نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. تير 1395 - 9:51   |   کد مطلب: 19515
نظرات مردم ملایر در باره توافق با سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی؛
ابهامات توافق با FATF مصداق بارز پروژه نفوذ دشمن است
با توجه به ابهامات توافق با FATF و جست و جوی آنان در حساب های مالی ایران می توان از آن به عنوان نفوذ دشمن نام برد که همواره رهبری برای مراقبت از پروژه نفوذ دشمن تاکید داشته اند.

به گزارش ملایری‌ها؛ چند روزی از اعلام توافق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با نهاد بین المللی مبارزه با پولشویی(FATF) می گذرد و از همان ابتدای اعلام توافق کارشناسان سیاسی مخالفت خود را با این توافق اعلام کردند.

این کارگروه از سال 2008 به بهانه ارتباط نظام مالی و بانکی ایران با نیروهای مقاومت اسلامی در منطقه، ایران را در لیست سیاه کشورهایی که خطر بالای پولشویی و تامین مالی تروریسم در نظام بانکی آنها وجود دارد، قرار داد و به بانکها و موسسات مالی دنیا توصیه کرد از انجام معاملات بانکی با ایران خودداری کنند.

به زعم کارشناسان سیاسی این توافق دارای ابهامات زیادی بوده که بسیاری از آنان مورد سوال از دولت است که از جمله آن می‌توان به تعریف این سازمان از تروریسم، حمایت ایران از نیروهای مقاومت و حزب الله و جست و جوی این نهاد در حساب های بانکی ایرانیان اشاره کرد.

ایجاد کمپین" #حراج_اطلاعات_بانکی_ممنوع" و مخالفت های مختلف کارشناسان سیاسی و اقتصادی از جمله واکنش ها به این توافق بوده و خبرنگار ما با حضور در بین مردم نظرات مردم ملایر را در این باره جویا شده است.

علیرضا فیروزی دانشجو در این باره به خبرنگار ما گفت: یکی از مواردی که همواره مقام معظم رهبری در سخنرانی های خود بر روی آن تاکید دارند بحث نفوذ است.

وی افزود: با توجه به ابهامات این توافق و جست و جوی آنان در حساب های مالی ایران می توان از آن به عنوان نفوذ دشمن نام برد که همواره رهبری برای مراقبت از آن تاکید داشته اند.

فیروزی گفت: توافق هایی که دارای ابهامات بوده همچون برجام که به بدعهدی های فراوان آمریکا مواجه شد نباید به امضا سیاستمداران ایرانی برسد و باید این گونه قرادادها علاوه بر شفافیت گاهی نیز تضمین از طرف مقابل گرفته شود.

وی گفت: در کشور ما اقدامات فراوانی برای مقابله با پولشویی انجام شده است و باید به طور شفاف عملکرد FATF بیان شود تا از هرگونه سوء استفاده از ایران جلوگیری کند.

ونایی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: تا کنون درباره FATF و توافق ایران با آن چیزی نشنیده ام ولی هر گونه جست و جو در حساب های بانکی مورد تایید هیچ کس نیست.

وی افزود: هیچ کس اجازه فروش اطلاعات حساب های بانکی مار را ندارد و دولتمردان نباید چنین اجازه ای به کسی را بدهند که در حساب های ما سرک بکشد.

رضایی نیز با اشاره به عدم تعریف مشخص از تعریف تروریسم توسط FATF بیان کرد: ایران همان ایران سال 2008 بوده و همچنان حامی گروه های مقاومت است مگر اینکه آنان بخواهند که ایران دست از حمایت از این گروه ها بکشد.

وی افزود: دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم یکی از اصل های اساسی در دین مبین اسلام است و حال اگر قرار باسد با این توافق ما دیگر از مظلوم دفاع و حمایت نکنیم هیچ گاه این توافق مورد تایید ما نیست.

رضایی گفت: آیا عربستانی که در بحرین و یمن کودک کشی کرده و از حامیان اصلی داعش است حامی تروریست است یا ایران اسلامی که در مقابله با ظلم اسرائیل از آنان حمایت می کند.

وی گفت: نداشتن تعریف مشخص از تروریسم یکی از ابهاماتی است که باید در این قرارداد به آن توجه شود و در غیر اینصورت این توافق نباید اجرایی شود.

جانجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: اطلاعات بانکی یکی از اسرار محرمانه هر کشوری بوده و جست و جو کردن و فروش انان مورد قبول هیچ کس نیست.

وی افزود: ما حتی اطلاعات حساب های بانکب خود را به اقوام درجه یک نمی دهیم حالا چه برسد به اینکه این اطلاعات به دست کسی داده شود که خود دشمن ایران اسلامی است.

جان جان گفت: فروش اطلاعات بانکی به هر نحوی ممنوع بوده و باید دولت در تواق هایی که با سایر کشورها انجام می دهد مراقب باشد که از چه بهایی استفاده می کند.

زندی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: خود من هیچ گاه اجازه دخالت و سرک کشییدن کسی در حساب های بانکی ام را نمی دهم و حال اگر کسی که دستپرورده دشمنان ایران اسلامی است بخواهد در اطلاعات بانکی ایرانیان سرک بکشد مطمئن باشید که دارای برنامه ای است.

وی افزود: دشمنان برای نفوذ و تضعیف ایران اسلامی از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده و این اقدام آنان نیز در راستای نفوذ در ایران است و باید بسیار مراقب آنان بود.

روستایی، زنگنه، مرادی و حمیدی از دیگر کسانی بودند که انان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما هر گونه فروش اطلاعات بانکی به دشمنان را ممنوع دانسته و بیان کردن که دولت باید در مورد توافقات خود مراقب نفوذ دشمن باشد.

حال باید منتظر ماند و دید که واکنش دولت نسبت به مخالفان این طرح چیست و آیا دوباره با طناب پوسیده دشمنان قدم در راه گذارده و یا با شفاف سازی  از سرقت اطلاعات بانکی ایران جلوگیری می کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار