نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. مرداد 1395 - 10:27   |   کد مطلب: 19826
مدیرعامل شرکت قارچ ازناو گفت: با توجه به ظرفیت سالن‌هاشرکت تولیدی قارچ ازناو و با توجه به دوره تناوب و اقدامات قادر به تولید تا سقف 370 تن قارچ هستیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ یکی از مشکلات اساسی و مهم این روزها در کشور ما بحث بیکاری جوانان است و شاید مهم‌ترین نیاز جوانان امروز اشتغال باشد. راه‌های متفاوتی برای ایجاد اشتغال وجود داشته که گاهی وابسته به دولت و گاهی وابسته به خود اشخاص است. که معمولا ایجاد کارآفرینی توسط خود فرد با موفقیت بیشتری همراه است.

برادران جباری ازجمله کسانی بودند که قدم در راه کارآفرینی گذاشته و با بستن کمر همت کار تولید و پرورش قارچ در ملایر را با تأسیس یک شرکت کشت و صنعت آغاز کرده‌اند.

مهندس رضا جباری از جمع سه برادر کارآفرین که مدیرعاملی این شرکت را عهده‌دار است درگفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این پروژه را از سال 1385 با پیگیری‌ و اخذ مجوزهای لازم آغاز کردیم.

وی افزود: فرآیند دریافت مجوزها بیش از 6 سال به طول انجامید و در سال 1391 نیز عملیات ساخت کارگاه آغاز شد و مدت دو سال و نیم به طول انجامید.

این کارآفرین ملایری افزود: تولید قارچ در این شرکت از 22 بهمن‌ماه 1394 با ظرفیت تولید سالیانه 227 تن قارچ خوراکی آغاز شد.

وی افزود: این مقدار بر اساس سقف تولید ثبت شده در مجوز صادره است ولی ما در این شرکت با توجه به سالن‌ها و با توجه به دوره تناوب و اقدامات قادر به تولید تا سقف 370 تن نیز هستیم.

جباری بزرگ‌ترین هدف از اجرای این طرح را ایجاد اشتغال هم برای خانواده خود و هم برای همشهریان عنوان کرد و افزود: این کارگاه در حال حاضر 10 نفر اشتغال‌زایی به همراه داشته است.

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری در این شرکت بیش از دو و نیم میلیارد ریال بوده که صرف احداث 12 سالن کار شده است.

جباری گفت: در سالن‌ها طی مدت 30 روزه قارچ کشت‌شده و به‌صورت هفتگی کار برداشت انجام می‌شود.

وی با اشاره به بازار فروش این محصول تولیدی بیان کرد: شهرهای ملایر، اراک و همدان ازجمله شهرهایی بوده که قارچ این شرکت در آنجا عرضه می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود سد راه تولید بیان کرد: هرکدام از سالن‌ها ظرفیت تولید 20 تن قارچ را داشته ولی با توجه به مشکلات موجود در حال حاضر از ظرفیت 10 تن استفاده می‌شود.

جباری گفت: در صورت استفاده از تمامی ظرفیت سالن‌ها زمینه اشتغال‌زایی برای 25 نفر فراهم خواهد شد که یکی از اقدامات در دست اجرا در این شرکت است.

وی با اشاره به طرح‌های تکمیلی پرورش قارچ بیان کرد: طرح گسترش تولید قارچ، راه‌اندازی کمپوست‌سازی و تولید خاک ازجمله طرح‌های تکمیلی است.

این کارآفرین ملایری خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات اساسی شرکت ما نظارت بر کیفیت قارچ بوده که بازار به‌خوبی استقبال کرده و سبب رضایت خاطر مشتری شده است.

جباری با اشاره به مهم‌ترین مشکلات کار بیان کرد: نبود جاده دسترسی آسفالته و گازکشی ازجمله مهمترین مشکلاتی است که مسئولین قول‌های مساعدی برای رفع آنها داده‌اند.

وی گفت: در مراسم افتتاح طرح مسئولین وقت قول مساعدت و همراهی برای رفع مشکلات دادند ولی پس از برگزاری مراسم افتتاحیه خبری از آنان نشد فقط در چند هفته گذشته فرماندار ملایر بازدیدی داشتند که به معاون عمرانی خود تأکید کردند برای راه‌اندازی 4 سالن غیرفعال مساعدت لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار