاهش درآمد شهرداری است.

 

رضا نوروزی رئیس سابق شورای شهر ملایر با اشاره به کاهش این درآمدها بیان کرد: در سال 92 تعداد پروانه‌های صادره 460 مورد بوده که در سال 93 به 230 پروانه کاهش‌یافته است و این تعداد در سال 94 به 64 مورد افت کرده است که نشان‌دهنده درآمد ناپایدار شهرداری است.

وی افزود: با توجه به این وضعیت درآمدی، شهرداری ماهیانه 20 میلیارد ریال حقوق کارکنان خود را پرداخت می‌کند که با توجه به حقوق و مزایا سالیانه حدود 300 میلیارد ریال صرف هزینه‌های جاری راهکار می‌شود.

نوروزی با اشاره به مهم‌ترین اقدام این دوره شورای شهر بیان کرد: کارهای عمرانی که در سطح شهر انجام‌شده و شاخص آن‌ها را می‌توان توزیع عادلانه خدمات عمرانی در شهر را از مهم‌ترین اقدامات می‌توان دانست.

*تقاطع غیر هم‌سطح میدان انقلاب

بسیاری تقاطع غیر هم‌سطح را بهتری عملکرد این دوره شورا می‌دانند که از ابتدای آغاز با حواشی فراوانی همراه بوده است.

تأخیر نزدیک به یک سال و قول‌های فراوانی که برای افتتاح آن داده شد و حواشی زیادی که در فضای مجازی گریبان گیر این اقدام بود.

بدقولی استانداری، کم‌کاری قرارگاه قائم و شهرداری، برخی اختلافات با ارگان‌های خدمات رسان و مشکلات تهیه بتن را از جمله مهم‌ترین دلایل تأخیر در اجرای این پروژه دانسته‌اند که این روزها یک لاین آن در حال آسفالت‌ریزی است.

با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای کاهش اعضای شورای شهر در این دوره اعضای شورای شهر ملایر به هفت نفر کاهش می‌یابد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبین شورای اسلامی شهر و روستا از هفته آینده آغاز می‌شود و در این دوره با توجه به بحث‌های پیش آمد افراد زیادی برای ثبت‌نام پیش‌قدم خواهند شد.

اما نکته مهم این است که مردم انتخاب‌کننده اصلی این اعضا هستند و انتخاب افراد اصلح می‌توان نقش مؤثری در پیشرفت شهر داشته باشد.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار