نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. مرداد 1394 - 7:59   |   کد مطلب: 16145
مناطقی از دشت ذهاب و منطقه قلعه شاهین در سرپل ذهاب و تعدادی از روستاهای شهرستان قصرشیرین در محور قصرشیرین به گیلانغرب بعلاوه 17 روستای شهرستان گیلانغرب با مشکل بی آبی مواجه شده اند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از دانا، مشکل کم آبی و نبود آب شرب بهداشتی در شرایط فعلی برای ساکنان روستاها قطعا می تواند تاثیراتی سوء بگذارد به گونه ای که تبعاتی جدی مانند مهاجرت های اجباری را به دنبال خواهد داشت.

 

هم اکنون اهالی دهستان های زیادی از شهرستان گیلانغرب  اگر نه به صورت حاد ولی در حد قابل توجهی با عدم دسترسی  کیفی به آب شرب لوله کشی و بهداشتی مواجه اند که از آن جمله می توان به تعدادی از روستاهای دهستان ویژنان، بخش گواور، چندین روستا در بخش الحاقی سومار به گیلان غرب اشاره کرد.

 

 در میان این مناطق 11 روستا در بخش گواور  از روستای بهرام بگ تا روستای کمره همگی  فاقد آب لوله کشی بهداشتی اند  که ظرف ماه های گذشته دولت برای رفع نگرانی اهالی این روستاها  اقدام به اجرای طرح مجتمع های آب رسانی در 4 نقطه کرده است که اگر در روند اجرا و پیشرفت آنها تسریع  نشود بی شک تا سال های آینده این مردم باید مشکلات این حوزه را به نظاره بنشینند.

 

 

 17 روستای گیلانغرب با مشکل بی آبی مواجه شده اند

 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار از روستاهای گیلان غرب گفت: با توجه به اینکه به علت خشکسالی امسال بخش هایی از شهرستان های گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین دچار کمبود آب آشامیدنی شده اند، جلسات و پیگیری های متعددی در راستای کمک به رفع این معضل صورت گرفته است. البته با توجه به شرایط موجود مردم هم بایستی با رعایت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب به حل این مشکل کمک کنند.

 

 

فتح الله حسینی به مبالغ اختصاص یافته به منظور پیگیری مسایل حوزه آب روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: برای رفع مشکل 91 روستای درگیر در این شهرستانها بالغ بر 100 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که فاز اول مجتمع آبرسانی دهستان چله در بخش مرکزی گیلانغرب حداکثر تا سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

 

وی اظهار داشت: مناطقی از  دشت ذهاب و منطقه قلعه شاهین در سرپل ذهاب و تعدادی از روستاهای شهرستان قصرشیرین در محور قصرشیرین به گیلانغرب بعلاوه 17 روستای شهرستان گیلانغرب با مشکل بی آبی مواجه شده اند. در این راستا پیگیری هایی انجام داده ایم که با توجه  قول مساعد مسئولین تلاش می شود بخش اساسی این مشکلات در کمترین زمان ممکن مرتفع شود.

 

مجتمع های آبرسانی بخش گواور  گیلان غرب تا پایان امسال به بهره برداری می رسند

 

مدیر عامل آبفار استان کرمانشاه نیز در گفتگو با مطلع الفجر بر ضرورت پیگیری و تسریع در اجرای پروژه ها در این منطقه تاکید کرد و گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و مشکلاتی که در حوزه شهرستان گیلانغرب خصوصا در بخش گواور وجود دارد امسال پروژه های زیادی در این شهرستان استارت زده شده است.

 

ایرج شهبازی کرد:  مجتمع مهر، مجتمع کل کش و سایر پروژه هایی که بیش از  95 میلیارد ریال اعتبار برای آنها در نظر گرفته شده است را طبق برنامه زمان بندی شده در نظر گرفته ایم تا پایان امسال  وارد مدار بهره برداری کنیم که این موضوع مشکلات زیادی از شهرستان گیلانغرب  را مرتفع خواهد کرد.

 

 

این مسئول با یادآوری گستردگی حوزه اجرای کار تاکید کرد: گستردگی کار زیاد است. 34 روستای دهستان چله طی 4 مرحله تا آخرین روستا آبرسانی خواهند شد.

 

وی تاکید کرد: بخش عظیمی از شبکه های داخلی روستاها نیز به اتمام رسیده است و تعداد دو ایستگاه پمپاز نیز ایجاد شده و تا کمتر از سه ماه آینده سه روستای ابتدای خط از آب آشامیدنی بهره مند و مابقی روستاها نیز حداکثر تا دهه فجر امسال به افتتاح خواهند رسید.

 

تسریع در اجرای پروژه های آبرسانی

 

مدیر آب و فاضلاب روستایی گیلانغرب نیز در گفتگویی با مطلع الفجر  با اشاره به اینکه در بازدید های اخیر که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از روند اجرای طرح های آب رسانی در شهرستان انجام شده، تسریع در روند کار مورد تاکید قرار گرفته، خاطر نشان کرد: هم اکنون در بخش گواور 4 مجتمع آب رسانی بنام مجتمع  حیدریه، مجتمع سراب قنبر، مهر قلعه رمن و ژاومرگ  در دست اقدام است و نظر به اینکه مجتمع مهر  11 روستا را  از روستای بهرام بگ تا روستای کمره در بر می گیرد در اولویت و تاکید تسریع قرا گرفته است.

 

باقر اکبر نژاد تاکید کرد: از طرفی تاکید بر تسریع در اجرای همه پروژه ها در راستای خدمت رسانی به روستاییان عزیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

 

باقر اکبر نژاد در ادامه اظهار داشت: با توجه به اهمیت  برخورداری از شبکه سالم و با کیفیت در حوزه آبرسانی  روستاها در نظر داریم با تامین اعتبار، 4 هزار و 500 متر از شبکه های آبرسانی به روستاها را اصلاح کنیم که نظر به احتیاج در دهستان ویژنان  سعی شده است این حوزه نیز در بدنه طرح اصلاح شبکه یاد شده لحاظ شود. همچنین مشکل برخی روستاها نظیر مورت سبز و چم شورک که اکنون گاهی با نوسان آب روبرو هستند رفع شود.

 وی همچنین در پاسخ به این سوال که علت اینکه نشت مداوم و سر ریز شدن مخزن آب مستقر در روستای "دول زرد سید" در دهستان ویژنان چیست، پاسخ داد: این مخزن به لحاظ برخی مشکلات نیاز به مرمت داشت که همین امروز آب مخزن قطع شده و با حضور پرسنل استانی و شهرستانی مرمت و رفع مشکل آن در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول در پایان تاکید کرد: خدمت به روستاییان عزیز در واقع  عملی خدا پسندانه و وظیفه ای مسلم برای ماست و در این راستا دولت خدمت گذار نیز همواره با دیدی باز مشکلات روستاییان عزیز را در اولویت قرار داده و امیدواریم ما هم به عنوان خدمتگزاری کوچک همواره شایسته خدمتگزاری به عزیزان باشیم.

انتهای پیام/ف

دیدگاه شما

آخرین اخبار