نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. خرداد 1395 - 9:07   |   کد مطلب: 19294
یک‌طرفه کردن خیابان خیام طرحی که از 20 آبان ماه 94 با مصوبه شورای ترافیک شهرستان ملایر در تاریخ 11 آبان آغاز شد و از آن روز مشکلات فراوانی با خود با همراه داشته است.

به گزارش ملایری‌ها؛ یک‌طرفه کردن خیابان خیام طرحی که از 20 آبان ماه 94 با مصوبه شورای ترافیک شهرستان ملایر در تاریخ 11 آبان آغاز شد و از آن روز مشکلات فراوانی با خود با همراه داشته است.

در ابتدای این طرح مسیر خیابان فخریه و خیابان امیرکبیر برای ورود با میدان انتخاب شد و با نصب بنرهای اطلاع‌رسانی این مسیر برای ورود به میدان امام خمینی(ره) از سمت بلوار قائم‌مقامی و خیابان سعدی عنوان شد.

به دلیل طولانی شدن مسیر در نظر گرفته‌شده در این طرح بار ترافیک به خیابان شهید طلوعی منتقل شد و این خیابان یک‌طرفه با عرض کم را به یکی از پرترددترین خیابان‌های شهر تبدیل کرد و باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی برای کسبه این خیابان شد.

بستن انتهای خیابان شهید طلوعی، انتقال بار ترافیک به کوچه  شهید شیرزادی در خیابان سعدی و یک‌طرفه کردن این کوچه و درنهایت نصب رفوژ در خیابان شهدا از طرح‌هایی بود که در ادامه این طرح اجرا شد.

اجرای هرکدام از این طرح‌ها دارویی موقت برای مشکلات ترافیکی این قسمت بود ولی هرکدام خود مشکلات فراوانی را به همراه داشتند و اجرای رفوژ خیابان شهدا و دور زدن در انتهای این رفوژ خود مشکلاتی فراوان را به همراه آورد.

طی مسافت طولانی تر برای دسترسی به میدان امام(ره) و مرکز شهر باعث نارضایتی مردم و شکایاتی نیز در همین راستا به شورای شهر ملایر ارائه‌شده است.

حال بیش از هشت ماه از اجرای این طرح می‌گذرد و هنوز هم اجرای آن با مخالفت‌های فراوانی همراه است و اعضای شورای شهر در مصوبه‌ای خواستار بازگشت وضعیت این خیابان به حال اولیه شده‌اند.

مسئول کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ملایر خواستار بازنگری در اجرای این طرح‌شده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اجرای طرح یک‌طرفه کردن خیابان خیام اظهارداشت: یک‌طرفه کردن خیابان خیام یک طرح ناقص بوده که باعث دردسر مردم شده است.

رضا زهره‌وند با تأکید بر حل مشکلات ایجادشده برای تردد مردم و وسایل نقلیه در خیابان خیام گفت: این طرح باید اصلاح و رضایت قاطبه مردم جلب شود.

مسئول کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ملایر گفت: با اجرای این طرح و عدم رضایت مردم از اجرای آن با مصوبه‌ای در شورای شهر ملایر قرار شد این طرح لغو شود که به تائید کمیته انطباق فرمانداری ویژه نیز رسیده است.

وی نارضایتی را یکی دیگر از معایب طرح یک‌طرفه کردن خیابان خیام عنوان کرد و گفت: بسیاری از کسبه این خیابان بارها شکایاتی برای اجرای این طرح به شورا ارائه کرده‌اند.

مسئول کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ملایر در رابطه با طرح رفوژ خیابان شهید احمد وفایی گفت: قبل از اجرای این طرح باید اقداماتی از قبیل پوشاندن روی جداول جهت عقب‌نشینی تاکسی‌ها اجرا شود.

وی درخصوص وضعیت بلوار پرستار نیز عنوان‌کرد: از شهردار خواسته‌شده با توجه به اینکه مسدودشدن این بلوار باعث ایجاد زحمت و دردسر برای همشهریان و دانشجویان دانشگاه‌های آن منطقه شده است نسبت به تعویض جداول و روکش آسفالت بلوار پرستار در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام گردد که این امر در زمان تهیه گزارش در حال انجام بوده و انشاالله به‌زودی شاهد بازگشایی این مسیر خواهیم بود.

گفتنی است؛ هرچند طرح یک‌طرفه شدن خیابان خیام به گفته سرهنگ حقانی‌فر رئیس راهنمایی و رانندگی باعث سبک شدن ترافیک میدان امام خمینی(ره) شده است و طرح کاملاً کارشناسانه است ولی باید منتظر ماند و دید که آیا اجرای طرح همچنان ادامه خواهد داشت یا اینکه مصوبه اخیر شورای شهر اجرا خواهد شد و این خیابان به حال گذشته بازخواهد گشت؟

دیدگاه شما

آخرین اخبار