نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. تير 1395 - 13:35   |   کد مطلب: 19558
علی آباد اولین مقصد برنامه "سفر خدمت" مسئولان ملایری بوده و مسئولان با حضور در این روستا از نزدیک و با حضور مردم درباره مشکلات این روستا بحث و تبادل نظر کردند.

 به گزارش ملایری‌ها؛ "سفر خدمت" ایده ای از طرف حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی برای حضور در روستاها و بررسی مشکلات انان با حضور مسئولین شهرستان است.

علی آباد دمق اولین مقصد "سفر خدمت" مسئولان ملایری با حضور روسای شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت، بنیاد مسکن، تعاون کار و رفاه اجتماعی، اداره برق جوکار، جانشین فرمانده سپاه ملایر و بخشدار جوکار و حجت الاسلام آزادی خواه بود.

* درمانگاه مهمترین مطالبه مردم روستا

دهیار روستای علی آباد در جمع مردم این روستا با اشاره به مهمترین مشکلات روستای علی آباد اظهار داشت: روستای علی آباد دارای هشت هزار جمعیت بوده که به دلیل مشکلات فراوان بیش از سه هزار نفر از این روستا مهاجرت کرده اند.

وی حل مشکل درمانگاه علی آباد را از مهمترین مطالبه این مردم این روستا بیان کرد و گفت: درمانگاه این روستا با توجه به فاصله 40 کیلومتری از شهر ملایر فقط دارای یک پزشک بیتوته ای بوده که نیازمند حضور یک دکتر یا شبانه روزی شدن درمانگاه است.

بیگی مشکل چاه های آب و جوی های آب، مشکل روشنایی معابر، مشکل آب و قطعی روزانه 7 ساعت آب روستا و جیره بندی آب و دیوارچینی گلزار شده را از دیگر مشکلات این روستا بیان کرد.

وی بازنگری در طرح جامع و تفضیلی روستا و مشخص شدن تکلیف شهر شدن علی آباد را از دیگر مطالبات و درخواست های مردم این روستا بیان کرد.

*  تعلق 180 فقره تسهیلات مقاوم سازی به روستای علی آباد

علی ترابی نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام شده در این روستا بیان کرد: علی رقم تمامی مشکلات مالی  در سال 94 و 95 پروژه آسفالت ریزی راه روستا و سه هزار و 500 متر جدول گذاری در این روستا انجام شده است.

بخشدار جوکار با اشاره به مشکل درمانگاه روستای علی آباد بیان کرد: با توجه به چارت وزارت بهداشت این روستا نیاز به یک درمانگاه بیتوته ای داشته و نیازمند رایزنی با مسئولان رده بالای کشوری برای حل این مشکل است.

وی از افتتاح دیوار چینی گلزار شهدای این روستا همزمان با یادواره شهدای این روستا خبر داد و گفت: دولت برای مقاوم سازی روستا ها تسهیلات خوبی در نظر گرفته که به بخش جوکار 600 فقره تسهیلات اختصاص یافته که از این تعداد 180 فقره آن به روستای علی آباد تعلق گرفته است.

* حل مشکل درمانگاه نیازمند فضای فیزیکی جدید

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز در این محفل با اشاره به مشکل درمانگاه روستای علی آباد بیان کرد:  این درمانگاه برای روستای علی آباد کفایت نکرده ولی به دلیل چارت سازمانی باید از پزشک بیتوته ای استفاده شود.

محسن ترکاشوند گفت یکی از راه های حل مشکل درمانگاه علی آباد جذب اعتبار برای ساخت فضای جدید درمانگاهی بوده که بتوان مجوز حضور پزشک دوم و یک بهیار دائم را گرفت.

* علی آباد باید شهر شود

رئیس بنیاد مسکن شهرستان ملایر نیز در این مراسم با اشاره کاهش جمعیت این روستا بیان کرد: بحث شهر شدن روستای علی آباد در حال مطرح شدن است و این روستا توانایی تبدیل شدن به شهر را دارد.

مسعود رضایی با اشاره به اقدامات انجام شده در این روستا بیان کرد: علی رقم همه مشکلات مالی در سال گذشته و ابتدای امسال 720 میلیون تومان اعتبار در این روستا هزینه شده است.

وی افزود: در این مدت 32 هزار متر مربع آسفالت ریزی شده و از 25 میلیارد تومان اعتبار مصوب یک میلیارد و دویست میلیون در این روستا هزینه شده است.

