نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. فروردين 1395 - 17:54   |   کد مطلب: 18805
شور و شوق مردم حلب برای شرکت در انتخابات پارلمانی سوریه سبب شد با وجود شرایط خاص، این شهر روزهای پر تردد و پر جنبش و جوشی از آغاز بحران سوریه سپری کند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از  فارس؛ با وجود شرایط خاص سوریه و توطئه بزرگ قدرت‌های استعمارگر و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها جهت نابودی و تجزیه این کشور و علی‌رغم تهدیدات مستمر گروه‌های مسلح تروریستی، هزاران نفر از اهالی حلب در راستای احقاق حق قانونی خویش برای ریختن آرایشان به صندوق‌ها، در مراکز رای‌گیری حضور یافتند.

حلب شاهد شور و شوق وصف ناپذیر مردمی بود که با شرکت در انتخابات و انتخاب کاندیدای مورد نظر خود در پارلمان آتی، آزادی و دموکراسی خویش را جشن می‌گرفتند و با وجود شرایط بسیار سختی که با آن مواجه هستند، خیابان‌های حلب پر ترددترین و شلوغ‌ترین روزها را سپری می‌کند.

حضور گسترده اهالی حلب پای صندوق‌های رای، این احساس را ایجاد می‌کند که در برابر آگاهی و بلوغ فکری ملتی قرار دارید که با شرکت در انتخابات یک جمله را فریاد می‌زنند: «توطئه‌ها شکست خورده‌اند».

با وجود میلیاردها دلار نفتی که برای نابودی و تقسیم سوریه هزینه شد، اما موسسات و نهادهای حکومتی و دولتی آن همچنان پابرجا هستند و مردم این کشور متحد و یکپارچه از کشور خود دفاع می‌کنند و بدون ذره‌ای تردید همچنان از نظام و ارتش خود حمایت می‌کنند.

حضور گسترده اهالی حلب در مراکز اخذ رای و مشارکت در این دور از انتخابات پارلمانی سوریه بار دیگر تاکیدی بر شکست رویاهای دشمنان این کشور بود و موجب شگفتی بسیاری از محافل منطقه‌ای و بین المللی شد.

«احمد المحمد»، ناظر برگزاری انتخابات در دایره رای‌گیری دانشکده ادبیات دانشگاه حلب تاکید می‌کند که انتخابات در فضایی آرام و مشارکت بسیار بالای مردم صورت می‌گیرد.

«ام ایهم»، از ساکنان حلب خاطر نشان می‌کند که با شرکت در انتخابات نمی‌گذارد، خون فرزندش و دیگر فرزندان سوریه که در دفاع از وطن بر زمین ریخته شد، پایمال شود و نمی‌گذارد، از خودگذشتگی‌ها و فداکاری‌های آنها برای بقای سوریه نادیده گرفته شود.

«علیاء علبی»، دانشجوی ساکن حلب نیز تاکید می‌کند که شرکت در انتخابات حق اوست و امیدوار است به این طریق سهمی در بنای آینده‌ای روشن برای خود و کشورش داشته باشد.

«احمد دهان»، از کسبه حلب نیز می‌گوید که به موجب حقی که قانون اساسی به وی داده با تمام افتخار در انتخابات شرکت می‌کند تا عزت و کرامت انسانی خویش را پاس دارد.

به اعتقاد وی این انتخابات دوستان سوریه را خرسند و دشمنانش را که برای نابودی و فروپاشی آن از هیچ توطئه‌ای فروگذاری نکردند، خشمگین و مایوس می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار