نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. آبان 1394 - 10:25   |   کد مطلب: 17205
یک سالی از نصب نیوجرسی‌های بتنی در مسیر ملایر به همدان می‌گذرد و این نیوجرسی‌ها علی رقم اینکه باعث کاهش تصادفات در جاده‌های ملایر به‌خصوص در روستاهای کنار جاده شده است اما به دلیل عدم تدبیر در هدایت مسیرهای روستایی مشکلات فراوانی را در این مسیر به وجود آورده است.

به گزارش ملایری‌ها، مانع بتنی که به این نمونه از آن مانع نیوجرسی می‌گویند جهت هدایت و در مسیر قرار دادن وسیله نقلیه به‌صورت قطعات بتنی پیش‌ساخته قابل اتصال به هم ساخته می‌شود که هنگام برخورد کناره‌ای خودرو به دلیل زاویه کم لبه‌های آن به‌عنوان هدایتگر برگردان عمل کرده و موجب کاهش خسارت می‌گردد.

 از این وسیله به‌عنوان محافظ عابران پیاده، محافظت از کارگران پروژه‌های عمرانی در مقابل خودروها، موانع موقت و موانع امنیتی ضد تروریستی همچنین سیل بند، جلوگیری از انتشار آتش در جنگل‌ها، هدایتگر رودخانه و چند خطه کردن جاده‌ها نیز استفاده می‌شود.

یک سالی از نصب نیوجرسی‌های بتنی در مسیر ملایر به همدان می‌گذرد و این نیوجرسی‌ها علی رقم اینکه باعث کاهش تصادفات در جاده‌های ملایر به‌خصوص در روستاهای کنار جاده شده است اما به دلیل عدم تدبیر در هدایت مسیرهای روستایی مشکلات فراوانی را در این مسیر به وجود آورده است.

نصب این نیوجرسی‌ها در مسیر همدان ملایر باعث شده  تا روستایی همچون مهرآباد، کرکان و  شیرین‌آباد برای رفت آمد بخصوص در درون روستا با مشکل مواجه شوند و شاید تدبیر یک پل هوایی و یا یک زیرگذر بسیاری از این مشکلات را حل کند.

روستای کرکان یکی از این روستاهایی است  در کنار جاده همدان ملایر قرار داشته و جاده این روستا ا به دو قسمت تقسیم کرده است و عده‌ای در بالای جاده و عده‌ای در زیر جاده سکونت دارند.

  حال نصب این نیوجرسی‌ها حتی عبور و مرور را در داخل روستا با مشکل مواجه کرده است و مردم خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به این مشکل هستند.

رئیس شورای روستای کرکان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به مهم‌ترین مشکلات به‌کارگیری نیوجرسی‌ها بیان کرد: از هنگام نصب این مانع‌های بتنی عبور و مرور به دو طرف جاده قطع‌شده و فقط یک بریدگی 30 سانتی برای عبور و مرور گذاشته‌شده است که خود باعث مشکل شده است.

مسلم محسنی افزود: با توجه به وجود زمین‌های کشاورزی در بالای جاده رفت‌وآمد کشاورزان و عبور و مرور ادوات کشاورزی با مشکل مواجه شده است و کشاورزان برای عبور و مرور از به دو طرف جاده باید کل روستا را دور بزنند.

وی افزود: برای عبور و مرور اهالی روستا نیز یک مسیر 30 سانتی در وسط نیوجرسی‌ها باز گذاشته‌شده است و مردم سایر نقاط روستا مجبورند از این نقطه عبور و مرور کنند.

رئیس شورای روستای کرکان افزود: با توجه به درخواست اهالی و شورای روستا قول‌هایی برای نصب یک پل هوایی و یا زیرگذر داده‌شده ولی متأسفانه هنوز هیچ اقدامی نشده است.

وی گفت: هنگامی‌که در روستا مجلسی برقرار است رفت‌وآمد در روستا بسیار با مشکل مواجه است مخصوصاً در مجالس ختم که مجبور هستم متأسفانه جنازه را از روی نیوجرسی‌ها عبور دهیم.

  محسنی در هنگام برگزاری مجالس مردم برای عبور ز عرض جاده مجبورند صف ببندند و یکی‌یکی از این مسیر 30 سانتی عبور کنند.

وی خواستار رسیدگی هر چه زودتر به این مشکل شد و گفت: با توجه به قول مدیرکل مردم روستا  خواستار رسیدگی هر چه زودتر به این مشکل هستند.

* به‌زودی مرحله احداث زیرگذر در روستا آغاز می‌شود

جواد نگاهداری در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به نصب 4 کیلومتر نیوجرسی در مسیر همدان ملایر اظهار کرد: با توجه به چهار خطه بودن مسیر و چسبیده بودن مسیر تصادفات زیادی رخ می‌داد.

وی افزود: تصادفات شاخ‌به‌شاخ و تصادفات ناشی از دور زدن ماشین‌ها بیشترین حوادث را در این مسیر به وجودمی آورد که با نصب این نیوجرسی‌ها آمار تصادفات کاهش محسوسی داشته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر با اشاره به مشکلات روستای کرکان بیان کرد: با صحبت که با پایانه‌های حمل‌ونقل شده است به‌زودی شاهد نصب پل هوایی در این روستا خواهیم بود.

وی با اشاره به ساخت زیرگذر در این وستا بیان کرد: طرح مطالعاتی ساخت زیرگذر در کرکان انجام‌شده و دونقطه برای ساخت زیرگذر در نظر گرفته شد.

نگاهداری افزود: پس از انتخاب دونقطه با برگزاری یک جلسه با شورای روستا و نماینده مردم ملایر در مجلس نقطه نهایی برای ساخت زیرگذر انتخاب و به اداره کل ارسال شد تا با تأمین اعتبار عملیات ساخت زیرگذر در کرکان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار