نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. آبان 1394 - 18:39   |   کد مطلب: 17076
پرچم آمریکا در خشم انقلابی ملت سوخت/ایرانی ها یک بار دیگر انزجار خود را از آمریکا فریاد زدند

به گزارش ملایری‌ها به نقل از راه دانا،  امسال هم در یوم‌الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مانند سال‌های گذشته بانگ مرگ بر آمریکا در جای جای کشور طنین‌انداز شد.

 
راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها به صورت همزمان و پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شد و مردم با همدلی و همزبانی حماسه‌ای دیگر خلق کردند.
 
مردم ولایتمدار ایران اسلامی یکصدا با ندای الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود یوم‌الله 13 آبان را گرامی داشتند.
 
 
تجمع بزرگ استکبارستیزی  در اصفهان برگزار شد
 
 
حجت الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در جمع مردم اصفهان اظهار کرد: ۱۳ آبان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب این سرزمین مقدس اسلامی است که در دل خود حوادث زیادی را پشت سر گذاشته و نقطه اشتراک همه آنها مبارزه با استکبار جهانی است.
 
حجت الاسلام احمد سالک کاشانی در جمع راهپیمایان اصفهانی یوم الله سیزدهم آبان ماه افزود: این روز بزرگ ماهیت اسلامی و الهی ایران عزیز انقلابی را احیا کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: استکبار در واقع واژه ای بر آمده از قرآن کریم است و به واقع آدم و دولت مستکبر یعنی کسی که حقوق ملت های ضعیف را پایمال کرده و برای خود حق مداخله در امور ملت ها و دولت ها قائل است و به کسی هم پاسخگو نیست.
 
به گفته وی، بر همین اساس مبارزه با مستکبران جز اصول اسلام و انقلاب است و امروز جمهوری اسلامی ایران در برابر گروه مستکبران بر اساس ادله اسلامی و عقلی قد علم کرده و ایستاده است.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: مرگ بر آمریکا مرگ بر ملت آمریکا نیست، مرگ بر سیاست های مزورانه و نیرنگ گونه این کشور در قبال ظلم ها و جنایت های بی شماری است که بر علیه ملت ما روا داشته و بر همین اساس مبارزه با استکبار و آمریکای جانی تعطیل بردار نیست.
 
حجت الاسلام سالک اضافه کرد: امروز دشمن سعی دارد برای حفظ منافع خود و بر اساس خوی استکباری در ایران نفوذ کند.
 
نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد: مرگ بر آمریکا مرگ بر سیاست ها و تفکرات آمریکا مبتنی بر سلطه گرایی و زورگویی است و امروز برجام بستری برای نفوذ آنها در ایران شده است.
 
وی گفت: حرکت استکبار بر اساس نفوذ یعنی استحاله نظام اسلامی، اعتقادات، ارزش ها و باورهای دینی و انسانی.
 
وی تصریح کرد: ورود امثال جک استراو این سیاستنمدار خبیث انگلیس در قالب گردشگر یعنی کلید زدن فتنه ای بزرگتر و چه زیبا جوانان غیور و انقلابی اصفهان در مقابل آن ایستادند و اعتراض کردند.
 
مردم خوزستان شعار مرگ بر استکبار سر دادند
 
 سردار شاهوار پور فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در مراسم 13 آبان در اهواز اظهار داشت: امروز روز حماسه تاریخی ملت ایران  علیه استکبار جهانی و امریکای جنایت کار است.
 
وی ادامه داد: مردم ما در سال 1357 برای استقلال، آزادی و خروج از زیر سلطه امریکای جنایتکار به پا خواستند و انقلاب بزرگی را آغاز کردند ولی رژیم پهلوی با حمایت امریکا آنها را به خاک و خون کشید.
 
فرمانده سپاه خوزستان در پاسخ به این سؤال که چرا امریکا با ما دشمنی دارد و ما با امریکا دشمنیم گفت:امریکایی‌ها در سال 28 مرداد 32 کودتای ننگینی را علیه دولت وقت انجام دادند و استبداد را به کشور ما باز گرداندند.
 
وی افزود: چهارماه بعد دانشجویان را در 16 آذر در مقابل دانشگاه به شهادت رساندند و سال‌ها از رژیم مخوف استبدادی پهلوی حمایت کردند.
 
سردار شاهوار پور گفت: یکی از کارهای که امریکایی‌ها در کشور نهادینه کرده بودند حضورشان در ایران بود برای همین قانون نگین کاپیتولاسیون را در کشور تصویب کردند
 
وی ادامه داد: امام در سال 42 علیه این قانون قیام کرد اما رژیم پهلوی با دستور امریکایی‌ها مردم را سرکوب کرد و حادثه خونین 15 خرداد اتفاق افتاد و امام را در سال 43 تبعید کردند.
 
فرمانده سپاه خوزستان گفت: امریکا به عنوان شیطان بزرگ در همه دنیا علیه کشورهای مستضعف، جنایت‌های زیادی مرتکب شده است ویتنام، کوبا، عراق، یمن و فلسطین نمونه‌ای از این جنایت‌هاست.
 
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امریکای جنایتکار گروه‌های ضدانقلاب و ملحد را تقویت کرد مسئولین مملکت را به شهادت رساندند بعثی‌ها را علیه ما تجهیز کردند.
 
شاهوار پور با اشاره به حمله نظامی امریکا به ایران و واقعه طبس گفت:امریکایی‌ها دست از توطئه علیه انقلاب برنداشتند تا اینکه دانشجویان در سال 58 به لانه جاسوسی حمله کردند و ماهیت امریکا را دوباره افشا کردند.
 
وی ادامه داد: باید دشمن را به خوبی بشناسیم باید ماهیت استکباری امریکا را شناخت وزیر وقت امریکا در دوران جنگ گفت باید ریشه ملت ایران را خشکاند.
 
سردار شاهوار گفت:امریکایی‌ها فقط به دنبال تأمین امنیت اسرائیل هستند آنها چشم طمع به اموال منطقه دارند.
 
وی ادامه داد: هر دولتی در امریکا سر کار آمده است علم دشمنی علیه ایران را بلند کرده است بعد از جنگ تحمیلی هم با انقلاب‌های رنگی به دنبال ضربه زدن به کشور بودند آنها انتخابات ما را دنبال می‌کردند تا فرصت‌های نظام را تبدیل به تهدید کنند در هر انتخاباتی با یک توطئه‌ای نو علیه ایران وارد صحنه شده‌اند.
 
سردار شاهوار تاکید کرد: تحریم همه جانبه علیه مردم ایران را فراموش نمی‌کنیم حتی دارو را برای بیماران سرطانی ممنوع کردند آنها از کوچک‌ترین اقدام علیه ملت ایران کوتاهی نکردند.
 
وی ادامه داد:زرادخانه‌های هسته‌ای خودشان پر از بمب هسته‌ای است اما دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌کنند.
 
فرمانده سپاه خوزستان گفت: با انواع و اقسام دروغ‌ها در مجامع بین‌المللی علیه ایران قطعنامه‌های مختلف صادر کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه امریکایی‌ها منطقه را به آشوب کشیده‌اند گفت:12 سال پیش با شعار ایجاد امنیت وارد منطقه شدند به افغانستان و عراق حمله کردند اما امنیت کجاست؟
 
شاهوار تصریح کرد: داعش را در منطقه درست کردند گروه‌های تکفیری را در منطقه تقویت کردند گروه‌های خشک مغری که جز دشمنی کردن با مسلمانان و مردم مظلوم منطقه هیچ هدفی ندارند.
 
وی افزود: باید چهره کریه امریکا را شناخت مرگ بر امریکا مرگ بر مردم امریکا نیست بلکه مرگ بر سیاست‌ها و دولت امریکاست چون مردم امریکا هم از سیاست‌های دولت مردان خود نگران هستند
 
سردار شاهوار در پایان گفت: باید پیام مقاومت و آزادی خواهان را به گوش جهان برسانیم مبارزه با امریکا ادامه خواهد داشت و به امید خدا پیروز این میدان ما خواهیم بود.

استان آذربایجان شرقی یک صدا مرگ بر آمریکا گفتند

 آیت الله شبستری، نماینده ی ولی فقیه در استان، در سخنرانی راهپیمایی روز 13 آبان گفت: ما درسهای استکبار ستیزی را از مکتب حسینی فرا گرفته ایم و با الهام از مکتب عاشورا، امام خمینی و اوامر مقام معظم رهبری این تجمع باشکوه را راه انداخته ایم.

وی افزود: در روز 13 آبان سه حادثه ی بزرگ رخ داده است؛ از جمله تبعید امام در سال 1343 به جرم راعتراض بر قانون ننگین کاپیتالاسیون بود که بر اساس این قانون، اگر امریکایی های مقیم ایران که حدود 60 هزاز نفر بودند، مرتکب جرم و جنایتی می شدند، دستگاله قضایی ایران حق محاکمه ی انها را نداشت و آنها می بایست در کشور خودشان محاکمه می شدند! امام(ره) نیز علیه این قانون سخنرانی کرده و آن را محکوم نمودند و به جرم همین اعتراض به مدت 15 سال تبعید شدند.
 
وی ادامه داد: حادثه ی دوم مربوط به سال 57 و 13 آبانی است که دانش آموزان و دانشجویان در خیابان انقلاب تجمع کرده و تظاهراتی را علیه رژیم منحوس پهلوی راه انداختند و عمال شاه نیز همه را به گلوله بستند.
شبستری بیان داشت: حادثه ی سوم همان تسخیر لانه ی جاسوسی به دست دانشجویان غیور و فهیم در سال 58 است؛ لانه جاسوسی در ظاهر سفارت خانه ی امریکا بود اما در حقیقت محلی برای توطئه جهت براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود.
 
وی اضافه کرد: منشاء همه ی این اتفاقات آمریکا بود و به دستور امام خمینی(ره) 13 آبان به عنوان روز استکبارستیزی نامیده شد.
 
وی با اشاره بر سخنرانی مقام معظم رهبری در روز گذشته، گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود به چند مورد از توطئه های امریکا علیه ایران اشاره کردند و از حوادثی مثل 28 مرداد و غیره نام بردند که همه ریشه در نیرنگ های امریکا دارد؛ من نیز می خوام به چند حادثه ی دیگر اشاره کنم تا همگان قضاوت کنند آیا ملت ایران حق دارند با امریکا ستیز کنند یا خیر؟
 
نماینده ی ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: حمایت همه جانبه ی امریکا از صدام و تحریک همه ی همفکرانش علیه ایران در هشت سال جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی همه جانبه علیه ایران، اجرای تهدید های سیاسی و انقلاب های رنگی در ایران مثل آشوب سال 78 در دانشگاه و فتنه ی سال 88 که عامل اصلی آن امریکا و انگلیس بود، اعمال تحریم های اقتصادی علیه مردم ایران، حمایت تمام عیار از اسرائیل کودک کش و غاصب، حمایت از آل سعود و جانایت هایش در یمن و بحرین، حمایت و پرورش گروه های تروریستی مثل داعش و النصره علیه مسلمانان، تهدید به گزینه ی نظامی روی میز همزمان با انجام مذاکرات هسته ای، طرح بازگرداندن تحریم های علیه ایران در صورت رفع آنها! و خیلی از حقه های دیگر شیطنت هایی است که توسط امریکا صورت گرفته و می گیرد؛ آیا این همه دلیل کافی نیست که ملت غیور ما، جوانان و نوجئانان فهیم ایران بر شعار مرگ بر امریکا تداوم ببخشند؟!
 
آمریکا آرزوی نفوذ به ایران را به گور می برد
 
وی افزود: رهبر فرزانه ی ما در سخنرانی روز گذشته ی خود فرمودند امریکا هیچ تغییری نکرده و همان اهداف نیرنگ آمیز و توطئه های خود را دنبال می کند و ساده اندیشی است اگر کسی فکر کند اهداف امریکا عوض شده است؛ هنوز هم امریکا قصد براندازی جمهوری اسلامی ایران را دارد و در پی اسلام ستیزی است و با تهاجم فرهنگی تمام عیار اعتقادات و ارزش های ملت و جوانان ما را نشانه گرفته است و علاوه بر این حتی قصد نفوذ در ایران را دارد تا بتواند با غصب منابع طبیعی ایران به اهداف شوم خود در زمان پهلوی، تحقق بخشد؛ اما با حضور شما جوانان و نوجوانان در صحنه های استکبار ستیزی، امریکا این آرزو را با خود به گور خواهد برد.
 
امام جمعه ی تبریز در خصوص مساله ی برجام گفت: ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده و وزیر خارجه ی محترم، به دولت و مسئولین امر تذکر می دهیم که 9 مورد و ملاحظاتی که مقام معظم رهبری شرط نمودند باید مو به مو به مرحله ی اجرا درآید.
 
وی تاکید کرد: مردم غیرتمند تبریز، جوانان، نوجوانان، دانش جویان و دانش اموزان فهیم ما به استکبار جهانی و گروه 5+1 هشدار می دهند که ایران هرگز اجازه بازرسی از تاسیسات نظامی را به آنها نخواهد داد.
 
مشت های گره کرده مردم استان خراسان رضوی در دهان آمریکا
 
 
مردم خراسان رضوی نیزهم صدا با سراسر کشور با شرکت در راهپیمایی انزجار خود را از آمریکا نشان دادند حجت الاسلام علیرضا پناهیان صبح امروز در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان در مشهد اظهار داشت: ما اگر ضعف، محدودیت و محرومیت هایی داریم از بی عرضگی های مسئولان خودمان است.
وی ادامه داد: دشمنان هیچگاه نمی توانند ملت های جهان را برای شعار دادن علیه ما تحریک کنند بلکه این ما هستیم که تمام ملت ها را علیه استکبار جمع کرده ایم.
 
حجت الاسلام پناهیان خاطر نشان کرد: عده ای برای یاری رساندن به دشمن در داخل شروع کرده اند به تلاش برای از بین بردن شعار مرگ بر آمریکا، در قرآن مرگ بر آمریکا بیان شده، ما به خود و همه ملت های جهان می گوییم ، همان طور که امام فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
 
وی تأکید کرد: با همین شعار مرگ بر آمریکاست که آمریکا رو به ازمحلال رفته است و امروز می خواهند سرچشمه مرگ بر امریکا که ایران اسلامی است را بخشکانند، این شعار عقلانی و منطقی هیچگاه خشک نخواهد شد، اگر خدایی نکرده این شعار در ایران کمرنگ شود دیگر ملت ها هیچگاه فراموش نخواهند کرد.
 
 
حجت الاسلام پناهیان افزود: مردم یمن ماه ها و ملت عراق سال هاست بمب های آمریکا را بر سر خود میبینند، ملت شام هیچگاه دست از مرگ بر آمریکا برنخواهد داشت و سالهاست زخم تروریسم را تجربه می کند، سرچشمه شیوع پیدا کردن مرگ بر آمریکا اگر ایران و تسخیر لانه جاسوسی شد، تبدیل به اقیانوسی بزرگ شده که هیچ گاه متوقف نمی شود.
 
 
وی ادامه داد: تنها یک راه برای توقف مرگ بر آمریکا باقی است و آن مرگ آمریکاست.
 
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه برخی فکر می کنند سخنان اخلاقی انجام شده و امریکایی ها از گرگ صفتی خود پایین آمده اند و دیگر جنایت نمی کنند، گفت: آنان کسانی هستند که می گویند باید واقع بین بود، دشنه آمریکا تا دسته به پهلوی اسلام فرو رفته و به خاطر بغضی که از ایران دارند، به همسایگان ما فشار می آورند.
 
وی در پایان گفت: محال است ما از قدرت موشکی و تکنولوژی توفنده دست برداریم، آنان که تلاش می کنند شعار مرگ بر آمریکا را کمرنگ کنند باید بدانند خودشان از صفحه حذف خواهند شد و مرگ بر آمریکا باقی خواهد ماند.

 

حضور گسترده بوشهری ها در راهپیمایی 13آبان

 

مردم بوشهر نیز یک صدا علیه استکبار شعار دادند گردهمایی 13با حضور حضرت آیت الله صفایی بوشهری،مسئولین استان، نیروهای مسلح و دانش آموزان بوشهری در کنار دریای نیلگون خلیج فارس با ندای تنین انداز مرگ بر آمریکا برگزار شد.
 
حجت الاسلام عباس کعبی نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم گفت: استان بوشهر از گذشته به عنوان استان ضد استعمار با مقاومت شهیدان مانند ریسعلی دلواری و نادر مهدوی است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نیروهای مسلح و بسیج با وحدت در مقابل دشمنان ایستاده اند، اظهار کرد: شهید نادر مهدوی و هرزمانش توانستند جبهه جنوب را در آبهای خلیج فارس تشکیل دهند و در جنگ نفتکش ها پیروز شوند.
 
کعبی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، افزود: اگر راه امام(ره) گم یا فراموش و یا عمدا کنار گذاشته شود مردم ایران سیلی محکمی خواهند خورد.
 
وی با اشاره به صحبت های بزرگان، عنوان کرد: تعامل برخی از مسئولین با امریکا مانند بازی والیبال است که از داخل پاسکاری می کنند و آمریکایی ها ابشار می زندد.
 
این فعال سیاسی ضمن اشاره به اینکه ما هنوز چوب اعتماد خود را می خوریم، تصریح کرد: آغوش ملت برای افرادی که می خواهند خدمت کنند گشوده شده است، اما نه بر هر قیمیتی!
 
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گفتمان امام و رهبری باید حفظ شود، بیان کرد: دشمن با نام جمهوری اسلامی مخالفت ندارد، بلکه می خواهد سیرت انقلاب اسلامی را حذف کند.
 
کعبی با اشاره به سال وحدت و همدلی، خاطرنشان کرد: سال همدلی دولت وملت باید سال اجماع عمومی برعلیه شیطان بزرگ و جلوگیری از نفوذ دشمن در حوزه های مختلف باشد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به دانش آموزان و مسئولین، تاکید کرد: استعمار شگفتی های گوناگونی دارد و در برهه ای از زمان با شگرد نظامی وارد می شود و بار دیگر با استفاده از حاکمان با عنوان شگرد نو وارد صحنه می شود.
 
وی با اشاره به شگرد فرانو، خاطرنشان کرد: شگرد فرانو از طریق جنگ نرم و با نفوذ غیر مستقیم و بدون هزینه درحال اتفاق است.
 
کعبی با توجه به اینکه سیاسیت آمریکا بعد از برجام نفوذ است، اذعان کرد: عقلانبت و تجربه ایران چیزی جزء بی اعتمادی به آمریکا نیست و نباید به زودی به آمریکا اعتماد کرد.
 
این فعال سیاسی با بیان اینکه رابطه ملت و دولت بدون رهبری محال است، افزود: غفت از شیطان وپرداختن به مشکلات داخلی اشتباه راهبردی است.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به اینکه نباید از آمریکا ترسید، بیان کرد: ترس مردم از آمریکا فرو ریخت که رزمندگان توانستند رژیم صهیونیستی را به ذلت و انقلابی را ایجاد کنند.
 
وی ضمن اشاره به اینکه راه های منتهی به آمریکا بن بست است، عنوان کرد: ملت ایران در برابر آمریکا بر اساس آرمان های امام و شهداء و رهنمودهای مقام عظم رهبری ایستادند.
 
طنین مرگ بر آمریکا در آسمان تهران
 
 
 حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در مراسم بزرگداشت روز جهانی استکبارستیزی و ۱۳ آبان با بیان اینکه استکبار در فرهنگ دینی ما به معنای امتناع از قبول حق از روی عناد و تکبر است اظهار کرد: علت پیدایش استکبار را قرآن کریم بیان کرده است و آثار و نتایج استکبار را کفر و ظلم می داند.
 
وی افزود: استکبار یک سطح اجتماعی دارد که در واژگان قرآنی از آن به عنوان رفاه زدگی، تعرض به حق و پیروی از هواهای نفسانی در منافع شخصی و گروهی یاد کرده اند.
 
رئیسی تاکید کرد: مصداق استکبار و مستکبر در قرآن کریم شیطان و فرعون معرفی شده است اما شیطنت و تفرعن می تواند در هر فرد و اجتماعی وجود داشته باشد و می تواند در سطح یک نظام نیز ورود پیدا کند.
 
دادستان کل کشور تصریح کرد: مصداق اتم و کامل استکبار و شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار است.
 
وی گفت: اگر بخواهیم ابعاد حرکت استکباری آمریکا را معرفی کنیم باید به ۱۳ آبان که نماد حقیقت چند موضوع اساسی است اشاره کنیم. اولین حقیقت ۱۳ آبان طمع ورزی آمریکایی ها است که با تصویب کاپیتولاسیون و مصونیت حقوقی مستشاران آمریکایی در مقابل دستگاه قضایی قصد تجاوز به حقوق ملت ایران را داشت.
 
رئیسی خاطرنشان کرد: این قانون نماد روح تعدی و تجاوز آمریکایی هاست که امام (ره) با خروش در مقابل این قانون دستگاه پهلوی را به آنجا رساند که ایشان را تبعید کنند.
 
دادستان کل کشور با اشاره به قیام دانش آموزان در ۱۳ آبان سال ۵۷ اظهار کرد: در سال ۵۷ دانش آموزان به خیابان ها آمدند و حرکت استکبار ستیزی خود را در سطح خیابان ها نشان دادند تا ما امروز بعد از چندین سال بتوانیم پیام امام (ره) را مجددا لبیک بگوییم.
 
وی افزود: بصیرت دانش آموزان و دشمن شناسی و دشمن ستیزی آنها نماد حقیقتی است که حضور مردم در پی آن باعث شد طومار استبداد داخلی را در هم بپیچند، اما پس از انقلاب همچنان حضور استعمار خارجی و آمریکای سلطه گر باقی بود که در نهایت امام (ره) حرکت سال ۵۸ دانشجویان را در تصویب لانه جاسوسی بزرگتر از انقلاب اول معرفی کردند و آن را انقلاب دوم نامیدند.
 
رئیسی گفت: لانه جاسوسی که پس از انقلاب به عنوان سفارت آمریکا مطرح بود، نفوذ در حاکمیت جمهوری اسلامی و بازگرداندن حکومت از دست رفته پهلوی را دنبال می کرد اما دانشجویان این عنصر انحراف را نابود کردند و انقلاب دوم را رقم زدند.
 
دادستان کل کشور با اشاره به فرامین 9 گانه مقام معظم رهبری در تایید مشروط برجام تصریح کرد: رهبر انقلاب در ابتدای این سند تاکید کردند که اگر بخواهیم جنایت های آمریکا را بیان کنیم باید کیفرخواست مفصلی را تنظیم کنیم. من می خواهم با عنوان جایگاه مدعی العموم در ارتباط با نظام سیاسی آمریکا کیفرخواستی را بیان کنم و جنایات آمریکا را برشمرم.
 
وی با برشمردن جنایات دولتمردان آمریکا در داخل ایالات متحده گفت: عملکرد آمریکا در رابطه با سرخ پوستان، قتل عام و اخراج آنها موضوع مفصلی است. امروز شکایت سرخ پوستان از هیات حاکمه آمریکا سالهاست که خاک می خورد.
 
رئیسی افزود: ۱۱ درصد جمعیت آمریکا سیاه پوستان هستند اما در عین حال نیمی از زندانیان این کشور را سیاه پوستان تشکیل می‌دهند. امروز برده‌داری جدید و ۲.۵ میلیون زندانی در آمریکا، نقض آشکار حریم خصوصی و نقض اعلامیه حقوق بشر از جمله جنایات آشکار آمریکایی ها در قبال سیاه پوستان و ملت های جهان است. شنود تلفن های مسئولین آمریکای لاتین، اروپا و آفریقا از دیگر مصادیق نقض حریم خصوصی و حقوق بشر است.
 
دادستان کل کشور تاکید کرد: آمریکا در مورد کنوانسیون های بین المللی یا در این کنوانسیون ها عضو نشده یا اگر به آن ملحق شده باشد آن را نقض کرده است.
 
وی با اشاره به جنایت های آمریکایی ها در افغانستان و عراق گفت: عملکرد آمریکا در حمله به عراق ۳۰۰ هزار کشته و ۱۲۰ هزار مجروح را به همراه داشت. امروز در زندان های پایگاه بگرام، ابوغریب و زندان های کالیفرنیا بیش از ۳۰ هزار زندانی وجود دارد که اقدام آمریکایی ها در این زندان ها از جمله موارد نقض حقوق بشر است.
 
رئیسی حمایت از رژیم صهیونیستی را از دیگر جنایت های آمریکایی ها دانست و گفت: قتل عامل مردم فلسطین و کشتار ۷ ماهه ملت یمن توسط آل سعود با حمایت های مستقیم آمریکایی ها صورت می گیرد. سرکوب بیداری اسلامی و عدالت خواهی در مصر، تونس، لیبی و دیگر کشورهای اسلامی از جمله دیگر جنایت های آمریکا است.
 
دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز آمریکا طبق اسناد رسمی و بین المللی بالاترین نقض حقوق بشر در دنیا را دارد تاکید کرد: تنفری که در ملت های جهان از آمریکا وجود دارد باعث این شده است که فریاد «مرگ بر آمریکا» از عمق جان همه ملت ها برخیزد.
 
وی تصریح کرد: امروز در همه دنیا فریاد عقلانی، منطقی، الهی و بشری «هیهات من الذله» امام حسی (ع) از جان ملت ها بلند می شود.
 
رئیسی با برشمردن جنایت های آمریکا در قبال ملت ایران گفت: کودتای ۲۸ مرداد، تبدیل سفارتخانه به لانه جاسوسی، مصادره اموال ایران، هجوم نظامی در طبس، کودتای نوژه، حمایت از صدام در جنگ تحمیلی، حمله به کشتی ها و سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس، ساقط کردن هواپیمای مسافربری، تحریم ها، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، ساختن فیلم های ضد ایرانی و ضد اسلامی، حمایت از منافقین در به شهادت رساندن ۱۷ هزار نفر از مردم ایران از جمله جنایت های آمریکا در قبال ملت ایران است.
 
دادستان کل کشور افزود: آمریکا از هر فتنه ای در داخل ایران از جمله فتنه سال ۷۸، ۸۲ و اوج آن در سال ۸۸ حمایت و تصور کرد که می تواند جای پایی در ایران برای خود پیدا کند.
 
وی یبا بیان اینکه امروز بالاترین نفرت از آمریکا بر افکار عمومی جهان وجود دارد گفت: من این نوید را به همه ملت های جهان می دهم که دادگاه عادلانه ای برپا شود تا حاکمان آمریکا را پای میز محاکمه بکشاند.
 
دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز با گذشت بیش از ۳۷ سال بیش از همه زمان ها عزت و اقتدار ایران در سراسر عالم را شاهد هستیم، اظهار کرد: امروز در همه نقاط دنیا فریاد عدالت خواهی و امتداد راهبردی ملت ایران دیده می شود.
 
وی آل سعود را امتداد راهبردی نظام سلطه در منطقه دانست و گفت: آل سعود دست آمریکا در منطقه است و هر مشکلی که ما در منطقه داریم از آل سعود داریم.
 
رئیسی با تاکید بر اینکه امروز خطر نفوذ آمریکا به کشور را داریم گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز خطر نفوذ دشمن در منطقه و کشور حس می شود، دشمن می خواهد از مردم و مسئولین نسبت به نظام سلطه و فرهنگ آمریکایی حساسیت زدایی کند.
 
دادستان کل کشور گفت: بعد از مسئله برجام موضوعی که باید مدنظر قرار گیرد مراقبت در حوزه فرهنگی است. در حوزه اقتصادی نیز باید در مقابل هجوم کالاهای آمریکا و سبک زندگی آمریکایی ایستاد.
 
وی با بیان اینکه آمریکایی ها در نفوذ سیاسی به دنبال آن هستند که به شخصیت های سیاسی و چهره های شاخص اثرگذاری کنند تصریح کرد: آنها می خواهند کاری کنند که مسئولین ما بگویند که باید تغییر ایجاد کرد اما چه تغییری؟ تغییر در ارزشها، آرمان ها و شعارهای ملت ایران؟ آنها می خواهند با حرکت سیاسی کاری کنند که نسبت نظام سلطه و آمریکا حساسیت زدایی شود.
 
رئیسی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در نفوذ سیاسی می‌خواهند بگویند ما قصد داریم با ملت ایران دوست شویم، اظهار کرد: به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای همیشه تاکید می‌شد که باید نفرت نسبت به آمریکا و دشمن دانستن با آنها را در مذاکرات در ذهن داشته باشند.
 
وی با اشاره به دستگیری چند شبکه جاسوسی رسانه‌ای در داخل کشور، گفت: شبکه نفوذی در رسانه‌ها و فضای مجازی با هوشیاری نیروهای امنیتی شناسایی شد و عناصر جاسوس و قلم به‌مزدان آمریکایی دستگیر شدند که خبر آن از طریق سپاه پاسداران به اطلاع مردم رسید.
 
دادستان کل کشور تاکید کرد: پیام ما در این اجتماع این است که اجازه نخواهیم داد نفوذ آمریکا در حوزه‌های مختلف در کشور وجود داشته باشند؛ دولتمردان، مسئولان و ملت ایران با حساسیت اجازه این نفوذ را نخواهند داد.
 
رئیسی گفت: بیداری اسلامی در کشورهای مختلف و بصیرتی که در ملت‌ها ایجاد شده است، به برکت خون دانش‌آموزان در ابتدای انقلاب است. امروز در کشورهای اسلامی جهل‌زدایی شده است و ملت‌ها می‌خواهند مسلمان زندگی کنند.
 
وی تصریح کرد: ما نوید «اتحاد جماهیر اسلامی» و در نهایت به زیر کشیدن نظام سلطه را با حضور امروز خود به ملت‌های جهان می‌دهیم.
 
دادستان کل کشور با بیان اینکه مصونیت سند برجام در گرو عمل به شرایط ذکر شده در نامه رهبری است، گفت: این شرایط رمز مصون ماندن برجام است. دشمن می‌خواست از طریق برجام، نفوذ را در کشور عملیاتی کند، اما رهبر انقلاب با شرایطی که در نامه خود برشمردند، این اقدام دشمن را سد کردند.
 
رئیسی در پایان گفت: ما استکبارستیزی را از آموزه‌های دینی و در کنار گودال قتلگاه امام‌حسین (ع) آموخته‌ایم و ملت ایران آموخته‌های ضداستکباری خود را تحت هیچ عنوان ترک نخواهد کرد.
 

مردم استان کرمان نیز همزمان با سراسر ایران اسلامی مرگ بر آمریکا سر دادند

 

حجت الاسلام”علی عارفی” در مراسم ۱۳ آبان با تسلیت ایام عزاداری امام حسین(علیه السلام) اظهار کرد: امام حسین علیه السلام به ما آموخت که ستم پذیر نباشید، ظالم ستیز باشید، ایشان مرز حق و باطل را جدا ساخته و مرز بین اسلام منفعت گرا و اسلام حق گرا را روشن کردند.

وی گفت: امام حسین علیه السلام مبنای مبارزه با استکبار جهانی را عملا در میدان جنگ خونین کربلا به وجود آورد و به بشریت اعلام کرد که نباید زیر بار ظلم رفت.
سخنرانی ضد امریکایی امام خمینی(ره) سال ۴۳ نخستین جرقه بیداری اسلامی و مبارزه با ظلم و ستم امپریالیسم جهانی بود
مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: ۱۳ آبان یک روز استثنایی است که در این روز در سال ۴۳ سخنرانی ضد امریکایی امام خمینی(ره) که نخستین جرقه بیداری اسلامی و مبارزه با ظلم و ستم امپریالیسم جهانی و شروعی برای بصیرت ملت مظلوم جهان بود، صورت گرفت.
وی بیان کرد: ۱۳ آبان تبلور مبارزه با استکبار جهانی است و جامه عمل پوشاندن به شعار امام حسین(علیه السلام) در روز عاشورا و سخنان دشمن ستیز حضرت زینب سلام الله علیها در مقابل بزرگ ترین طاغوت زمان خود می باشد.
وی افزود: همین امر سبب شد که امام سختی های بزرگی را تحمل کرده و تبعید شده و یا به تعبیر بهتر به اسارت رفتند. ۱۳ آبان سال ۵۷ نیز دانش آموزان ما ندای مظلومانه امام خویش که در سال ۴۳ فریاد زد که تمام مشکلات ما از امریکاست را خوب شنیدند و برای لبیک به قیام روح خدا مظلومانه در خون غلتیدند و ۵۶ دانش آموز ما در راه آزادی و ظلمت ستیزی به شهادت رسیدند.
عارفی گفت: در ۱۳ آبان سال ۵۸ تسخیر لانه جاسوسی امریکا بود، جایی که کار دیپلماسی انجام نمی شد که فلسفه وجود سفارت است، آنجا در پوششی از سفارت و در واقع سنگر عملیات استکبار جهانی در مقابل انقلاب ایران بود.
سفارت آمریکا سنگر فرماندهی دشمن علیه انقلاب ملت ایران بود
مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: در ذهن جوانان ما اینگونه تلقین می کنند که سفارت در هر کشوری دارای امنیت و مصونیت است و حرکت دانشجویان پیرو خط امام یک حرکت غیرقانونی و خلاف برای تصرف یک سفارتخانه بوده است. ما می گوییم بله تسخیر سفارت کشور و تعرض به آن خلاف آداب دیپلماسی است، اما اینجا سفارت نبود، سنگر فرماندهی دشمن علیه انقلاب ملت ایران بود و این ادعایی نیست که امروز مطرح کرده و برای آن دلیل نداشته باشیم.
عارفی افزود: ادعای ما در اعتراف کارمندان سفارت امریکا و در مدارک و اسناد به جا مانده از این سفارتخانه قابل اثبات است و رییس جمهور امریکا به دلیل حمایت از طاغوت زمان و انجام امور خلاف در سفارت امریکا عذرخواهی کرد.
 ۱۳آبان تبلور مبارزه دو تمدن نوین اسلامیِ عدالتخواه در مقابل تمدن پوسیده و ستمگر غرب است
 
وی با اشاره به اینکه ۱۳ آبان در واقع تبلور مبارزه دو تمدن نوین اسلامیِ عدالتخواه در مقابل تمدن پوسیده و ستمگر غرب است، اظهار کرد: امام حسین(علیه السلام) به ما آموخت باید در مقابل تمدن ستمگر، ظلمت ستیز باشیم و دنبال منفعت اجتماعی برای پذیرش ظلم و ستم برای دوران کوتاه زندگی نباشیم، بلکه اسلام گرا و حق گرا باشیم تا حسینی شویم.
وی تاکید کرد: امروز امریکا سردمدار تمدن استکباری است و ظالمانه بر ملت های دنیا حکومت می کند و مردم مظلوم دنیا سنگینی ظلم و ستم او را تحمل می کنند.
عارفی تصریح کرد: پرونده سیاه امریکا چیزی نیست که بتوان آن را تطهیر کرد و پرونده امریکا در دو قرن اخیر کشتار صدها میلیون انسان است .
وی  ضمن بیان جنایاتی که امریکا علیه ملت های جهان انجام داده است ، ادامه داد: کشتار مردم ژاپن، عراق، ویتنام، مراکش، سوریه، افغانستان و … جنایاتی است که امریکا علیه ملت های جهان انجام داده و در خود امریکا دو میلیون نفر زندان هایشاناست در حالی که صحبت از آزادی و حقوق بشر می زنند و برخی از زندانیان امریکا محاکمه نشده و در این حالت گاهی قبل از قضاوت، اجرای حکم می شود.
مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: جنایات امریکا در دو قرن اخیر علیه ملت ایران و فرماندهی دو کودتا، تغذیه منافقین، تروریسم و ایجاد اختلاف در منطقه و ایران هراسی از دیگر جنایات امریکاست.
شعار مرگ بر امریکا پشتوانه عقل، منطق و شرع دارد
عارفی تصریح کرد: ما در ۱۳ آبان ندای مظلومانه ملت های مظلوم را بر استکبار جهانی اعلام می کنیم و اگر شعار مرگ بر امریکا می دهیم، پشتوانه عقل، منطق و شرع دارد.
وی افزود: امریکا سخن از مبارزه با تروریسم و حقوق بشر می زند اما دیگر کسی امروز این شعار را با توجه به تشکیل طالبان، داعش و النصره و کشتار مردم مظلوم منطفه باور نمی کند.
وی بیان کرد: مرگ بر امریکا به معنی مرگ بر ظلمت و مرگ بر ظالم است. ظلم در همه تفکر دنیا قبیح است و مرگ بر امریکا اعلان نفرت منطقی بر علیه ظلم منفور عقلی است و مرگ بر امریکا، مرگ بر تفکر استکباری و ظلم است نه بر مردم و ملت خاص.
عارفی با اشاره به اینکه برخی سخن از دوستی با امریکا می گویند، گفت: دوستی با امریکا منطقا معنا ندارد زیرا جمع دو متضاد است که این امر در منطق قبیح و خلاف عقل شمرده شده چون عدالت با ظلم قابل جمع نیست.
مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: اگر ما در موضوعات خاصی با امریکا مذاکره کرده ایم بحثی نیست، اما مذاکره دوستی با امریکا خلاف عقل و منطق است یعنی یا ما باید از شعارهای خود عقب نشینی کنیم یا آنها باید تسلیم ما شوند.
وی افزود: اگر آنها روزی از شعارهای ظالمانه خود عقب نشینی کنند، نهایت آمادگی را اعلام می کنیم اما آنها چون مداومت بر شعارهای استکباری خود دارند، در نتیجه مفهوم مذاکرات دوستانه با امریکا، یعنی تسلیم خواسته های آنان و پذیرفتن ایدئولوژی ظالمانه امریکا و این معنی ندارد.
دشمن شناسی وظیفه دانشجویان و دانش آموزان و ملت ایران این است
عارفی تصریح کرد:  دشمن شناسی وظیفه دانشجویان و دانش آموزان و ملت ایران این است و نباید تحت تاثیر تبلیغات دشمن و کلمات زیبای آنان قرار گرفته و مرعوب شوند.
وی خاطر نشان کرد:  پیشرفت علمی جوانان و پیشرفت نظامی ایران باعث دوستی آمریکا با ایران شده و  این از ضعف او در مقابل مقاومت مردم ایران است.
 
 
 
راهپیمایی دندان شکن مرد خراسان شمالی در روز 13آبان
 
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی درمراسم  پرشکوه راهپیمایی سیزدهم آبان ماه ، روز 13 آبان 1357 را یادآور سه واقعه مهم در تاریخ کشور انقلاب اسلامی ایران دانست وتصریح کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان سال 43، 13 آبان سال 57 که روز دانش‌آموز که  با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا همراه بود به عنوان این سه واقعه بزرگ در تاریخ انقلاب  نقش بسزایی داشت.
 
حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که درکشور اسلامی ایران دو انقلاب به وقوع پیوست، اظهار کرد: اولین انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دیگری نیز ایستادگی جوانان انقلاب اسلامی علیه استکبار در روز 13 آبان بود.
 
وی افزود:  به فرموده امام راحل  این انقلاب از انقلاب اول مهمتر است چراکه درچنین روزی جوانان و ملت اسلامی ایران در برابر دسیسه های دشمنان به ویژه آمریکا ایستادگی کردند و لانه جاسویی دشمن را نابود کردند.
حجت الاسلام یعقوبی متذکر شد: کشورهای اسلامی باید بدانند اگر می‌‌خواهند روز خوش داشته باشند باید دست آمریکا و هم‌پیمانانشان را از دنیای اسلام کوتاه کنند.
 
وی با تاکید براین که  امت اسلام نباید نگران ناراحتی های دشمن باشند چراکه گرچه آمریکا شاید از شعار ما ناراحت شود ولی قرآن به ما یاد داده در برابر دشمن کوتاه نیاییم و دشمن ستیز باشیم و دشمنان داخل و خارج خود را بشناسیم و برحیله ها آن واقف باشیم.
 
وی افزود: امروز بسیاری از درگیری‌هایی که در جهان اسلام شاهد هستیم  به خاطر دسیسه‌های آمریکا است و دشمن قسم خورده از هیچ توطئه و دسیسه علیه ایران کوتاه نمی آید.
 
حجت الاسلام یعقوبی شعار مرگ بر آمریکا را رزق و روزی ملت مسلمان دانست و گفت: برائت از دشمنان رزق و روزی الهی است چراکه تا دشمن، دشمن است شعار مرگ  و نفرین به همراه آن است و ما دشمنان خود را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد.
 
امام جمعه بجنورد با تاکید براین که  حفظ این انقلاب وظیفه همه ما مسلمان است، اظهارکرد: یکی از شیوه‌های حکومت، سپردن حق انتخاب به مردم است که این شیوه با تقویت درجامعه نهادینه می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی خطاب به کسانی که ادعا می کنند آمریکا ابرقدرت جهان است و بدون آن نمی توان زندگی کرد، گفت: موضوع رابطه با آمریکا یک موضوع جدید نیست بلکه از همان آغاز انقلاب در داخل و خارج از کشور، طرفدارانی داشته و عده ای همواره بر طبل رابطه کوبیده اند.
 
وی افزود: مدعیان بدانند اگر از عمر کشور آمریکا 300 سال می گذرد این کشور 200 سالش را با ملت های مختلف جنگیده  و کشورها را غارت کرده است.
 
وی گفت: این آقایان بگویند ونشان دهند آمریکا در طول تاریخ جهت آبادانی کدام کشور قدم مثبت برداشته است که کشور ما دومین باشد.
 
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: آقایان دست از این شعارهای فریب دهنده بردارند و خودشان را گول نزنند چراکه به فرموده امام خمینی(ره)بعضی ها می خواهند آمریکا را بزک کنند ولی حواسمان باشد دشمن، دشمن است.
 
وی افزود: دشمنان داخل و خارج کشور بدانند گرگ طبیعتش درندگی است و با گرگ نمی شود همسنگر شد و دشمنان اسلام آگاه باشند ملت ایران ملتی بیدار و هوشیار است و هر دسیسه ای از سوی دشمنان  با سیلی محکم ملت ایران مواجه خواهند شد.
 
حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که امروز جوانان جمهوری اسلامی ایران از دسیسه های دشمنان اسلام آگاه هستند، گفت: چراکه  در قرآن آمده است استکبار را  بشناسید، استکبار همراه با فریب کاری و مکر است.
 
وی افزود: برهمین اساس مردم هوشیار انقلاب اسلامی سالیان سال است در مقابل این دشمن حیله گر و فریبکار ایستادگی و مقاومت کرده است و هیچ گاه از این مقاومت کوتاه نخواهد آمد.
 
 
 
طنین فریاد"مرگ بر آمریکای بزک شده"در خیابان‌های اردبیل
 
در مرکز استان اردبیل از دو مسیر ایستگاه سرعین و میدان ژاندارمری  راهپیمایان به سمت مرکز شهر و مقابل مصلی در حال حرکت هستند؛سخنران مراسم راهپیمایی امروز در اردبیل، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است؛ برخی مسئولین از جمله فرماندار اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از جمله کسانی هستند که در راهپیمایی 13 آبان شرکت کرده اند.
 
 سخنران راهپیمایی 13 آبان امسال اردبیل، تصریح کرد: به تعبیر قرآن کریم کید شیطان عظیم بوده و باید مراقب حیله های او بود که نماد عینی آن امروز آمریکا است.
 
علی اکبری گفت: اکنون نفس های استکبار به شمارش افتاده و درست به همین جهت پای میز مذاکره نشست زیرا چاره ای جز مذاکره در برابر ملت و نظام ما نداشت.
 
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور خاطر نشان کرد: از مسئولان توقع داریم که رهنمود رهبری درباره اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و خط نفوذ دشمن را بطور دقیق رصد کرده و در اجرای برجام شرایط مد نظر رهبری به دقت اعمال شود.
 
 
شعار «مرگ بر آمریکا» در کردستان طنین انداز شد
 
علی اکبر ورمقانی در جمع راهپیمایان یوم ا... 13 آبانماه ضمن تبریک و گرامیداشت روز دانش به سه رویداد و واقعه  مهم تاریخی در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد.
 
ورمقانی تبعید امام راحل در 13 آبان 1343، کشتار دانش آموزان پیرو خط امام در سال 57 در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 57 را سه حرکت و رویداد تاریخی عنوان و در ادامه به تشریح آنها پرداخت.
 
وی افزود: این سه رویداد مهم منشور ماندگار انقلاب اسلامی است که بیانگر هوشیاری و بیداری نسل جوان و در حال تحصیل است.
 
این مسئول با بیان این که رهبر کبیر انقلاب اسلامی با مجاهدت های خود آمریکا را به همه جهانیان معرفی کردند، گفت: امروزه نیز مقام معظم رهبری سیاست های آمریکا را قبول ندارد و با صحبت های خود آنان را رسوا می کند.
 
فرماندار سقز خاطرنشان کرد: 13 آبان روز مرگ بر آمریکا واسرائیل است و باید شعار داد به دلیل این که آمریکا بزرگترین جنایات کار و جنگ افروز و عهد شکن جهان است و هیچ وقت نسبت به عهدهای خود پیمانی نداشته است.
 
ورمقانی در ادامه طی سخنانی با اشاره به فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری تاکید کرد : بحث مذاکره در باب حقوق هسته ای با گروه  1+ 5 مسیر دیپلماسی خود را طی می کند و قطعا برای دفاع از حقوق هسته ای ملت ایران بدون عقب نشینی و عدول از وصول و حقوق مردم ایران اسلامی است و همه ما باید با تبعیت از رهبر معظم انقلاب وحدت و همدلی خود را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی حفظ کنیم .
 
وی در ادامه ضمن تقدیر از دولت تدبیر و امید برای مصوبه تبدیل شدن شهرستانهای بانه و مریوان به منطقه آزاد تجاری-صنعتی اظهار کرد: مصوبه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی بانه و مریوان جهشی برای ایجاد زیرساخت ها در استان و موجب تسریع در تامین زیرساخت های کردستان خواهد شد.
 
ورمقانی در ادامه از برخی شایعات و بحث ها در فضای مجازی در خصوص محروم بودن شهرستان سقز از منطقه آزاد انتقاد کرد و خاطرنشان کرد: تبدیل شدن این مناطق به منطقه آزاد در گرو زیرساخت های سقز می باشد و یکی از مؤلفه های اصلی آن تکمیل فرودگاه و خط ریلی این شهرستان است.
 
در پایان اضافه کرد: مصوبه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی بانه و مریوان را جهشی برای ایجاد زیرساخت ها در استان اعلام کرد و آن را موجب تسریع در تامین زیرساخت های استان دانست.
 
گفتنی است در پایان مراسم راهپیمائی که با حضور گسترده اقشار مردم ، مسئولین ، دانش آموزان ، دانشجویان ، روحانیون ، بازاریان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد، قطعنامه پایانی راهپیمائی قرائت و با ندای تکبیر شرکت کنندگان مورد تائید قرار گرفت.
 
فریاد استکبار ستیز دانش آموزان البرز طنین انداز شد
 
مهدی چمران ،رئیس شورای شهر تهران و سخنران مراسم راهپیمایی 13 آبان کرج در جمع راهپیمایان گفت: آمریکا جنایات بسیاری را در حق ملت ایران روا داشته است که انواع کودتاها و بهع شهادت رساندن مردم مظلوم نمونه این اعمال غیر انسانی است و امروز همان یاغی خود را دلسوز ملت نشان میدهد درحالی که ماهیت گرگ صفتانه وی تغییر نخواهد کرد.
 
 
 وی ادامه داد: امروز روز استکبار ستیزی ملت ایران و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است که امام راحل (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم نام بردند و چه کسی نمیداند که آمریکا چه جنایاتی را که در حق کشورهای خاورمیانه و مسلمان روانداشته است.
 
این سخنران با بیان اینکه آمریکا خود مشکل خاورمیانه است گفت: آمریکا خود را ارباب جهان و داعیه دار حمایت از حقوق بشر میداند، درحالی که مشکل اصلی ملتها خود آمریکا است و برای حفظ منافه خود و سودجویی از قربانی کردن زنان و کودکان بیگناه ابایی ندارد.
 
 مهندس مهدی چمران، با اشاره به جنایات آمریکا در افغانستان و عراق گفت: همین آمریکایی که روزی بعثی های عراقی را به جان ملت ایران انداخت و جنگ تحمیلی را موجب شد، پدیدآورنده داعش در سوریه و مسئول خون هزاران انسان بیگناه است و زیاده خواهی ها و پررویی های این استکبار جهانی تمامی ندارد.
 
وی اظهار داشت: وقتی میگوییم مرگ بر آمریکا، منظورمان ملت آمریکا نیست بلکه سیاستهای سلطه جویانه و ظالمانه این دولت است و خود اوباما نیز در سخنرانی های خود در مورد مذاکرات ایران را دشمن خود دانسته و درحال حاضر به دنبال اجرای طرح نفوظ خود است که به براندازی می انجامد.
 
رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در فتنه 88 هم دست آمریکا در تمام اتفاقات شوم رو شدولی اقتدار و درایت ملت توطئه های او را نقش برآب کرد و باید هوشیار باشیم که آمریکا همین هدف خود را ادامه خواهد داد و جز براندازی حکومت اسلامی ایران به چیز دیگر فکر نمیکند.
 
چمران گفت: تنها راهی که ما باید دنبال کنیم راه امام و رهبری است و افزایش آگاهی و بصیرت برای اینکه مسیر خود را گم نکنیم، چرا که در حال حاضر فشارهای گوناگونی از جریانها، در جامعه وجود دارد که به دنبال تطهیر چهره آمریکا در ایران هستند.
 
وی با بیان اینکه بلاخره آمریکا مجبور است که اعتقادات و اقتدار جمهوری اسلامی را بپذیرد اظهار داشت: امروز عزتمندی و بزرگی ایران در جهان نمود بسیاری دارد و با تلاشها و استقامتهای خود این راه سخت و پرفراز و نشیب را پیموده است و به برکت خون شهیدان به این راه ادامه خواهد داد.
 
سخنرانی مراسم 13 آبان کرج خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های فرهنگی و اقتصاد مقاومتی در این برهه پسا فرجام از واجبات است.
 
وی در پایان افزود: تا خون در رگ این ملت جاری است، هویت استکبار ستیزانه خود را از دست نخواهد داد.
 
 
 
راهپیمایی با شکوه مبارزه با استکبار در استان قم برگزار شد
 
حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی صبح امروز در جمع راهپیمایان یوم‌الله 13 آبان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به این روز تاریخی، اظهار داشت: این روز یادآور 3 واقعهٔ مهم است که تبعید حضرت امام خمینی (ره)، کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی این سه واقعه است.
 
وی با اشاره به اهداف مهم آمریکا در منطقه و ضرورت هوشیاری در برابر تعاملات این کشور، افزود: جنگ دوم عراق و جنگ افغانستان به صورت مستقیم در راستای یکی از اهداف نظامی آمریکا بود، آن‌ها از سال 2008 به بعد تغییر جنگ دادند و به سمت جنگ‌های نیابتی آمدند.
 
سعیدی ادامه داد: دومین راهبرد آمریکا راهبرد فرهنگی بود که تهاجم فرهنگی و جنگ صلیبی که بوش آغاز گران بود و سومین راهبرد نیز راهبرد دیپلماسی بود و شامل برخی مسائل مهم می‌شد.
 
وی ابراز داشت: آمریکایی‌ها در مورد ایران سه راهبرد را دنبال می‌کردند راهبر اول تهدید و جنگ بود که 94 ماه با حمایت از صدام ملت ما را گرفتار کردند و هزینه‌های سنگینی را برای ما تحمیل کردند.
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: راهبرد دوم تحریم بود که حقیقتاً یک حلقه تمام‌عیار تحریم را دور ما کشیدند که شاید برخی از زوایای این تحریم‌ها روشن نباشد.
 
وی ادامه داد: با تحریم درصدد بودند ملت ایران را از پای دربیاورند و در برابر حکومت قرار دهند ولی ملت صبور و انقلابی ایستادگی کرد و تحریم را پشت سر گذاشت و زمینه تسلیم را فراهم نکرد. ارتقاء به سطح 20 درصد غنی‌سازی اورانیوم و 19 هزار سانتریفیوژ و مسائل مختلفی که حاصل این مقاومت بود برای آمریکایی‌ها بسیار تعجب‌آور بود که ملتی با این فشار تحمل کند و از مراحل عبور کند.
 
سعیدی بیان داشت: راهبرد سوم آمریکا تعامل است، رهبر انقلاب 180 بار ظرف چند سال از واژه استحکام درونی نظام استفاده کرده و از واژه نفوذ نیز استفاده کرده‌اند ملت ایران تابه‌حال آموخته است که جایی که به سخن رهبری تکیه کرده به قله‌های بلندی رسیده است.
 
وی بابیان اینکه تمامی راهبردهای آمریکا برای براندازی نظام است، عنوان کرد: عوامل تغییر محاسبات و تغییر رویکرد امریکا چه می‌تواند باشد؟ ناکارآمدی گزینه نظامی، پیشگیری از فروپاشی سازمان تحریم و بلوغ دانش فناوری ایران در عرصه‌های گوناگون، نفوذ ایران در منطقه ازجمله این عوامل بود.
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه تصریح کرد: اینکه امریکا بخشی از خواسته‌های ما را پذیرفت به دلیل لازمهٔ تعامل بود و بخشی دیگر را پذیرفتند که از گسترش توان فناوری هسته‌ای ایران جلوگیری کنند.
 
وی ادامه داد: چانه‌زنی بر روی اقتدار، عزت ملی و محوریت مقاومت و عمق استراتژیک از اهداف دیگر امریکا است و هدف‌گیری امریکا در این زمینه نیز متمرکز است اول الگو بودن ما را می‌خواهند بشکنند اما دنیا به این نتیجه رسیده که در برابر آمریکا تنها ایران ایستاده است.
 
سعیدی ابراز داشت: مهم‌ترین هدف آمریکا در مذاکرات و در بخش تعامل نفوذ است، گام‌های بعدی آمریکا برای نفوذ تغییر در دستگاه محاسباتی، تقویت شبکه حامیان غرب در ایران و زدایی از چهره امریکا است.
 
وی خاطرنشان ساخت: ما در تکنولوژی وابسته از پیکان شروع کردیم و به پراید رسیدیم اما در تکنولوژی مستقل از توپخانه شروع کردیم و به موشک‌های بالستیک رسیدیم باید مراقب باشیم تا دشمن مخصوصاً در موضوع انتخابات نفوذ نکند و سرنوشت انقلاب را تغییر ندهد.
 
 
مردم خراسان رضوی  پرچم های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند
 
 
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین نوفرستی نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در مراسم پایانی راهپیمایی 13 آبان در بیرجند گفت: یکی از پیام‌های عاشورا، هیهات منا الذله و مقابله با مستکبران است که پیوسته در طول 37 سال انقلاب اسلامی تکرار شده است.
 
وی با بیان‌ اینکه امروز یادآور 3 ماجرای بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است افزود: تبعید حضرت امام خمینی رحمه‌الله‌علیه، شهادت جمع زیادی از دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از رویدادهای بزرگ امروز است.
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی خاطر نشان کرد: امام خمینی رحمه‌الله‌علیه، تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامیدند و اعلام کردند که این اتفاق از انقلاب اول، مهم‌تر بود.
 
حجت الاسلام نوفرستی تصریح کرد: آمریکایی‌ها پس از انقلاب اسلامی نشان دادند با همه توان برای زمین‌گیرکردن انقلاب اسلامی و انحراف و نفوذ در آن تلاش کرده است تا بتواند انقلاب اسلامی را نابود کند.
 
وی یادآور شد: سه روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای وارد سفارت آمریکا شدند اما آن‌روز امام دستور دادند کسی حق ندارد وارد سفارت آمریکا شود و اینگونه به آمریکا‌یی‌ها فرصت دادند و به زیبایی مدیریت کردند چراکه شاید عده‌ای دست‌نشانده وارد سفارت آمریکا شوند و اقدامی علیه انقلاب اسلامی انجام دهند.
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی اضافه کرد: وقتی دانشجویان پیرو خط امام وارد سفارت آمریکا شدند، امام خمینی رحمه‌الله‌علیه از آن به عنوان انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول یاد کردند.
 
حجت الاسلام نوفرستی بیان کرد: قبل از تسخیر لانه جاسوسی، در آمریکا عده‌ای معتقد بودند زمینه برگشت شاه را فراهم کنند.
 
وی افزود: وزیر خارجه آن‌روز آمریکا و عده‌ای دیگر می‌گفتند اگر این کار را کردیم قطعا زمینه‌ای برای همراهی و ادامه دولت انقلاب اسلامی فراهم نخواهد بود و قطعا نیروهای ما را در سفارت دستگیر خواهند کرد.
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی گفت: مشاوران امنیتی آمریکا به این جمع بندی می‌رسند که آمریکا از اقتدار برخوردار است و باید با اقتدار با انقلاب اسلامی برخورد کنند.
 
حجت الاسلام نوفرستی بابیان‌اینکه اسناد لانه جاسوسی جای بررسی دارد تأکید کرد: دشمن هرگز عقب‌نشینی نکرده است و همان گرگ و شیطان بزرگ است.
 
وی افزود: دشمن در طول انقلاب اسلامی و از ابتدا با نفوذ وارد شد و جریاناتی که همراه با آمریکا‌یی‌ها بودند، جنایت‌هایی را علیه انقلاب اسلامی انجام دادند.
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی با اشاره به 8 سال جنگ تحمیلی گفت: امام خمینی رحمه‌الله‌علیه فرمودند دست آمریکا از آستین صدام بیرون آمده است.
 
حجت الاسلام نوفرستی خاطر نشان کرد: در جنگ تحمیلی، تمام جبهه باطل در برابر تمام جبهه حق قرار گرفت و شکست خورد.
 
وی با بیان اینکه امروز نظام اسلامی از وضعیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: تاثیر گذاری انقلاب اسلامی و الگو گرفتن از این نهضت بزرگ امری مسلم است که در سطح منطقه و جهان دارد.
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی ادامه داد: جهان در پیچ تاریخی به نفع انقلاب و اسلام در حال رقم خوردن است.
 
حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه دشمن عقب نشینی نمی کند، گفت: امروز در جریان پیچیده جنگ نرم دشمن تلاش می کند از راه فرهنگ، سیاست و امنیت در کشور نفوذ کند.
 
وی افزود: به بهانه های مختلف و به تصور اینکه مردم از انقلاب اسلامی خسته شده اند در حال فریب دادن اذعان عمومی هستند.
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی خاطر نشان کرد: مسوولان نظام و مردم دقت داشته باشند که باید با غیرت و پیروی خالصانه از مقام معظم رهبری همواره از فرامین ایشان بهره ببرند.
 
حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه رهبر انقلاب در برجام 9 بند را هشدار دادند، تصریح کرد: قطعا دولتمردان با تاسی ار فرامین ولایت به هشدارهای ایشان توجه می کنند.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری از تمامی کسانی که در بحث مذاکرات هسته ای تلاش و تحلیل کردند تا واقعیت ها روشن شود، تشکر کردند.
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی ادامه داد: دشمنان مردم ما را نشناخته بودند و متعجب که چرا مردم مقاومت می کنند،شهید می دهند.
 
حجت الاسلام نوفرستی گفت: در جریان فتنه 88 نیز آمریکایی ها و دشمنان این نظام نقشه هایی داشتند که با ایستادگی مردم شکست دیگری را متحمل شدند.
 
وی در پایان گفت: عده ای می خواهند دانشگاه ها را به دوران قبل از انقلاب برگردانند و نخبه ها را شناسایی می کنند و ترور می کنند که باید حواسمان به این جریانات باشد.

 

آیین گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان در اراک برگزار می شود

 

 آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در آیین گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که روز چهار شنبه در مصلی شهر اراک برگزار شد گفت: روز ۱۳ آبان روز سرنوشت ساز برای کشور است و همواره در تاریخ ملت ایران خواهد ماند.

 
دری نجف آبادی اظهار کرد: همچنین این روز علاوه بر این در منطقه و جهان نیز تاثیر گذار بوده است.
 
وی با اشاره به حضور گسترده اقشار مختلف مردم در آیین گرامیداشت روز ۱۳ آبان در اراک ادامه داد: اقشار مختلف مردم و مسئولین در این مراسم بار دیگر اتحاد و انسجام ملت ایران را به رخ دشمنان کشیدند.
 
امام جمعه اراک بیان کرد: با حضور خود نشان دادیم در برابر دشمنان قرآن و اسلام و نفوذ دشمنان یک دست هستیم.
 
دری نجف آبادی جوانان را سرمایه اصلی انقلاب، مایه خیر و برکت و تداوم بخش راه امام(ره) و رهبری عنوان کرد و افزود: همه مردم و مسئولین باید قدر این جوانان را بدانیم و برایشان ارزش قایل شویم.
 
ایران تجربه تلخ ۶۰ ساله از امریکا دارد
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه ایران تجربه تلخ ۶۰ ساله از سیاستهای خصمانه امریکا دارد اضافه کرد: طی این مدت امریکا با برنامه های مختلف قصد ضربه زدن به کشور را داشته است.
 
سفارت امریکا مرکز توطئه علیه ایران بود
 
امام جمعه اراک گفت: سفارت امریکا مرکز توطئه علیه ایران و لانه جاسوسی بود که توسط دانشجویان و دانش آموزان تسخیر شد.
 
وی با اشاره به اینکه ملت ایران هیچ گاه تن به ذلت نخواهد داد ادامه داد:  شعار ما هم شعار کربلا است و ملت فجر آفرین ما شعارهای مقدس خود را تکرار خواهند کرد.
 
امام جمعه اراک به برجام هم اشاره کرد و گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای دولت و مردم قابل توجه است و در خصوص برجام قول فصل است.
 
وی ادامه داد: تیم هسته ای ایران قبل از هر گونه اقدام باید تعهدات لازم را از امریکا و اتحادیه اروپا در خصوص تعداد سانتریفیوژها و آب سنگین اراک بگیرد و بعد از این که ضمانت نامه های لازم را گرفت اقدام کند و در بحث تحریم ها باید دقت داشته باشد تا تحریم ها به طور کامل لغو شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی هم اشاره ای کرد و گفت: استان مرکزی دارای ظرفیت های خوبی در بخش اقتصاد مقاومتی است.
 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون صنعت استان با ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت می کند بیان کرد: باید تلاش کنیم در راستای بهره برداری از ظرفیت های اقتصاد مقاومتی ظرفیت این واحدهای تولیدی را نیز تکمیل کنیم.
 
دری نجف آبادی با اشاره به اینکه دولت برای شرایط پسا تحریم به جای شعار دادن برنامه ریزی مناسب داشته باشد ادامه داد: در این راستا لازم است سایر بخش ها و بانکها نیز در این زمینه دولت را همکاری کنند.

 

تبریز هر چه فریاد داشت بر سر آمریکا کشید

آیت الله محسن مجتهد شبستری، در جمع راهپیمایی کنندگان یوم الله ۱۳ آبان، در میدان نماز تبریز با اشاره به تقارن این روز با ایام محرم و صفر گفت: جمله هیهات من الذله حاوی درس آزادگی برای جهانیان در طول تاریخ است و ما درسهای استکبار ستیزی را از مکتب حسینی فرا گرفته و با الهام از مکتب عاشورا، امام خمینی و اوامر مقام معظم رهبری این تجمع باشکوه را راه انداخته ایم. 
 
وی افزود: در روز ۱۳ آبان سه حادثه ی بزرگ رخ داده است؛ حادثه اول مربوط به تبعید امام در سال ۱۳۴۳ به جرم اعتراض بر قانون ننگین کاپیتالاسیون می باشد، حادثه ی دوم مربوط به سال ۵۷ و ۱۳ آبانی که دانش آموزان و دانشجویان در خیابان انقلاب تجمع کرده و تظاهراتی را علیه رژیم منحوس پهلوی راه انداختند و عمال شاه نیز همه را به گلوله بستند و حادثه ی سوم همان تسخیر لانه ی جاسوسی به دست دانشجویان غیور و فهیم در سال ۵۸ است که در ظاهر سفارت خانه ی امریکا اما در حقیقت محلی برای توطئه جهت براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود.
 
وی ادامه داد: اگر کسی به این توطئه ها توجه داشته باشد خواهد دید که دشمنی و بدبینی ملت ایران به آمریکا طبیعی و منطقی است.
 
آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: ساده اندیشی است اگر کسی فکر کند آمریکا امروز دست از توطئه پردازی علیه انقلاب اسلامی برداشته است و مقام معظم رهبری با سخنرانی دیروز خودشان پاسخ محکمی به این قضایا دادند.
 
امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود با اشاره به هشدارهای صریح رهبر انقلاب در خصوص برنامه دشمن برای نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کشور گفت: مردم و مسئولان باید هوشیارانه در صحنه باشند.
 
امام جمعه ی تبریز در خصوص مساله ی برجام گفت: به دولت و مسئولین امر تذکر می دهیم که ۹ مورد و ملاحظاتی که مقام معظم رهبری شرط نمودند باید مو به مو به مرحله ی اجرا درآید.
 
آیت الله مجتهد شبستری در بخش پایانی سخنان خود گفت: ملت ایران اجازه هیچ گونوه بازرسی و تفتیش از مراکز نظامی و د انشمندان هسته ای کشورمان را نخواهد داد.
 
 
طنین فریاد «مرگ بر آمریکا» در آسمان «دیارباران»
 
حجت الاسلام حیدر مصلحی در مراسم ۱۳ آبان در میدان شهدای ذهاب رشت با بیان اینکه تسخیر سفارت آمریکا محور مبارزه با استکبار است، اظهار کرد: ۱۳ آبان هویت استکبارستیزی است.
 
وی با بیان اینکه امام راحل نقشه هدایت نظام را در مخالفت با استکبار وحمایت از فلسطین ترسیم کردند، گفت: امام دشمن را ذلیل و آمریکا را پوشالی معرفی کرد تا پیامی برای جامعه بشریت باشد.
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ادامه این مطلب تصریح کرد: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند پیام اساسی و انقلابی امام است.
 
مصلحی با بیان اینکه ۳۶سال استکبارستیز بودیم چون استکبار قدرتی پوشالی است، ادامه داد: جبهه مقاومت در منطقه آنها را عقب رانده است.
 
وی با بیان اینکه دشمن تحریم ها را دلیل زمین گیرشدن ایران می دانست، گفت: رهبر معظم انقلاب هوشیارانه عمل کردند و آمریکا از ملت ایران سیلی خورده ودشمن جدی انقلاب اسلامی است.
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه استکبار تمام هستی خود را در نفوذ و رخنه بر انقلاب اسلامی ایران گذاشته است، تصریح کرد: استکبار نمی تواند از خوی گرگ صفتی اش دور شود.
 
وی با بیان اینکه هدف دشمن این است که با استفاده ازجریان های داخلی راه نفوذ را پیدا کند، اظهار کرد: جوانان به توطئه استکبار و نقش نفوذی آن توجه داشته باشند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار