نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. دى 1394 - 23:39   |   کد مطلب: 17756
پس از تایید صلاحیت فله‌ای هیئت‌های اجرایی انتخابات، برخی بر این باور بودند که شورای نگهبان هم اینگونه عمل خواهد کرد و اکثر ثبت نام کنندگان تایید صلاحیت خواهند شد، اما شورای نگهبان با پالایش و فیلتر دقیق کاندیدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، از برخی شیطنت‌های افراد خاص و هیئت‌های اجرایی جلوگیری کرد که این موضوع واکنش برخی از استانداران درپی داشت.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از راه دانا؛ پس از تایید صلاحیت فله‌ای هیئت‌های اجرایی انتخابات، برخی بر این باور بودند که شورای نگهبان هم اینگونه عمل خواهد کرد و اکثر ثبت نام کنندگان تایید صلاحیت خواهند شد.

 اما شورای نگهبان با پالایش و فیلتر دقیق کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، از برخی شیطنت‌های افراد خاص و هیئت‌های اجرایی جلوگیری کرد که این موضوع واکنش برخی از استانداران را درپی داشت.

دخالت استاندار تهران در انتخابات

سید حسین هاشمی روزیکشنبه در چهارمین دوره آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان تهران در بوستان علم و فناوری شهرستان پردیس افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند افرادی که نظام جمهوری اسلامی و حتی من را قبول ندارند در انتخابات شر کت کنند، باید افرادی با نظرات و سلایق مختلف برای انتخاب شدن وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی رهبر فرزانه انقلاب فضای موردنظر برای انتخابات را اینگونه تبیین می کنند ما باید شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات را محقق کنیم.

هاشمی افزود: البته 20 روز زمان برای اعلام شکایت و بررسی دوباره صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آن ها احراز نشده باقیمانده است.

 

حمله استاندارهرمزگان به شورای نگهبان

 

جاسم جادری استاندارهرمزگان منطقه خلیج فارس، افزود: انتظار چنین برخوردی را نداشتیم چراکه مفهوم انتخابات حضورسلایق مختلف در یک فضای رقابتی است و نمی توان با چنین نگاه تنگ نظرانه ای به توسعه و پویایی کشورکمک کرد.

 وی تصریح کرد: اگرچه امیدواریم که این نوع برخورد سلیقه ای درمشارکت مردم تاثیرگذارنباشد اما باید درنظر گرفت شرط انتخابات پرشور ایجاد فضای رقابتی و حضورکاندیداها با سلیقه های مختلف ازجناح های مختلف  است تا مردم به عنوان تصمیم گیرنهایی آنچه را به صلاح می دانند برگزینند.

 استاندارهرمزگان خاطرنشان کرد:تندی تصمیم رد صلاحیت گسترده به صلاح کشور نیست و با شعارمشارکت حداکثری همخوانی ندارد .

جادری در پایان با تاکید براینکه این روند بیانگرتحمیل یک تفکرمردم است، اظهارامیداوری کرد، متولیان امر در هیات های نظارت و شورای نگهبان با تجدید نظردراین مسیر، زمینه حضور کاندیداها با سلیقه های مختلف را فراهم کنند تا شاهد وحدت ملی و انتخابات پرشور و رقابتی باشیم.

 

شایعه استعفای استاندار خوزستان

 

از صبح امروز برخی رسانه‌‌های جریان اصلاحات خبر  استعفای عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان را منتشر کردند            .

این رسانه‌های وابسته به جریان اصلاحات مدعی شدند که استاندار خوزستان به دلیل آنچه رد صلاحیت‌های گسترده از سوی شورای نگهبان در این استان خوانده شده، استعفا داده است.

هرچند روابط عمومی استانداری خوزستان نیز در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس به صورت شفاهی استعفای استاندار را رد کرد اما تا این لحظه تکذیبیه رسمی از سوی استانداری خوزستان درباره شایعه اصلاح‌طلبان منتشر نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار