نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. بهمن 1394 - 9:31   |   کد مطلب: 17978
تولید هر کیلو عسل برای زنبوردار بین 12 تا 15 هزار تومان هزینه دارد ولی چگونه است که عسل در بازار به قیمت 8 هزار تومان به فروش می رود؟

به گزارش ملایری‌ها؛ اقتصاد مقاومتی راه نجات وضعیت اقتصادی کشور و از تأکیدات فراوان چند سال اخیر مقام معظم رهبری است.

اقتصاد مقاومتی تکیه‌بر داشته‌های داخلی و توانمندسازی آنان است و بسیج سازندگی در کشور طرح‌های مختلف اقتصاد مقاومتی در کشور را اجرا می‌کند.

یکی از اقدامات در اقتصاد مقاومتی احیا و کمک به تولید داخل بوده که در این قرارگاه‌های  اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های مختلف کمک به احیای تولیدکنندگان داخلی است.

محمود اسماعیلی یکی از تولیدکنندگان عسل و کندو داران با سابقه در ملایر است که پیش از 25 سال در کار کندوداری و تولید عسل است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به وضعیت تولید عسل در ملایر اظهار داشت: من بیش از 25 سال است که در ملایر به کندو داری مشغول هستم و بیش از 400 کندو دارم.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت تولید عسل بیان کرد: متاسفانه این روزها عسل تقلبی بازار را فراگرفته است و عسل‌های تقلبی مغازه‌ها را تسخیر کرده است.

وی افزود: من سالیانه 3 تا 4 تن مازاد تولید عسلم را مجبورم به قیمت پایین‌تر از فروش برسانم تا بتوانم فقط زنبورهایم را حفظ کنم.

اسماعیلی گفت: در شهرستان ملایر بیش از 20 هزار کندو عسل وجود دارد که چندین هزار نفر در ملایر از این راه کسب درآمد می‌کنند.

وی با اشاره به نیاز کمک به زنبورداران و حمایت مسئولان از این قشر افزود: زنبورداران در ملایر نیازمند حمایت هر چه بیشتر مسئولان بوده و مسئولان جهاد کشاورزی باید بیشتر به کمک زنبورداران بیایند.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت داروهای تقلبی در بازار گفت: داروهای تقلبی برای زنبورداران در بازار وجود دارد و کسی نظارتی بر وضعیت داروهای بازار ندارد.

وی گفت: مسئولین باید در این زمینه هر چه می‌توانند کمک کنند تا داروهای سالم به دست زنبورداران برسد تا در این راه شامل ضرر نشوند.

این تولید کننده ملایری با اشاره به وضعیت شکر بیان کرد: در زمان احتیاج زنبورداران به شکر قیمت شکر در بازار چند برابر شده و این قسمت نیز نیازمند حمایت و نظارت هر چه بیشتر مسئولان است.

وی با اشاره به ورود عسل تقلبی به بازار بیان کرد: تولید هر کیلو عسل برای زنبوردار بین 12 تا 15 هزار تومان هزینه دارد ولی چگونه است که عسل در بازار به قیمت 8 هزار تومان به فروش می رود.

اسماعیلی گفت: برخی با سوء استفاده از وضعیت عسل با استفاده از شکر عسل تقلبی درست کرده و وارد بازار می‌کنند و باقیمت پایین به مغازه‌داران می‌دهند.

وی افزود: باید نظارت بیشتری بر عسل‌های عرضه‌شده بر بازار صورت بگیرد و اگر تعزیرات برخورد قاطعانه با فروش  عسل‌های تقلبی شاید شاهد حضور این عسل‌ها باشیم.

اسماعیلی با اشاره به کمک بسیج سازندگی به وضعیت زنبورداران بیان کرد: زنبورداری شغل خوب و پردرآمدی است و اگر حمایت شود زمینه خوبی هم برای اشتغال جوانان و هم برای تولید است.

وی افزود: قرارگاه بسیج سازندگی به کمک زنبورداران آمده و با اختصاص وام‌های اقتصاد مقاومتی قدری به زنبورداران کمک کرده است.

اسماعیلی با اشاره به دریافت وام اقتصاد مقاومتی گفت: این وام  موقع به کمک من آمده و کمک به سزایی در حفظ زنبورهایم داشت.

وی افزود: زنبورداران نیازمند حمایت هرچه بیشتر مسئولین هستند و اختصاص وام‌های با اقساط بلند مدت و درصد سود پایین کمکی به وضعیت زنبورداران است.

حمایت از تولید داخلی یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی است و ز این زمینه هر کس به قدری که در توانش است می تواند کمک کند و شاید حتی یک نظارت کامل کمکی به اقتصاد مقاومتی باشد.

زنبورداری و تولید عسل در ملایر نیازمند حمایت هر چه بیشتر مسئولان است و کمک در بازاریابی و بسته‌بندی محصولات می‌تواند باعث رونق هر چه بیشتر این محصول شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار