نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. شهريور 1394 - 14:04   |   کد مطلب: 16739
ملایری‌ها گزارش می دهد؛
بلوار پرستار تا کی بسته می ماند؟
پروژه آب‌رسانی آب سد کلان به شهر ملایر چند ماهی است که وارد شهر ملایر شده است و با عبور از مسیر بلوار کریم‌خان زند اکنون به بلوار پرستار در قلب تفریحی شهر رسیده است.

به گزارش ملایری‌ها،  پروژه آب‌رسانی آب سد کلان به شهر ملایر چند ماهی است که وارد شهر ملایر شده است و با عبور از مسیر بلوار کریم‌خان زند اکنون به بلوار پرستار در قلب تفریحی شهر رسیده است.

با توجه  وجود ورودی هزار پله، دروازه صلح بام ملایر و پارک سیفیه  بلوار پرستار محلی ویژه در شهر ملایر قلمداد می‌شود.

وجود دانشکده فنی مهندسی دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد، دانشکده فنی و حرفه‌ای خوارزمی و بیمارستان امام حسین(ع) در این خیابان ویژگی این خیابان را دوچندان کرده است.

با توجه به موقعیت خاص این خیابان و وجود مراکز آموزشی و درمانی و گردشگری در این خیابان باعث ایجاد تردد بالا و ترافیک نسبتاً سنگین به‌خصوص در شب‌های تعطیل و تعطیلات تابستانی شده است.

حال چند ماهی است که این خیابان به دلیل قرارگیری در مسیر عبوری خط انتقال آب سد کلان ملایر به مخزن شهر دوطرفه شده و باعث ایجاد مشکلات فراوانی شده است.

این خیابان را شاید بتوان قلب گردشگری شهر ملایر دانست اما به طول انجامیدن پروژه انتقال آب سد کلان به ملایر باعث شده تا تابستان امسال مشکلات فراوانی را به همراه خود برای این خیابان آورده است.

ایجاد ترافیک سنگین به‌خصوص در ایام تعطیل، وجود پیچ‌های فراوان و مشکلات حاصل از آن، تصادفات و ناآشنا بودن مسافران به دوطرفه بودن خیابان که برخی اوقات باعث تصادف می‌شود ازجمله مشکلات این طرح است.

پیمانکار این پروژه در گفت‌وگو با خبرنگار ما دلایل به طولانی شدن اجرای این پروژه را جویا شده است.

محمد رنجبر مدیر پروژه انتقال آب سد کلان به ملایر با اشاره مشکلات این پروژه عنوان مرد: این پروژه قطعه دوم خط انتقال آب سد کلان به شهر ملایر بوده که در اختیار شرکت ما است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در سر راه این پروژه بیان کرد: یک از مشکلات اولیه در اجرای این پروژه مشکلات تملک زمین‌های موجود در سرا راه این پروژه است.

رنجبر افزود: تملک زمین‌ها باوجود مشکلات مالی تا انتهای بلوار کریم‌خان زند انجام‌شده است ولی از انتهای بلوار کریم‌خان تا میدان استاندارد در ملکه‌ای روستای ازناو هنوز تملک انجام‌نشده است.

وی خواستار همکاری بیشتر مردم برای رفع مشکلات شد و بیان کرد: سنگی بودن مسیر عبوری یکی دیگر از مشکلات پیش روی این پروژه است.

رنجبر گفت: سنگی بودن و عرض معبر کم  باعث کند شدن کار در بلوار پرستار شده است.

وی وجود تأسیسات آب‌رسانی اصلی شهر در مسیر را یکی دیگر از مشکلات دانست و بیان کرد: حجم انبوهی از تأسیسات اصلی آب‌رسانی شهر در این خیابان قرار دارد که باید کار را با آرامی و حوصله انجام داد تا مشکلی برای این تأسیسات ایجاد نشود.

رنجبر گفت: کمبود بودجه را شاید بتوان مهم‌ترین مشکل این پروژه داست و باعث تعطیلی یک ماه کار در بلوار پرستار شد.

وی افزود: اگر بودجه تأمین باشد تملکات و کارهای دیگر انجام‌شده و سرعت کار بیشتر می‌شود.

رنجبر با اشاره به تاریخ اتمام پروژه گفت: پیش‌بینی می‌شود که این پروژه تا اواسط مهرماه به پایان برسد.

با توجه به موقعیت خاص منطقه بلوار پرستار و نزدیک شدن به فصل بارندگی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی مسئولین شهر هر چه بیشتر برای تأمین بودجه این طرح کمک کنند تا این طرح به پایان برسد.

در سفر رئیس‌جمهور به همدان نیز بیشترین اعتباری که به ملایر اختصاص داده شد به بحث سد کلان بود.

فرماندار ملایر با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به همدان اعتبار مصوب برای سد کلان گفت:  براي اين پروژه در3 سرفصل تصفيه‌خانه، خط انتقال و زه‌كشي سد مبلغ 82 ميليارد تومان در سا‌ل‌هاي 94 و 95 پيش‌بيني شد.

حال انتظار می‌رود که این بودجه هر چه زودتر تخصیص داده‌شده که علاوه بر رفع مشکل بودجه انتقال آب سد کلان به ملایر شاهد بازگشت زیبایی باز شدن بلوار پرستار باشیم

دیدگاه شما

آخرین اخبار