رئیس بنیاد مسکن ملایر با اشاره تسهیلات مققاوم سازی روستایی بیان کرد: این تسهیلات 4 درصد و با بازپرداخت 15 ساله بوده که ضمانت آن به صورت زنجیره ای است.

وی گفت: مبلغ این وام 200 میلیون ریال بوده که برای این روستا 220 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

* 40 درصد گردوی ملایر در علی آباد تولید می شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات آب در این روستا بیان کرد: دولت برای لوله گذاری از چاه تا سر زمین ها 85 درصد تسهیلات بلا عوض واگذار می کند.

غلامحسین تقوی افزود: دریافت این تسهیلات مستلزم هماهنگی و درخواست صاحبان چاه ها بوده و آنان می توانند با در نظر یک یا چند نماینده کارهای دریافت آن را پیگیری کنند.

وی با اشاره به تولیدات محصولات این روستا بیان کرد: روستای علی آباد داری یک هزار اراضی کشاورزی و باغی بوده که 320 هکتار ان زیر کشت گردو است.

وی گفت: 40 درصد گردوهای ملایر در این روستا برداشت شده و این روستا نیاز به یک انبار ذخیره سازی برای خرید محصولات کشاورزی دارد.

* با پرداخت 50 درصد بدهی برق 70 تیر چراغ در علی آباد نصب می شود

رئیس اداره برق جوکار نیز در این مراسم با اشاره به بدهی بالای این روستا به اداره برق بیان کرد: در صورتی که مردم 50 درصد بدهی ها را پرداخت کنند 70 تیر برق تا پایان امسال در این روستا نصب خواهد شد.

وی افزود: 30 مشترک در این روستا بالای یک میلیون تومان بدهی و 94 نفر نیز بالای 500 هزار تومان بدهی داشته که می توانند با حضور در اداره برق آنرا به صورت اقساطی پرداخت کنند.

* یاواره شهدای علی آباد با حضور سردار حزنی برگزار می شود

محسن احمدوند نیز در این جلسه  با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط سپاه در علی آباد بیان کرد: دیواره چینی گلزار شهدای علی آباد و کمک در ساخت زمین چمن مصنوعی علی آباد از اقدامات جهادگران در این منطقه است.

جانشین فرمانده سپاه ملایر گفت: روسای علی آباد داری بیشترین شهید و بیشترین ایثارگر بوده و این روستا افتخاری برای شهرستان ملایر است.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روستای علی آباد با حضور سردار حزنی بیان کرد: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و طبق روال سال های اخیر یادواره شهدای روستای علی آباد با حضور فرمانده قرب کوثر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) برگزار خواهد شد.

* سفر خدمت برنامه ای برای حل مشکلات روستاها است

حجت الاسلام و المسلمین آزادی خواه نیز در پایان این مراسم با اشاره به مهمترین اهداف برگزاری برنامه سفر خدمت اظهار داشت: این سفرها با حضور مسئولین شهر و برای رفع مشکلات روستا ها برگزار می شود.

وی افزود: رفع مشکلات جدی مردم در دیدار چهره به چهره با آنان از دیگر اهداف برگزاری این سفرها است.

وی با اشاره به مشکلات درمانگاه روستای علی آباد بیان کرد: مشکلات درمانگاه علی آباد در قرار ملاقات با وزیر بهداشت حتما مطرح خواهد شد.

نماینده مردم ملایردر مجلس شورای اسلامی  گفت: روستای علی اباد دارای 5 هزار نفر جمعیت بوده و بحث درمان مردم بسیار مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بحث مشکلات آب بیان کرد: بر اساس قول رئیس اداره چهاد کشاورزی قرار شد که 300 هکتار زمین های روستا بحث لوله کشی آب درست شود.

آزادی خواه با اشاره به مشکلات اشتغال جوانان بیان کرد: بر اساس صحبت های مطرح شده با دو نفر از کارآفرینان در حوزه خیاطی و مروار بافی فقط کافی است مکانی برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شود.

وی افزود: این افراد کارهای تجهیز کارگاه را انجام خواهد داد و فقط نیاز به پیگیری دارد و امید است مردم روستا و دهیار روستا پیگیری کنند وتا برای جوانان این روستا اشتغال ایجاد شود.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری دو نماینده ملایر بیان کرد: دو نماینده ملایر علی رقم دو گرایش سیاسی متفاوت با همکاری هم قصد داشته که تمامی مشکلات ملایر را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار