نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. اسفند 1395 - 7:23   |   کد مطلب: 21968
وضعیت این روزهای خیابان‌های مرکزی شهر بخصوص در خیابان شهید رجایی باعث گله‌مندی شدید مردم شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ روزهای آخر سال به‌سرعت در حال طی شدن است و این روزها بازارها و خیابان‌ها شلوغ‌ترین دوران خود را طی می‌کنند و بازار خرید نوروز داغ داغ است.

اما حکایت خیابان شهید رجایی ملایر در این روز بسیار متفاوت بوده و حفاری‌های این خیابان باعث گله‌مندی کسبه این خیابان شده است.

حفاری‌های فاضلاب در شهر ملایر از آبان ماه در مرکز شهر آغازشده است و هرچند اعتراض‌های فراوانی نسبت به اوضاع خیابان‌ها شده است اما با توجه به واریز بودجه‌ها عملیات فاضلاب کشی در فصل زمستان آغاز شد.

کار اجرای پروژه فاضلاب کشی در خیابان‌های خیام و پارک چمران به اتمام رسیده و این روزها آسفالت شده است هرچند برخی اعتقاد داشته که با توجه به غرقاب نکردن این آسفالت‌ها به‌زودی نشست خواند کرد.

وضعیت این روزهای خیابان شهید رجایی بسیار نامناسب بوده و مردم از وضعیت این خیابان بسیار گله‌مند هستند یکی از کسبه این خیابان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعتراض به وضعیت این خیابان بیان کرد: ایام نوروز یکی از بهترین فرصت‌ها برای کسب درآمد ما است اما وضعیت نامناسب این خیابان از رونق کار ما کاسته است.

وی گفت: بیشتر مغازه‌داران این خیابان کرایه‌نشین هستند و اگر وضعیت این خیابان‌ها به همین منوال باقی بماند ما باید کلیدهایمان را چراکه این‌گونه نمی‌توان درآمدزایی کرد.

وی با اشاره به اعتراض‌های فراوان کسبه این خیابان نسبت به وضعیت این مکان بیان کرد: گویا قرار است فاضلاب در کوچه‌ها هم اجرا شود و اگر بخواهد کار به‌کندی این خیابان انجام شود وضعیت بسیار نامناسب‌تر می‌شود.

وضعیت خیابان‌های شهرک  رسالت نیز از اوضاع خیابان رجایی بهتر نبوده و علی رقم آسفالت شدن آن مکان آسفالت‌ها نشست کرده و وضعیت نامناسبی به خیابان‌ها داده است.

شهردار ملایر در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت خیابان شهید رجایی و زمان اتمام و آسفالت‌ریزی این مکان بیان کرد: اجرای پروژه فاضلاب د خیابان‌های اصلی شهر و اجرای آن در فصل زمستان اصلی‌ترین دلیل وضعیت خیابان‌ها شهر است. کیلومتر

علیرضا رضایی با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط اداره آب و فاضلاب ملایر گفت: این نهاد با اقدامات مناسب  اجرای 8 کیلومتر فاضلاب کشی توانسته رتبه اول استان را کسب کنند.

وی اجرا فاضلاب را از زیرساخت‌های اولیه شهر عنوان کرد و افزود: فاضلاب یک اقدام  بنیادی برای شهر است و باید انجام شود.

شهردار ملایر مهم‌ترین دلیل گلایه مردم و شهرداری را اجرای فاضلاب در فصل زمستان عنوان کرد و گفت: آب و فاضلاب موظف است حفاری‌ها را غرقاب شده و آماده آسفالت‌ریزی تحویل دهد.

وی گفت: اگر حفاری‌ها به‌خوبی غرقاب نشده و آسفالت‌ریزی شود حتماً با نشست روبه‌رو خواهد شد و همان‌گونه که در خیابان‌های شهرک رسالت این مشکل پیش‌آمده است.

شهردار تأکید کرد: با توجه به بازدید از خیابان رجایی به همراه رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان آسفالت‌ریزی خیابان شهید رجایی تا ابتدای خیابان زرینی به‌زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: در شهرک رسالت نیز تا قبل پایان سال شهرداری مجدداً خیابان‌های آن را آسفالت‌ریزی می‌کند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان ملایر هم در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها گفت: شهر ملایر ازلحاظ شبکه اجرای فاضلاب از دیگر شهرهای استان عقب‌تر بوده و تنها 25درصد از جمعیت شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار داشت.

یاسین جوکار افزود: برای ایجاد یک تحول در شبکه فاضلاب تصمیم بر این شد که در قسمت‌های پرتراکم شهر پروژه شبکه فاضلاب اجرا شود.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات در شهر ملایر عدم جواب دهی چاه‌های جذبی در بلوار پارک ملایر با توجه به سنگی بودن لایه‌های اولیه خاک بود  و این نیز یکی از دلایل اجرای فاضلاب در مرکز شهر بود.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان ملایر گفت: در سال 95 اقدامات مؤثری در شهر ملایر انجام‌شده  و با اجرای 8 کیلومتر این نهاد رتبه برتر استان را کسب کرده است.

وی گفت: عدم ابلاغ به‌موقع بودجه‌ها دلیل اصلی اجرای این پروژه در فصل زمستان است  که باعث گلایه‌هایی از طرف مردم شده است.

جوکار افزود: اگر این اعتبارات تا تیرماه جذب نشود باید به خزانه بازگردانده شود و برای عدم بازگشت این پروژه در فصل زمستان آغاز شد.

وی با عذرخواهی از مردم بابت مشکلات و فشارهای واردشده  بیان کرد: سود این اقدامات درنهایت برای خود مردم است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان ملایر  گفت: در این پروژه علاوه بر خط اصلی دریابان شهید رجایی قراردادی دیگر به مبلغ  15 میلیارد ریال قرارداد برای تحت پوشش قرار دادن  کوچه‌های این خیابان بسته‌شده است که  از ابتدای فروردین آغازشده و تا آبان ماه ادامه دارد.

با توجه به صحبت‌های شهردار ملایر و مدیر شبکه ب و فاضلاب شهرستان ملایر در روزهای آتی خیابان شهید رجایی تا ابتدای خیابان زرینی آسفالت‌ریزی خواهد شد هرچند بعضی کارشناسان عقیده داشته که این آسفالت حتماً نشست خواهد کرد.

اجرای شبکه فاضلاب یکی از ضروریات در هر شهر است و با توجه به آغاز عملیات پروژه اجرای این شبکه در کوچه‌های خیابان شهید رجایی امید است هر چه بیشتر به بحث سرعت در اجرای پروژه توجه شود تا سبب ایجاد مشکلات متعدد برای مردم نشود

دیدگاه شما

آخرین اخبار