نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. فروردين 1395 - 16:03   |   کد مطلب: 18602
دولت و دستگاه های ذیربط به جای حمایت از تولید کننده و تقویت توان تولید محصولات زراعی و حمایت از کارخانجات فرآوری آن به راحتی محصولات وارداتی را در فروشگاه ها عرضه می کند.

به گزارش ملایری‌هابه نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، استان کرمانشاه در غرب کشور به عنوان پایلوت کشت کلزا سال گذشته با زیر کشت رفتن بیش از 2 هزار هکتار زمین زراعی حدود 3 هزار تن کلزا را تولید کرده است.

 

به گفته کارشناسان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در سال زراعی جاری با زیر کشت رفتن بیش از دو هزار هکتار حدود 6 هزار تن کلزا در استان تولید خواهد شد.

 

از سوی دیگر استقرار و فعالیت مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت با داشتن توانایی و تکنولوژی فرآوری دانه های روغنی در استان کرمانشاه اسن امکان را فراهم آورده است تا تولیدات زراعی مانند کلزا با کمترین هزینه حمل و نقل در خود استان تبدیل به فراورده های روغنی شده و بخش قابل توجهی از نیاز  مصرف روغن خوراکی را تامین کنند.

 

با این اوصاف دولت و دستگاه های ذیربط به جای حمایت از تولید کننده و تقویت توان تولید محصولات زراعی و حمایت از کارخانجات فرآوری آن به راحتی محصولات وارداتی را در فروشگاه ها عرضه می کند.

 

اسف بار تر از خود واردات محصولات خوراکی که در کشور توان تولید آنها وجود دارد
انجام این واردات از کشور آمریکا است.

 

با گذر از فروشگاه های مواد غذایی در استانی که از مناطق مستعد کشاورزی ایران است می توانید از جعفری خرد کرده آمریکایی تا روغن خوراکی کانولا (کلزا)  را پیدا کنید.

 

دشمنی عملی با تولید کنندگان داخلی و بی قیدی نسبت به واردات بی رویه و غیر ضروری از کشورهایی که اضمحلال توان اقتصادی ایران از اهداف استراتژیک آنهاست همان چیزی است که این روزها دولت نسبت به آن بی تفاوتی عجیبی دارد.

 

حتی اگر فرضا در توافق های سیاسی دولت، خرید محصولاتی که روی دست ایالات متحده مانده است یکی از مفاد قرارداد بوده باشد نیز ادامه این رویه خیانت به تولید داخلی کشور و خودکفایی است.

 

اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی گمشده بهبود وضعیت اقتصادی و فضای کسب و کار در عین کاهش تورم و رونق بازارهاست که برخلاف آمارهای سفارشی به راحتی از  سوی مردم نیز قابل لمس خواهد بود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار